garantie vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 540 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 20:44
Gisteren onder het gamen viel mijn pc plots uit. Hij wilde niet meer angaan. Na inspecteren voeding (loeiheet) heb ik een andere voeding erin gezet uit een andere pc. Nu starte de pc wel weer op, alleen blijft hij hangen op "CHECKING NVRAM". Nu heb ik hier al search op gedaaan en van alles uitgeprobeerd (bios reset, batterij uit mobo, niet nodige apparaten afgekoppeld e.d.) maar geen resultaat helaas.

Vandaag ben ik met mijn pc terug naar de winkel gegaan waar ik de volgende onderdelen los gekocht heb:

MSI KT3 ultra 2 aru, maxtro 40 GB hdd, AMD 2000 + Whisper cooler, club3d Geforce 4200 128 MB, 256 MN samsung ddr 2700 en de kast met voeding (standaard kastje)

Nu ziet de man in die winkel dat ik mijn ide kabels rond heb gemaakt en gaat daar een beetje moeilijk over doen. Kunnen ze daar moeilijk over gaan doen mbt de garantie? Hij had het over kortsluiting veroorzaken en ze zouden er wel naar kijken. Klantvriendelijkheid was ver te zoeken iig.

Heeft iemand ervaring met garantie op losse onderdelen en wat dan je rechten zijn? Wat zijn mijn rechten in dit geval?

[ Voor 1% gewijzigd door djeejdjeej op 01-07-2003 15:19 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je rechten zijn dat als ze onder garantie vallen dat ie het desbetreffende onderdeel moet laten maken of ruillen.

kortsluiting met roundkabels maken :?
je zal eerser gegevens verlies hebben dan kortsluiting ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Laatst online: 25-09 21:47
op losse onderdelen dan heb je garantie op die onderdelen, en een winkel leid er verlies op dus zal altijd moeilijk doen. de kabels kunnen geen kortsluiting maken, wat er gebeurd is is de koeler van je voeding stuk, neem ik aan, anders was ie niet loeiheet. heb t zelfde hier ook gehad, gelukkig hier niet andere kapotte onderdelen.

als door de voeding andere onderdelen stuk gaan, en de voeding is nog in garantie periode, dan lijkt me dat ze de andere kjapotte onderdelen ook moeten vergoeden.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Nu ziet de man in die winkel dat ik mijn ide kabels rond heb gemaakt en gaat daar een beetje moeilijk over doen.
Tenzij in de garantievoorwaarden expliciet wordt vermeldt dat het openen van je case het recht op garantie doet laten vervallen hebben ze imo geen poot om op te staan.
Daarnaast is het onzin dat rounded cables kortsluiting zouden veroorzaken :)

Edit:
Zie ook: sta ik sterk.nl

[ Voor 9% gewijzigd door DeverauX op 07-06-2003 12:16 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

DeverauX schreef op 07 June 2003 @ 12:15:
[...]

Tenzij in de garantievoorwaarden expliciet wordt vermeldt dat het openen van je case het recht op garantie doet laten vervallen hebben ze imo geen poot om op te staan.

Edit:
Zie ook: sta ik sterk.nl
hebben ze ook niet want hij zegt dat ie de onderdelen los heeft gekocht ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

hebben ze ook niet want hij zegt dat ie de onderdelen los heeft gekocht
Voortaan even beter lezen dus :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
Ok, ik voel me al een beetje beter nu met de info hierboven. Ik zou dinsdag (ofzo) bericht krijgen, ik houd jullie op de hoogte. Ondertussen zal ik maar mijn best gaan doen om mij te vermaken zonder PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
Als het is aan te tonen dat het door sluiting in de kabels komt... JA!
Maar er zal eerst bekeken moeten worden WAAR het probleem ligt.
En het kan altijd zijn dat ze de zelfmodificatie zullen aangrijpen om onder de garantie uit te komen.
Eea zal dus moeten blijken waar de oorzaak van de storing ligt.
Een rotte memory reep krijg je niet door een sluiting op je IDE kabel....
Dat mag duidelijk zijn.
Daar zit nog teveel voor tussen je IDE kabel en memory....
In dat geval zou er meer defect moeten zijn.
Maar waar ik benieuwd naar ben is, waarom was die voeding zo "loeiheet" ????
Was de ventilator van de voeding defect?
Was de voding zelf defect waardoor er een te hoge spanning (???) werd afgegeven op het MB?
Zelf heb ik ooit een rot MSI K7T Turbo-R plankje gehad....
Spanningsregelaar op MB was defect.
Gaf 2,10 Volt op de CPU af.
Gelukkig had ik het zelf redelijk snel geconstateerd (ook alleenmaar omdat de temp. van de CPU zo belachelijk hoog was...) ben toen terug naar de winkel (Alternate) gegaan en ze hebben toen zonder problemen direct m'n MB omgeruild.
Ik denk dat van belang is om eerst het probleem zelf boven water te halen en dan pas eens verder te gaan kijken.
Echter als ze het op een sluiting willen gooien is het eerder een kwestie van uithoudingsvermogen en overredingskracht van jou!
Ik weet niet hoelang je al met die zelf gemodde kabels werkte, maar als je er al een paar maanden mee werkt, mag die verkoper mij uitleggen waarom dat eerst maanden WEL goed heeft gewerkt en nu opeens een "sluiting" zou hebben veroorzaakt!
En laat hem dan maar eens PRECIES uitleggen HOE hun tot die conclusie komen.
Maargoed.... dit is nog allemaal nog speculatief omdat er nog geen uitsluitsel is... Dus ff afwachten voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
De voeding was erg heet, veel warmer dan normaal iig. Ik denk idd dat de fan het begeven heeft en dat hij daardoor te heet is geworden. Hij heeft nu geen spanning meer. Ik had geen zin om hem open te maken ivm met garantiezegels e.d.

