Wie kan mij ff helpen, heb een nieuwe schijf gekocht & daarop WinXP geinstalleerd, nu heb ik ook office XP erop gezet, maar ik wil ook mijn oude mailtjes en instellingen vanaf mijn oude schijf importeren, hoe doe ik dit het makkelijkst?
office xp installeren en dan van de oude hd de bestanden op de nieuwe overschrijven.
dat lukt meestal wel, maar is niet een nette oplossing.
wil je het echt goed doen. kloon je oude hd naar je nieuwe, met bijvoorbeeld symantec ghost.
hmm, ben niet zo wakker vandaag
inderdaad Terw_Dan. dat is natuurlijk veel makkelijker.
wil je het echt goed doen. kloon je oude hd naar je nieuwe, met bijvoorbeeld symantec ghost.
hmm, ben niet zo wakker vandaag
inderdaad Terw_Dan. dat is natuurlijk veel makkelijker.
[ Voor 21% gewijzigd door job op 07-06-2003 14:41 ]
Je hebt een export optie erin zitten.
bovendien die mailtjes kun je het beste gewoon even draggen en droppen via explorer.
bovendien die mailtjes kun je het beste gewoon even draggen en droppen via explorer.
Er is ook een Windows XP migration wizard trouwens, die is hiervoor bedoeld. Hij neemt in ieder geval je instellingen mee, maar het meenemen van je mail is een FAQ. Google weet het in ieder geval. (Je moet een backup.pst maken in Outlook)
Ik neem aan dat je Outlook XP gebruikt.
Zoek naar .PST op de oude schijf.
Dan zie je in Documents And Settings, outlook.pst staan (als je oude schijf ook xp had).
Die kopieëer je en zet je op dezelfde plaats op de nieuwe schijf terug.
Heb je in de tussentijd al mail ontvangen dan kan je in Outlook XP importeren (in het menu bestand) en dan surfen naar je PST bestand op de oude schijf.
Vergeet niet om als je gaat zoeken ook op verborgen bestanden te zoeken!
Btw, instellingen kopieëer je daar niet mee over
Zoek naar .PST op de oude schijf.
Dan zie je in Documents And Settings, outlook.pst staan (als je oude schijf ook xp had).
Die kopieëer je en zet je op dezelfde plaats op de nieuwe schijf terug.
Heb je in de tussentijd al mail ontvangen dan kan je in Outlook XP importeren (in het menu bestand) en dan surfen naar je PST bestand op de oude schijf.
Vergeet niet om als je gaat zoeken ook op verborgen bestanden te zoeken!
Btw, instellingen kopieëer je daar niet mee over
Welke mappen moet ik dan allemaal kopieren, want hier ben ik ook al mee bezig geweest, maar gaat niet goeddamster schreef op 07 June 2003 @ 14:39:
office xp installeren en dan van de oude hd de bestanden op de nieuwe overschrijven.
de mappen waar je mailtjes staan.
ik zou niet weten waar die staan. mijn tip is meer algemeen voor welk programma dan ook.
ik heb geen ervaring met outlook.
maar volg de tip van Coolhva maar op.
ik zou niet weten waar die staan. mijn tip is meer algemeen voor welk programma dan ook.
Dat werkt dus nietdamster schreef op 07 June 2003 @ 14:47:
de mappen waar je mailtjes staan.
Wat voor e-mail programma heb je gebruikt? Outlook Express of de grote broer Outlook?
Als je Outlook Express gebruikt moet je zoeken naar de map Outlook Express
Daar moeten dan .dbx bestanden instaan.
Deze map kopiëer je dan naar de locatie waar nu je e-mails staan.
(Outlook express starten --> extra --> opties --> (TAB) onderhoud --> Archiefmap, daar vindt je de locatie waar ze nu staan).
Als je Outlook Express gebruikt moet je zoeken naar de map Outlook Express
Daar moeten dan .dbx bestanden instaan.
Deze map kopiëer je dan naar de locatie waar nu je e-mails staan.
(Outlook express starten --> extra --> opties --> (TAB) onderhoud --> Archiefmap, daar vindt je de locatie waar ze nu staan).
[ Voor 66% gewijzigd door Coolhva op 07-06-2003 15:43 ]
Gebruik gewoon Outlook, die in Office XP zit
Pagina: 1