Netschaap -> AOL bashing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Het gaat niet helemaal goed in het Netschaap / AOL -draadje.

Deze reactie is een troll uit het boekje in de orde van "Mac roelt, PC sux". Ononderbouwd negatief geblaat, kortom, die kan niet anders dan op -1 belanden imo.

Ik weet niet of deze reactie naar -1 moet... ik weet eigenlijk helemaal niet wat er mee moet gebeuren. Misschien een edit zelfs? Er wordt hier opgeroepen tot een DoS... Aangezien Tweakers.net zelf weet dat dat niet zo leuk is, lijkt het me uitermate ongepast om een dergelijke oproep op de FP te laten staan. Maar misschien neem ik dit wat te zwaar op hoor, dat zou kunnen. Maar als ik editrechten had, zou ik niet voor m'n rekening durven nemen dat dit zou blijven staan zoals het nu staat.

Tot slot deze reactie dan hier wordt veel offtopic geblaat.
Voorbeelden:
die idiote arrogante Amerikaanse aanklagers die op deze manier blijkbaar de wereldheerschappij nastreven.
Komaan, een beetje ons Nederlanders in ons eigen land aanklagen?! Opzouten idiote Amerikanen!
Hopelijk gaan die Amerikaanse rechters dat nou ook eindelijk eens inzien en komen ze tot de conclusie dat ze gewoon stom bezig zijn en alleen maar zichzelf te kakken zetten met dit soort stompzinnige akties.
offtopic:
Ik zou deze kerel graag een korte cursus privaatrecht willen geven, want als er iets niets hiermee te maken heeft, dan zijn het wel Amerikaanse rechters.
Ik zou nooit zwichten voor die Amerikaanse clowns!

Bah, ik ga een steeds grotere hekel krijgen aan die arrogante Amerikanen. :r
Ik denk dat eenieder wel de conclusie zal trekken dat dit een regelrechte flamebait is, verpakt in een groot stukje tekst. Wat mij betreft ook netjes naar -1 af laten glijden dus. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:07

botoo

💀 too old to die young

staat nu op -1, imho een prima score.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 11:17
Er werd toch gevraagd om een reaktie? Nou heb ik die gegeven ook. Welliswaar een die niet zo positief naar de Amerikanen toe was, maar het onderwerp zat me dan ook erg hoog. Beetje flauw om me gelijk de grond in te modereren...

Anyway, ik heb de post wat milder aangepast zodat jullie hopelijk tevreden kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Er word niet gevraagd om een reactie JazzySOB, maar als je iets _wilt_ toevoegen (met de voorkeursnadruk op 'toevoegen'), dan bereik je het meest door een post informatief en leesbaar te maken. Rant spuien is niet de beste methodiek.

Zo je je post inmiddels het aangepast maakt 'm iig een stuk prettiger leesbaar, en is je boodschap en stuk beter te volgen :)

* botoo geeft 'm en tikkie omhoog :)

edit:

Je hoeft 'ons' niet tevreden te stellen hoor, het doel is om de informatieve waarde en leesbaarheid op de FP te verbeteren, en dat doen we samen, waarbij jijzelf ook één van de 'samen' bent :)

[ Voor 23% gewijzigd door botoo op 07-06-2003 19:37 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online
JazzySOB schreef op 07 June 2003 @ 18:51:
Er werd toch gevraagd om een reaktie? Nou heb ik die gegeven ook. Welliswaar een die niet zo positief naar de Amerikanen toe was, maar het onderwerp zat me dan ook erg hoog. Beetje flauw om me gelijk de grond in te modereren...

Anyway, ik heb de post wat milder aangepast zodat jullie hopelijk tevreden kunnen zijn.
Ik sluit me aan bij * botoo met nog enkele opmerkingen van eigen hand:

Je hoeft niet te reageren op de FP, en zelfs als je gereageerd hebt dan doe je nog geen examen hier in dit forum ;) . Zoals * botoo hiervoor al zei: als je _wilt_ kun je wat posten, wanneer dat iets toevoegt aan het nieuwsitem. Dat gaat dus om dingen die het nieuwsitem verduidelijken aan andere lezers van de FP, of om een heel andere kijk op de zaak te geven. De mensen die wat frequenter het Moddereter Forum bezoeken, zijn veelal mensen die heel veel op de FP rondstruinen. Deze mensen zien het daardoor misschien eerder dan anderen, wanneer er een posting is die een beetje uit de toon valt. Als ze dat hier aangeven dan is dat geen aanval op jou persoonlijk, maar een poging om de kwaliteit van de FrontPage hoog te houden.