Die kabels heb ik een maand of 2 geleden rond gemaakt, dus daar kan het volgens mij zeker niet aan liggen. Ik ben benieuwd wat de technische dienst te melden heeft en wat de oplossing voor het probleem wordt. Ik hoop trouwens dat buiten het moederbord dan niks anders naar de Filistijnen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
Nou we zijn weer een stap verder in de afgrond beland, ik hoop dat er nog iemand dit topic leest. Ik ben helemaal radeloos...

Vandag bij de winkel geweest:
Ze hebben voeding vervangen, deze sprong meteen weer kapot. Ze hebben toen mijnrondgemaakte-IDE-kabels verwijderd en nieuwe kabels geplaatst. Vervolgens werkte de PC weer als een trein. Ik kwam binnen toen ze er net mee klaar waren. Vervolgens krijg ik de rekening omdat het wel duidelijk was dat het aan de kabels lag en dat het geen garantiezaak was voor hun. Een rekening werd gepresenteerd, na een discussie hoefde ik de tweede (bij hun ndefect geraakte) voeding niet te betalen en was ik met bijna 80 euro van al het gezeik af. Niet van harte, maar ze hebben er wel na gekeken en het probleem verholpen, dus ik betalen maar. Ik heb de kables van mij los meegenomen en ik wilde ze morgen gaan doormeten om te kijken of ze ook echt wel defect waren.

Nu het volgende probleem:
Ik sluit de pc hier aan, alles doet het. Ik speel er 2 uurtjes Diablo LOD op en ja hoor. De PC gaat uit en wil niet meer opstarten / aangaan, voeding defect dus weer. Stekker uit de voeding, opnieuw erin, PC aan (wel spanning nu), een vonkje uit de voeding en alles is definitief morsdood.

Wat nu?????
garantie is natuurlijk niet meer te claimen. Ik ga morgen mijn kabels doormeten, maar nu is de PC wel mooi met nieuwe kabels ook kapot gegaan. Ik denk dat als ik morgen terug naar de winkel ga, het "valt-niet-onder-garantie-verhaal"weer opgaat. Ze zullen wel zeggen dat mijn kabels er in eerste instantie voor hebben gezorgd dat de eerste voeding is geknapt, waardoor het moederbord blijvend beschadigd is geraakt en vervolgens ervoor zorgt dat alle aangesloten voedingen naar de klote gaan.

Help... wat nu???

Ik heb de neiging om ergens anders heen te gaan, mijn verhaal uit te leggen en kijken wat er geregeld en getest kan worden. Desnoods daar dan nieuwe voeding en moederbord te kopen om van het hele gezeik af te zijn, maar ja dat is niet de goedkoopste oplossing denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ze zullen wel zeggen dat mijn kabels er in eerste instantie voor hebben gezorgd dat de eerste voeding is geknapt, waardoor het moederbord blijvend beschadigd is geraakt en vervolgens ervoor zorgt dat alle aangesloten voedingen naar de klote gaan.
Een winkel kan natuurlijk niet random uit hun nek gaan zitten lullen, want dit is gewoon speculatie :D

Toen mijn TB1400 het had begeven gaven ze me ook aan dat de core afgebroken was, terwijl die dat echt niet was! Ik verdenk ze er nog steeds van dat ze dat tijdens het testen geflikt hebben :( Waarom kreeg ik dan wel geld terug nadat AMD hem bekeken had.... >:)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
Ik denk alleen dat het probleem nu is dat het bord waarschijnlijk defect is door die eerste, dan wel tweede (en anders wel derde) voeding die doorgebrand is. Als ze dit weer bij MSI kunnen meten (weet ik niet), kunnen ze weer de voeding de schuld geven die het veroorzaakt heeft en zeggen dat het niet aan hun moederbord ligt...

