Toon posts:

[w2k] Cannot find the file ('null') ? virus? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een systeem van een klant hier en bij alle snelkoppelingen verschijnt de tekst "Cannot find the file ('null'), make sure the path and filename......etc)

Nu kan ik me iets herinneren dat dit te maken heeft met een virus die iets met je register doet?

Is dit een virus? zo ja weet iemand toevallig welke, na mijn idee was het iets met een key aanpassen in je register, maar dat weet ik ook niet zeker.

Ik kan tevens geen .exe bestanden meer opstarten, dan krijg ik de melding "Cannot find the file filename.exe".

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hoe .exe's weer te openen: misschien heb je genoeg aan de SA FAQ: HELP ik heb een virus!, zie het stuk over het register.

Over snelkoppeling: over welk OS hebben we het? Soms vrij essentieel bij het aanpassen van registerwaarden en hoe dan ook handig om in de titel te zetten in WOS: WOS Policy. Tzt. pas ik of een collega de topictitel dan ook wel aan :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

vanuit een .bat bestand kan je meestal wel exe files runnen (zoals regedit.exe) maar je aangezien dit meestal duidt op een virus wat actief is, veranderd hij het zo weer terug als je het goed hebt gezet.

Maar voor een goede oplossing moet ik eerst weten welk OS je draait.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om windows 2000

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Subject fixed, volgende keer graag zelf erbij zetten ;)

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

Euhm .... jahaaa... euhm ....

Start in veilige modus, start --> uitvoeren --> cmd

Probeer vanuit daar regedit te starten. Lukt dat niet maak dan een bat bestand aan op C:\ met de tekst:

c:\winnt\regedit.exe

Werkt dat niet dan kan je proberen om er start voor te zetten.

Dan navigeer je naar HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command
Daar moet bij standaard "%1" %* dit staan. Staat dat er niet dan moet je dat veranderen in "%1" %*.

Zodra je dat gewijzigd hebt moet je ook nog even kijken met msconfig of er geen rare programma's mee worden geladen. Schakel deze ook uit.

Wil dit niet werken dan moet je een .reg bestand aanmaken met deze gegevens:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command]
@="\"%1\" %*"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\runas\command]
@="\"%1\" %*"

En deze kan je (als je opstart via de Recovery Console) importeren (ga naar de map winnt en tik: regedit a:\exe.reg).

Hierin kan je als weet hoe het virus heet ook het virus verwijderen.

Heb je toevallig geen Live CD van Knoppix?

[ Voor 6% gewijzigd door Coolhva op 07-06-2003 16:10 ]

Pagina: 1