Toen ik door het Netschaap draadje heen modereerde, viel jouw reactie in z'n oude vorm behoorlijk negatief op. Er waren namelijk veel meer mensen die kritiek op AOL leverden, maar zij deden dat wél op een redelijke, onderbouwde manier. Wat je goed in de gaten moet houden, is dat er een moderatiesysteem is om posts op verschillende niveaus te zetten, om zo het kaf van het koren te scheiden. Ik vond jouw reactie in z'n oude vorm niet waardevol genoeg om op de standaardscore van 1 te blijven staan, omdat ik me stoorde aan de toon en delen van de inhoud van die reactie. Je zegt hierboven dat je reactie niet zo positief naar de Amerikanen toe was. En juist daarom heb ik 'm naar beneden gemod, omdat *de* Amerikanen er helemaal niet toe doen hier. :) AOL is niet *de* Amerikanen. Zulke enorm generaliserende zinnen voegen niets toe aan het onderwerp van het nieuwsitem. Omdat het me gewoon opviel, en omdat er nog een aantal reacties waren die niet al te best waren, heb ik maar even een topic hier geopend.

Nu, na deze edit van je (die je misschien hebt gedaan naar aanleiding van dit draadje hier in TMF, waar ik dan heel blij mee zou zijn, omdat het dan écht zin heeft gehad dat ik dit topic opende :) ) merk je dat je post wél hoger gewaardeerd wordt. En dat terwijl je op zich niet echt andere dingen zegt. Door overbodige dingen, steken onder gordel, of anderszins aanstootgevende zinnen te vermijden, wordt je boodschap waarschijnlijk sneller opgepakt dan wanneer je met krachttermen als "idioot" en dergelijke begint te smijten.
Jouw post in z'n huidige vorm waardeer ik dan ook hoger dan ik vanmiddag deed. Vandaar dat ik ook maar weer iets op de score heb gedaan. We modden namelijk niet op mening, maar wel op vorm. En zoals het er nu bijstaat is je reactie een stukje waardevoller voor de FP en zou het inderdaad zonde zijn als hij helemaal op -1 blijft staan. Momenteel staat hij op -0,1. Misschien komt er nóg wel wat bij na je edit. :)

En zoals gezegd, we komen er hier in samenwerking in het gros van de gevallen wel uit. ;)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op 07 June 2003 @ 19:34:
Er word niet gevraagd om een reactie JazzySOB, maar als je iets _wilt_ toevoegen (met de voorkeursnadruk op 'toevoegen'), dan bereik je het meest door een post informatief en leesbaar te maken. Rant spuien is niet de beste methodiek
Oeps, niet waar lieve Bo. Er staat REAGEREN. Daar hoort dus bij een emotionele reactie (vol met haat tegenover [..]) bij.

Een andere bekende site had hier ook last van. Zij wilden niet zo zeer meningen op hun 'frontpage' (omdat zij vonden dat dat op andere discussie fora al kan) maar feitelijke informatie. Daarom is de text reageren daar vervangen door aanvullingen. Sindsdien is het niveau omhoog gegaan, meer feitelijke elementen, zijn er minder trolls/flames maar is de discussiewaarde gestegen; maar wel minder (irrelevante) discussies. Een aanvulling heeft een hogere grens qua definieerbaarheid dan een reactie. Een reactie (reageren) kan van alles zijn; ook een emotionele reactie. Bij een aanvulling moet het iets toevoegen aan de nieuwspost om het te definieren als aanvulling. Een emotionele reactie als 'fuck dit' vult niks aan omdat het niet uniek is, het niet beargumenteert of gegrond is, etcetera. Het heeft geen waarde voor derden.

Het opgeloste probleem van die site en het huidige probleem hier lijken van soortgelijke aard. Dat er een FAQ/Netiquette is doet daar niets aan af omdat zowel Tweakers.net en die andere site dat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* botoo houd ook van jou hoor dystopia :>

maar je hebt wel een duidelijke toevoeging in het FP - reactie - moderatie verhaal
Er staat REAGEREN . . .
Het is natuurlijk wat mierenpalerig, maar an sich zou het best wel eens een stuk duidelijker over kunnen komen :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

Of boven het textboxje waar je reageert een klein berichtje van 'reageer niet emotioneel & ongenuanceerd op dit artikel' en/of 'reacties die niks toevoegen op dit artikel worden ook op hun waarde gemod', oid.

PS: ik vond je Fritz! avatar leuker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

offtopic:
Fritz icon is voor het weekend :)
maar als je ranzige Fritz echt ziet zitten . . .

Afbeeldingslocatie: http://www.botoo.nl/zooi/fritz.jpg

botoo heeft ook nog een grotere pic van de 30 jaar oude orginele poster (die ik in het echt ook heb :D ) online staan 8)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 15:01:
[...]
Oeps, niet waar lieve Bo. Er staat REAGEREN. Daar hoort dus bij een emotionele reactie (vol met haat tegenover [..]) bij.

Een andere bekende site had hier ook last van. Zij wilden niet zo zeer meningen op hun 'frontpage' (omdat zij vonden dat dat op andere discussie fora al kan) maar feitelijke informatie. Daarom is de text reageren daar vervangen door aanvullingen.
Een bijzonder goed idee denk ik /me !
Lijkt me zeer wel het overwegen waard. Beetje: baat het niet dan schaadt het niet. Je kunt het allicht eens proberen om een dergelijke kleine wijziging door te voeren. Maar ik denk inderdaad dat dat pas opvalt als je ook in de popup waar in je je tekst uiteindelijk typt een soort waarschuwinkje zet. :)

Smart thinking! _/-\o_

Pagina: 1