Hoe handelt MSI zoiets af en kan ik daarvoor ook naar een andere winkel? Ik ken helaas zelf niemand meer die in een PC winkel werkt.

Het is gewoon erg naar allemaal (om maar geen scheldwoorden te gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-09 14:42
djeejdjeej schreef op 07 June 2003 @ 12:08:
ide kabels rond heb gemaakt
Daar zit het hem juist in ja... Volgens mij lezen sommige mensen dat je gewoon rounded cables erin hebt gedaan maar je hebt dus je normale ide kabels zelf rond gemaakt. Naar mijn mening kan er dan niet meer dan dataverlies optreden, maar laats had ik het er nog met een collega van mij over, en die vertelde me dat ze een keer door ide kabels die brak waren een moederbord heeft gemolt. Ik weet natuurlijk niet in hoevere dit waar is want ik was er zelf niet bij, maar ik moet zeggen dat het imo wel een zeer betrouwbare bron is.

Als ik jou was zou ik gewoon zeggen dat jij en de rest van de wereld die verstand hebben van computers er 100% zeker van zijn dat het niet door de rounded ide kabels kan komen omdat die geen kortsluiting kunnen maken. Het enige wat er kan gebeuren doordat jij ze rounded hebt gemaakt is dat er hooguit wat dataverlies optreed door magnetisme [correct me if i'm wrong].

Probeer gewoon zo over te komen alsof je bij Tom's hardware guide werkt ;)
Oftewel dat je er meer verstand van hebt dan hem en dat je garantie eist,
laat hem maar lekker met een bek vol tanden staan.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04 17:47

GeBas

--

garantie kan je altijd bij de leverancier claimen
stel je hebt een maxtor schijf -> www.maxtor.com

3Com Producten
3Com dient u rechtstreeks aan te melden bij 3Com Nederland.
3Com

Telefoon : 0800-0227788

Abit
De MAX-series van Abit zijn voorzien van 3 jaar garantie waarvan het eerste jaar on-site.
De overige Abit producten kunnen, indien defect, als normale RMA geretourneerd worden
Abit www.abit.nl

Tel.: 0800-22552629

Acer Producten
RMA nummer aanvragen bij Acer, samen met RMA formulier van Acer rechtstreeks opsturen naar Acer.
Acer Nederland

service@acercm.nl
Telefoon : 0499-750500
Fax : 0499-750599

Adaptec
U dient Uw defecte Adaptec product direct bij Adaptec Service aan te melden. Houdt het TSID nummer (Technical Support Identification) bij de hand. U kunt hier tevens terecht voor technische ondersteuning.
Adaptec Europe http://www.adaptec-europe.com/

tel: 0049 894 5640 660

AMD en Intel CPU's
LET OP!
Indien van een CPU de "DIE" (of Core) is beschadigd, of wanneer een of meer "Compliant Load Support Pad" (sponsje op de vier hoeken van een AMD) zwaar beschadigd of verwijderd is, valt de CPU buiten garantie!
AMD en Intel

Antec Cases
Indien er een accesoire van Uw Antec kast defect is, kunt U contact opnemen met Antec Nederland.
Defecte voedingen dient u overigens wèl aan ECL te retourneren als normale RMA
Antec Nederland Antec Nederland

Tel.: 010-4622060
Fax.: 010-4371752

APC Producten
24 uur's omruil service via APC
APC

Telefoon : 0183-611310

Apollo Printers
Direct garantie claimen bij Medion
Medion

Telefoon : 053-5381920

Cornea Monitoren
Voor garantie dient U contact op te nemen met het Service Center:
Service Centrum Purmerend B.V.
Service Centrum Purmerend B.V. Cornea Tech Website

scp@scpweb.nl
tel.: 0299 642876
fax: 0299 462957

Creative Labs (Sound Blaster)
U dient Uw defecte Creative Labs artikel rechtstreeks aan te melden bij Creative Support via de speciale website:
http://nl.europe.creative.com/support/
Doa's kunnen binnen 30 dagen na factuurdatum en voorzien van Kopie Factuur Eindgebruiker (en kopie factuur ECL en RMA formulier) retour ECL. Telefoonnummer nederlandse helpdesk
Creative Labs Helpdesk Creative Support NL

0035-31433-3272

Cyberhome DVD Player
Een defecte speler kan opgestuurd worden naar Z.E.S. Goes, bij de speler dient een kopie van de aankoopbon en adresgegevens te zitten.
Z.E.S. Goes bv accepteert geen onvoldoende of niet gefrankeerde zendingen.
Online RMA-tracking via internet. Repair gemiddeld 5 werkdagen (indien onderdelen voorradig) De garantietermijn betreffende Cyberhome DVD Player is gelijk aan de fabrieksgarantie.
Z.E.S. Goes bv Z.E.S. Website
Pearyweg 1
4462 GT Goes
info@zesgoes.nl
0113-240738
0113-240750

