Ik wil een backup maken van de gegevens die op een laptop staan. Er zit in deze laptop geen brander, wel heb ik een brander in een andere pc die in een netwerk zit met de laptop. Ik heb wel Norton Ghost, maar daarvoor moet ik eerst een 2e partitie aanmaken. Het probleem hiermee is dat ik de backup graag op cd zou hebben en niet op de hardeschijf
Image maken, kopieeren over netwerk op op cd gooien?
Ik snap het probleem niet helemaal........
Als het weinig bestanden zijn kan je nog altijd alleen die bestanden ff op je andere pc gooien, mapje sharen en klaar is LAuWe
edit: Typos
Ik snap het probleem niet helemaal........
Als het weinig bestanden zijn kan je nog altijd alleen die bestanden ff op je andere pc gooien, mapje sharen en klaar is LAuWe
edit: Typos
[ Voor 4% gewijzigd door Straphka op 07-06-2003 13:38 ]
Als je de laptop in een netwerk hebt hangen kan je de HD ervan delen en dus vanaf de pc met brander benaderen. Nu kan je ook van je gegevens op je lappie een cd branden, zonder dat de data bij de pc op de schijf hoeven.
Voor het branden kan het echter wel stabieler zijn eerst de gegevens even op de pc te slepen en dan te branden. Suc6.
Maar waar ik nieuwsgierig naar ben: waarom had je eigenlijk in gedachten een ghost-programma te gebruiken?
Voor het branden kan het echter wel stabieler zijn eerst de gegevens even op de pc te slepen en dan te branden. Suc6.
Maar waar ik nieuwsgierig naar ben: waarom had je eigenlijk in gedachten een ghost-programma te gebruiken?
[ Voor 15% gewijzigd door agent327 op 07-06-2003 13:40 ]
Wanbeleid is ook beleid.
Je kan ook een Ghost diskette maken die via het TCP/IP Protocol communiceert.
Kan je via het netwerk een ghost van je laptop maken naar je pc en die dan branden.
Die cd kan je dan ook weer bootable maken met een ghost.
Kan je via het netwerk een ghost van je laptop maken naar je pc en die dan branden.
Het probleem met gewoon de bestandjes branden is dat dat niet alles is zeg maar. als ik dan de backup terug zou willen zetten zou ik eerst weer opnieuw windows moeten installeren en dan alles terugzetten, maar ik zou het graag zo hebben dat ik meteen alle windows-instellingen etc.. weer terug heb. (dus dan zou ik eem image moeten maken?)
als ik die image dan op de pc heb staan, hoe maak ik die dan bootable ?Coolhva schreef op 07 juni 2003 @ 13:39:
Je kan ook een Ghost diskette maken die via het TCP/IP Protocol communiceert.
Ghost does not support saving an image file directly to a CD-R, CD-RW, DVD, or similar device when the source image is on one computer and the device is attached to a different computer
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 14:43 ]
Vergeet het
knop je niet 
Ligt er aan welk brand programma je gebruikt.
Maak eerst een bootflop met Ghost erop (je kan in Ghost zelf een bootflop maken, maar ook Windows 98 bootflop maken en daar ghost bij zetten).
Dan gebruik je een programma dd.exe om daar een image van te maken.
http://members.rogers.com/khayftp1/dd.exe - Download
Gebruik: dd.exe a: boot.ima
Dan kan je in je brand programma (b.v. nero) kiezen voor een bootable CD-Rom of in het verkr8e nederlands CD-Rom opstarten.
Als je dat selecteert moet je een image selecteren (die boot.ima). Daarna kan je de ghost image op die cd zetten en dan branden.
Hou dit in het hoofd:
1. Zorg dat de boot image cd CD-Rom speler laadt (anders kan je de image niet terug zetten)
Ligt er aan welk brand programma je gebruikt.
Maak eerst een bootflop met Ghost erop (je kan in Ghost zelf een bootflop maken, maar ook Windows 98 bootflop maken en daar ghost bij zetten).
Dan gebruik je een programma dd.exe om daar een image van te maken.
http://members.rogers.com/khayftp1/dd.exe - Download
Gebruik: dd.exe a: boot.ima
Dan kan je in je brand programma (b.v. nero) kiezen voor een bootable CD-Rom of in het verkr8e nederlands CD-Rom opstarten.
Als je dat selecteert moet je een image selecteren (die boot.ima). Daarna kan je de ghost image op die cd zetten en dan branden.
Hou dit in het hoofd:
1. Zorg dat de boot image cd CD-Rom speler laadt (anders kan je de image niet terug zetten)
edit:
Je zet de image niet gelijk op CD, deze wordt eerst op de computer via het netwerk opgeslagen en dan pas met een brand programma gebrand!
Je zet de image niet gelijk op CD, deze wordt eerst op de computer via het netwerk opgeslagen en dan pas met een brand programma gebrand!
[ Voor 9% gewijzigd door Coolhva op 07-06-2003 14:54 ]
Pagina: 1