[PHP/MySQL]mapnaam vergelijken met username

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een online gallery-tje te maken voor een x-aantal personen in PHP. (Ik ben nog niet zo'n gevorderde gebruiker dus worstel ik nog met volgens mij niet zo heel moeilijke dingen.. :)) Ik zou graag, op het moment dat de gebruiker is ingelogd, rechten toekennen door middel van het vergelijken van de mapnaam(subdir) met de inlognaam. Komen deze overeen (gebruiker is in zijn eigen map) dan krijgen ze bepaalde rechten.
Ik heb het volgende stukje code hiervoor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
function beheermap()
  {
    global $allowdelete;

if ( ($subdir == '$user[0]['USERNAME']') 
      return true;
    else
      return false;
  }

allowdelete moet dus true of false mee krijgen n.a.v. de vergelijking. Als ik dit echter laat draaien krijg ik de volgende error in mn error.log te zien:

parse error, unexpected T_STRING in D:\Apache\Apache2\htdocs\gallery\gallery-admin\gallery.php on line 1405, referer: http://localhost/gallery/index.php

Hoe zou deze functie er nou uit moeten zien om 'm te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer het eens zonder die quotes om $user[0]['USERNAME']. Anders denkt PHP dat het gaat om de string '$user[0][' en de string ']' met USERNAME ertussen. Dat herkent ie natuurlijk niet.

[ Voor 56% gewijzigd door SWfreak op 07-06-2003 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar komt die $user array vandaan? Daar komt inderdaad bij dat die single quotes er omheen sowieso fout zijn. Bovendien open je in je if statement 2 haakjes, maar je sluit er maar eentje af. ;)