Daewoo Producten
Melden bij Service centrum Purmerend
SWP .nl

Telefoon : 0299-642876

E-Tech ADSL modem
Indien U een defect constateert aan Uw E-Tech ADSL modem, is dit probleem meestal direct te verhelpen met ondersteuning door de technische support van E-Tech.
Pas wanneer U met hulp van de E-Tech Support niet tot een oplossing hebt kunnen komen, kunt U onder vermelding van de gesproken contact persoon het modem retourneren als normale RMA.
E-Tech ADSL modem

0900-3832468

EPSON Dead On Arrival
Epson DOA's worden alleen ingenomen wanneer voldaan wordt aan de volgende voorwaarden: * Retourzending dient voorzien te zijn van copie-factuur van de eindgebruiker * Bij binnenkomst van het artikel mag de eindgebruiker-factuur niet ouder zijn dan 8 dagen * Artikel dient compleet, in originele verpakking, en voorzien van RMA formulier en copie factuur (ECL Computers) te worden geretourneerd * Artikel dient voorzien te zijn van een DOA sticker
Epson

043-3515752

Epson Printers
Defecte Epson producten dienen altijd gemeld te worden bij de Epson Helpdesk.
Op aanwijzing van de Epson helpdesk (let op de DOA voorwaarden zoals hierboven beschreven) kan de printer verzonden worden naar Card Service.
Card Services
Antwoordnummer 52095
3600WH Maarssen

Epson tel: 043-3515752

Ericsson Mobile Phone
U dient Uw defecte Ericsson met batterij naar het service center op te sturen. Gemiddelde repair is maximaal 5 werkdagen.
Brief met klacht omschrijving bijvoegen met daarop de vermelding dat de batterij is bijgesloten. De garantietermijn betreffende Ericsson Mobile Phone producten is gelijk aan de fabrieksgarantie.
Ericsson Nederland
Postbus 15
5120 AA Rijen

Telefoon : 0900-8998318

Freecom producten
Defecten dient U aan te melden bij Freecom. Garantie via Freecom: 1 jaar vanaf datum factuur eindgebruiker. Omruil in normale situatie binnen 72 uur.
FCE Service Centre Freecom website
Computerlaan 11
2628 XK Delft
supportnl@freecom.com
telefoon 015-8880110
fax 015-8880115

Gereedschap
Defect Black & Decker gereedschap dient U bij het service center aan te melden. De garantietermijn betreffende Black&Decker producten is gelijk aan de fabrieksgarantie.
Black & Decker www.black&decker.nl
Florijnstraat 10
4879 Etten-Leur
service.nederland@blackdecker.com
tel: 076 - 508 20 00
fax: 076 - 501 70 79

GigaByte Produkten
Voor Support van Gigabyte produkten
GigaByte Support http://www.giga-byte.nl

Gigabyte support
Voor technische support kunt U, maar ook de eindgebruiker, contact opnemen met de Technische Helpdesk van Gigabyte.
Telefoonnummer NL: 0900-GIGABYTE Telefoonnummer BE: 0900-84034
Defecten dienen echter nog steeds aan ECL geretourneerd te worden.
Gygabyte Technische Support

tel.: 0900-4442298

Guillemot Joywheels, joysticks
Deze helpdesk is een extra service, en lost alle problemen direct op en vervangt defecten binnen 4 tot 6 werkdagen. Deze extra service is beschikbaar voor zowel U als eindgebruiker. De helpdesk behandeld 1 probleem per keer, en is beschikbaar via het 0900-nummer.
Defecten kunnen uiteraard ook als normale RMA bij ECL worden aangeboden.
Guillemot Technische Support

techsupp@guillemot.nl
0900-2026765
030-6026279

Handhelds >>uit garantie<<
U kunt Uw defecte buiten garantieCasio Handheld als normale RMA naar ECL versturen onder vermelding REPARATIE. Handlingskosten bedragen €35,- en (fabrieks) onderzoekskosten bedragen € 35,- ex BTW. Bij een reparatie boven € 80,- wordt U eerst schriftelijk hiervan op de hoogte gesteld.

