Dus effe de situatie schetsen.
Heb een PII-400 met 128mb ram (2 latjes van 64), quantum fireball van 6gig.
Ik haal m'n broer z'n oude pc na een half jaartje terug boven en ik probeer hem aan de praat te krijgen. lukt niet goed.
Eerst startte hij niet op (geen biep, geen beeld, niks, gewoon even geratel van de HD en niks). dan koppel ik de HD af, en dan deed hij het tot hij aan disk boot failure kwam, uiteraard
dan op een keertje startte hij wel perfect op en gaat hij in windows. ik doe een reset weer niks meer.
Dus ik koppel alles af buiten de processor, want dat is zo'n boxed cooler helemaal vastgevezen op het mobo. en ik kuis alles met electronische contactspray en stofzuig het ook even.
heb ook eens 1 latje ram er maar ingestoken en gewisseld. niks helpt
en nu doet ie ook niks meer, met alles aangesloten. geen biep niks
lijkt me dat m'n mobo naar de vaantjes is niet? zo ineens?
toch maar raar, ok is een oudere pc maar toch.
iemand advies? lijkt mij wel een lost case maar ja
Heb een PII-400 met 128mb ram (2 latjes van 64), quantum fireball van 6gig.
Ik haal m'n broer z'n oude pc na een half jaartje terug boven en ik probeer hem aan de praat te krijgen. lukt niet goed.
Eerst startte hij niet op (geen biep, geen beeld, niks, gewoon even geratel van de HD en niks). dan koppel ik de HD af, en dan deed hij het tot hij aan disk boot failure kwam, uiteraard
dan op een keertje startte hij wel perfect op en gaat hij in windows. ik doe een reset weer niks meer.
Dus ik koppel alles af buiten de processor, want dat is zo'n boxed cooler helemaal vastgevezen op het mobo. en ik kuis alles met electronische contactspray en stofzuig het ook even.
heb ook eens 1 latje ram er maar ingestoken en gewisseld. niks helpt
en nu doet ie ook niks meer, met alles aangesloten. geen biep niks
lijkt me dat m'n mobo naar de vaantjes is niet? zo ineens?
toch maar raar, ok is een oudere pc maar toch.
iemand advies? lijkt mij wel een lost case maar ja