--------------------------------------------------------------------------------
Reparaties onder de gestelde grens worden direct uitgevoerd. U betaald uitsluitend onderzoekskosten wanneer U niet tot reparatie overgaat.
Handhelds >>buiten garantie<< Cassiopeia website

Hansol Monitoren
U dient Uw defecte Hansol direct aan te melden voor Onsite garantie bij Simex Benelux.
Simex Benelux www.hansol.nl
Romeinsestraat 8
3001 Heverlee - Leuven - Belgie

Tel. 0032 16 39 27 03
Fax. 0032 16 40 61 51

Hercules producten
Deze helpdesk lost alle problemen direct op en vervangt defecten binnen 4 tot 6 werkdagen. Deze service is beschikbaar voor zowel U als eindgebruiker. De helpdesk behandeld 1 probleem per keer.
Guillemot Technische Support

techsupp@guillemot.nl
0900-2026765
030-6026279

Hercules ProphetView TFT
U dient Uw defecte Hercules ProphetView rechtstreeks aan te melden bij Hercules / Guillemot.
ProphetView OnSiteService Nederland

Tel.: 035-5288800

Hitachi Monitoren
Direct melden bij Hitachi Helpdesk
Hitachi

Telefoon : 023-5619246

HP Garantie
Defecte producten van Hewlett Packard dient U aan te melden bij de Retail-Service van HP. Hiervoor dient U zich aan te melden als Service Point. Dit geeft U tevens de mogelijkheid Uw DOA-claims direct bij HP in te dienen.
Technische ondersteuning voor de eindgebruiker is te bereiken via: tel. 0900-2020165 of 020-6068751
Hewlett Packard Nederland
Postbus 667
1180AR Amstelveen
netherlands_service-point@hp.com
Telefoon: 020-654 57 14
Fax: 020-654 57 45

Iiyama Monitoren
U dient defecten rectstreeks aan te melden bij het Service center. Monitoren met minder dan 40 brand-uren vallen binnen de DOA-garantie (retour ECL met copie factuur en RMA formulier, compleet en in originele verpakking). Wanneer blijkt dat de monitor meer dan 40 brand-uren heeft, wordt deze gerepareerd aan U geretourneerd onder kosten, zijnde de aanschaf-prijs van de eerder aan U uitgeleverde monitor + verzendkosten. De brand-uren worden bij elke monitor door Iiyama Benelux gecontroleerd.
Teleplan benelux

Telefoon : 076-5039000

Iomega Producten
Iomega producten dient u rechtstreeks aan te melden bij Iomega Europe.
Iomega

Telefoon : 020-3469540

JVC
U dient Uw defecte JVC product aan te melden bij een Service Center van JVC Nederland. Klikt U op de link hieronder voor de contact gegevens van deze Service Centers. De garantietermijn betreffende JVC producten is gelijk aan de fabrieksgarantie.
JVC Nederland JVC Service Centers
De Heyderweg 2
2314 XZ Leiden

Tel: 071-5453333
Fax: 071-5894674

Lenco Producten
Defecte Lenco producten dient U op te sturen naar het service centrum. Met kopie aankoopsbewijs en een klachtomschrijving.De garantietermijn betreffende Lenco producten is gelijk aan de fabrieksgarantie.
Lenco Service /TD
Ankerkade 20
5928 PL VENLO

LG / Goldstar Monitoren
U dient Uw defecte LG monitor voor garantie aan te melden bij LG Monitor Service.
LGE Monitor Service

lgmonitorservice@lge.nl
Tel.: 043-3879360

LG DVD en Surround sets
U dient Uw defecte LG DVD en/of Surround set direct op te sturen naar één van de service centres. De garantietermijn betreffende LG Stand-alone producten is gelijk aan de fabrieksgarantie.
Zwaan Techniek
Daltonstraat 25
3316 GD Dordrecht
service@zwaan-techniek.nl
078-654 30 60
078-654 30 62

LG DVD en Surround sets
U dient Uw defecte LG DVD en/of Surround set direct op te sturen naar één van de service centres De garantietermijn betreffende LG Stand-alone producten is gelijk aan de fabrieksgarantie.
Techno Groningen
van der Hoopstraat 6
9716 JM Groningen
info@technogroningen.nl
050-549 45 00
050-542 45 28

LG DVD en Surround sets
U dient Uw defecte LG DVD en/of Surround set direct op te sturen naar één van de service centres De garantietermijn betreffende LG Stand-alone producten is gelijk aan de fabrieksgarantie.
Elektronica-Service Schelfhout
Condorweg 10 - 2
7332 AC Apeldoorn
esschelfhout@elesco.nl
055-533 49 76
055-533 40 74

LG DVD en Surround sets
LG DVD en Surround setsU dient Uw defecte LG DVD en/of Surround set direct op te sturen naar één van de service centres De garantietermijn betreffende LG Stand-alone producten is gelijk aan de fabrieksgarantie.
Z.E.S. Goes
Pearyweg 1
4462 GT Goes
info@zesgoes.nl
0113-240 700
0113-240 750

Likom Monitoren
Onsite garantie via ICC
ICC

Telefoon : 0348-462850

Logitech
Product support en after-warranty-RMA
Logitech Support Hotline

010-2438898

MGE UPS
Defecte MGE producten dient U rechtstreeks aan te melden bij MGE UPS Systems.
MGE UPS Systems MGE Nederland
Dorpstraat 132 / 134
2742 AL Waddinxveen
info@mgeups.nl
Telefoon : 0182-646577

Miro Producten
Miro producten worden geleverd onder de nieuwe naam: Pinnacle
Defecte Pinnacle producten dient U rechtstreeks aan te melden op de website van Pinnacle. U krijgt hier direct een RMA nummer.
Rechtstreeks naar de supportsite: http://www.miro.com/wwwmenu.asp?langue_id=6
Pinnacle Systems www.pinnacle.nl

Motorola Mobile Phone
U dient Uw defecte Motorola bij het service center aan te melden. Drivers voor Uw Motorola kunt U vinden op: http://www.motorola.com of www.motorola-isg.demon.co.uk
Motorola Cellular Responce Centre Motorola Website

info.nl@motorola.com
Telefoon : 0800-0222743

MSI Mainboards
Voor ondersteuning op MSI moederborden (zoals de melding BOOT-BLOCK BIOS) kunt U met MSI Nederland contact opnemen.
Micro Star International MSI Nederland
Ekkersrijt 6050
5692 GA SON
info@msi-computer.nl
Telefoon : 040-2676600
Fax : 040-2676699

Mustek Helpdesk

Mustek

support@mustek.mbis.de
Telefoon : 0049-2131-162840

Nikon Producten
Voor U defectvan Nikon Camera moet U bij Inca Service b.v. In Haarlem zijn. Mocht u ook technische ondersteuning per telefoon wensen dan kunt u ook contact opnemen met de Helpdesk (55 eurocent per minuut): Helpdesk: 0900 - 123 0 321
Inca Service b.v.
Rutherfordstraat 7
2014 KA Haarlem
service@incabv.nl

Fax 023 - 510 19 15

Nokia Mobile Phone
U dient Uw defecte Nokia bij een van de service centers aan te bieden voor garantie. De garantietermijn betreffende Nokia producten is gelijk aan de fabrieksgarantie.
Revah Service Nokia Website
Vaalserbergweg 317
Eindhoven

Tel: 040-2901280
Fax: 040-2420755

Nokia Mobile Phone
U dient Uw defecte Nokia bij een van de service centers aan te bieden voor garantie. De garantietermijn betreffende Nokia producten is gelijk aan de fabrieksgarantie.
Cereon Nokia Website
Keienbergweg 77
Amsterdam

Telefoon : 020-4099432
Fax : 020-4099439

Nokia Mobile Phones
Eltim Naarden Nokia Website
Rijksweg 79-d
Naarden

Telefoon : 035-6991777
Fax : 0356942564

Notebooks >>in garantie<<

--------------------------------------------------------------------------------
U dient Uw defecte Conceptronic Notebook aan te melden bij de Servicedesk tel.:033-4549393.

U dient Uw defecte Hi Grade Notebook aan te melden bij de Servicedesk: http://www.higrade.nl of tel.:023-5677888 of mail: support@higrade.nl.

Notebooks >>in garantie<<

Notebooks >>uit garantie<<
U kunt Uw defecte buiten garantieTopline of Conceptronic Notebook aanbieden bij één van de service centra die Topline en Conceptronic in eigen beheer repareren, of direct bij de fabriek aanbieden voor repair.
Adres van één van de service centra staat hier onder

ECL wijst alle verantwoordelijkheid af voor handelingen en/of reparaties uitgevoerd door een extern service bedrijf. Dit is geheel op eigen risico.
Computer Service centrum
Bruijnings Ingenhoeslaan 76
2273 KS Voorburg
info@computerservicecentrum.nl
Tel. 070-3692536
Fax. 070-3693223

OEM Monitor 19" 97KHz dp 0.26mm TCO99
U dient Uw defecte OEM Monitor 19" 97KHz dp .26mm TCO99 (artikelnummer 210255) aan te melden bij de on-site service.
Nesh - IT Nederland

info@nesh-it.com
073-6400113

Onstream Tapestreamers
Onstream Tapestreamers welke zijn aangekocht na 1 mei 2003 worden geleverd met 3 maanden garantie.

OnStream Tapestreamers welke zijn aangekocht voor 1 mei 2003 worden uitsluitend voor reparatie onder garantie ingenomen, voor zowel SCSI als IDE is de garantietermijn 24 maanden na factuurdatum
Onstream

Panasonic Mobile Phones
U dient Uw defecte Panasonic bij het service center aan te bieden voor garantie. De garantietermijn betreffende Panasonic Mobile Phones is gelijk aan de fabrieksgarantie.
Panasonic Centre Nederland Panasonic Website
Postbus 16280
Den Haag

Telefoon : 070-3314314

Philips Producten
Defecte Philips producten dient U aan te melden bij het service centrum.
Telefoonnummer voor eindgebruikers: 0900-8406en is geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.00 - 20.00
PC Add-On

Telefoon: 0800-0232011

Pinnacle producten
Defecte Pinnacle producten dient U rechtstreeks aan te melden op de website van Pinnacle. U krijgt hier direct een RMA nummer.
Rechtstreeks naar de supportsite: http://www.miro.com/wwwmenu.asp?langue_id=6
PinnacleSystems www.pinnacle.nl

tel: 0900-2028202

Pioneer Producten
Rechtstreeks opsturen met klacht en kopie factuur
Indien Uw DVD drive ingesteld staat op de verkeerde regiocode, kunt U deze wijzigen met deze utility http://resource.toshiba-e...software/dvd/rpc2util.zip
Pioneer Electronics Benelux
Versterkerstraat 10
1322 AP Almere

Telefoon : 036-5387777

Plextor Producten
Plextor dient u rechtstreeks aan te melden bij Plextor
Magnetic Data Belgium www.plextor.be

Telefoon : 0032-27255522
Fax : 0032-27259495

Promise Helpdesk

Promise

support@promise.nl
Telefoon : 040-2569461

RevScan Scanners
On-site garantie op RevScan producten is helaas vervallen. Tevens zijn alle RevScan producten inmiddels buiten garantie.

Samsung GSM
U dient Uw defecte Samsung GSM aan te melden bij Dynafix De garantietermijn betreffende Samsung Mobile Phone is gelijk aan de fabrieksgarantie.
Dynafix
Daelderweg 21
6361 HK Nuth

045-5656167

Seagate Producten
Seagate dient u rechtstreeks aan te melden bij Seagate Online http://support.seagate.com/customer/warranty_validation.jsp = voor 1 unit http://support.seagate.co...anty_validation_multi.jsp = voor maximaal 100 units.
Seagate www.seagate.com

0800-7324283

Sharp Beamers
U dient Uw defecte Beamer aan te melden bij het service centrum.
LET OP!!12 maanden garantie op machine, 90 dagen garantie op de lamp
WilsaTech

Telefoon: 026-4723725

Siemens Mobile Phone
U dient Uw defecte Siemens bij het service center aan te melden.
GSM 0900-3333 100
Giga Set 0900-3333 102
De garantietermijn betreffende Siemens Mobile Phones is gelijk aan de fabrieksgarantie.
Siemens Warranty Partners Siemens Website

Telefoon : 070-3333100

Sony Producten
Sony dient u rechtstreeks aan te melden bij Sony Nederland.
Sony Nederland
Schipholweg 275
1171 PK Badhoevedorp

Telefoon : 020-6581911

Sony Produkten
Sony Produkten dient U zelf aan te melden bij Sony tel:020-6581600
Sony

020 6581600

Targa Monitoren
Daar echter niet op alle modellen de "onsite-stick
Targa Onsite Exchange Service

Telefoon : 030-6084717

Thrustmaster producten
Deze helpdesk is een extra service, en lost alle problemen direct op en vervangt defecten binnen 4 tot 6 werkdagen. Deze extra service is beschikbaar voor zowel U als eindgebruiker. De helpdesk behandeld 1 probleem per keer, en is beschikbaar via het 0900-nummer.
Defecten kunnen uiteraard ook als normale RMA bij ECL worden aangeboden.
Thrustmaster Technical Support

techsupp@guillemot.nl
0900-2026765
030-6026279

US Robotics
U dient Uw defecte US Robotics Router rechtstreeks aan te melden bij het service centrum.
US Robotics US Robotics EMEA

emea_modemsupport@usr.com
0900-2025857 of 0900-2025406
Fax: 020-3469364

WAP Phones

Zonnet Zon WAP helpfiles

klantenservice@zonnet.nl
0900-0440440

Western Digital
U kunt Uw defecte Western Digital harddisk direct aanmelden bij WD Tech Support http://support.wdc.com/warranty/selection.asp?custtype=INDIR
Western Digital Tech Support WD Support

Windows XP
Registratie van Microsoft Windows XP kan ook telefonisch geschieden.
Microsoft XP Home

0800-0233487

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:01

Lief Adje

Love is in the air

leuk al die info maar om dat nu hier te posten nee niet echt dus

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 08:30
Best interessant, waar komt dat vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt van de website van een groothandel..

Ik neem aan dat je alle onderdelen in een koop hebt gedaan. Als je de voeding al had of bij een ander hebt gekocht dan kan ik me wel voorstellen dat ze enigsinds moeilijk doen.

Verder hadden ze je het erbij moeten vertellen dat je garantie beperkt zou zijn als je een systeem zelf bouwt, defecten door ondeskundig gebruik vallen niet onder garantie. En zowiezo vindt ik het heel klantonvriendelijk want zij claimen ook alle onderdelen afzonderlijk bij hun leverancier(s).
Het is mij dus een raadsel waarom ze zo moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djeejdjeej schreef op 11 June 2003 @ 22:08:

Nu het volgende probleem:
Ik sluit de pc hier aan, alles doet het. Ik speel er 2 uurtjes Diablo LOD op en ja hoor. De PC gaat uit en wil niet meer opstarten / aangaan, voeding defect dus weer. Stekker uit de voeding, opnieuw erin, PC aan (wel spanning nu), een vonkje uit de voeding en alles is definitief morsdood.

Wat nu?????
Terug naar de zaak. Zij claimen dat het probleem aan jouw voeding lag in combinatie met jouw rounded cables. Zij hebben dat 'aangetoond'. Zij hebben aangetoond, volgens henzelf, het probleem gevonden te hebben. Zij bieden jou vervolgens een systeem aan dat volgens hun eigen bevindingen zou moeten werken. Dat doet het dus niet, en dus kun je aanspraak maken op de garantie van de reparatie (wettelijk maximaal zes maanden).*
garantie is natuurlijk niet meer te claimen.
Zeer zeker wel. Je hebt ook garantie op reparaties.
Ik ga morgen mijn kabels doormeten, maar nu is de PC wel mooi met nieuwe kabels ook kapot gegaan. Ik denk dat als ik morgen terug naar de winkel ga, het "valt-niet-onder-garantie-verhaal"weer opgaat. Ze zullen wel zeggen dat mijn kabels er in eerste instantie voor hebben gezorgd dat de eerste voeding is geknapt, waardoor het moederbord blijvend beschadigd is geraakt en vervolgens ervoor zorgt dat alle aangesloten voedingen naar de klote gaan.
Bullshit. Dan hebben zij hun diagnostische werk op het defecte apparaat niet goed gedaan. Voor alle duidelijkheid: Jij biedt hen een defect apparaat aan met het verzoek het te repareren. Als zij dan het apparaat terug geven met de mededeling dat het defect gerepareerd is, heb je maximaal zes maanden garantie op de reparatie N.B. Ongeacht de oorzaak van het defect. Indien zij jou het apparaat aanbiedieden als zijnde gerepareerd is alle verantwoordelijkheid voor het functioneren ervan voor rekening van de reparateur.. Punt. Doet 'ie niet wat je er redelijkerwijs van kunt verwachten? Klaag degene aan die dat heeft beweerd, in dit geval jouw computershop.
Help... wat nu???
Dreigen met een rechtszaak. Je wint.
Ik heb de neiging om ergens anders heen te gaan, mijn verhaal uit te leggen en kijken wat er geregeld en getest kan worden. Desnoods daar dan nieuwe voeding en moederbord te kopen om van het hele gezeik af te zijn, maar ja dat is niet de goedkoopste oplossing denk ik...
edit:
* Ik weet niet hoe het nu met die nieuwe garantiewetgeving zit, maar slechter zul je er niet van worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 04:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Ik weet niet hoe het nu met die nieuwe garantiewetgeving zit, maar slechter zul je er niet van worden.
De onderdelen vallen onder de oude garantie, maar deze reparatie valt imo onder de nieuwe garantiewetgeving... Ik zou ermee teruggaan, maak wel even kopiëen van je aankoop/reparatiebonnen en houd op papier goed bij wat er allemaal is gezegd (dat het aan de rounded kabel lag enz.).

Met een zelfgemaakte mislukte rounded IDE kabel is het wel mogelijk om kortsluiting te veroorzaken, echter volgens mij alleen op de signaaldraden waardoor de southbridge zou kunnen doorbranden, maar niet de voeding. Volgens mij is het mobo niet zo fris meer...
Indien zij jou het apparaat aanbieden als zijnde gerepareerd is alle verantwoordelijkheid voor het functioneren ervan voor rekening van de reparateur..
Dat zou ik ook denken. Hun moeten het apparaat alsnog repareren - het eerder betaalde repearatiegeld moet gecrediteerd worden (of vervolgreparatie moet kosteloos gebeuren oid)...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
OK volgende update:

ik heb vanmorgen gebeld met MSI Nederland (thx voor de tip). Ik daar mijn probleem aan de technische dienst verteld (ook dat ik zelf die kabels heb gemod). Hun reactie was dat het practisch onmogelijk was dat daardoor moederbord en al zeker voeding kapot zou gaan. Ze hadden het in ieder geval nog nooit meegemaakt en theoretisch zou het ook niet kunnen omdat er niet echt stroom op de ide staat. Datacorruptie ok, maar als het altijd goed gewerkt had, dan lag het volgens hun zeker niet aan de kabels. Advies van hun was om gewoon garantie te gaan claimen en ze het telefoonnummer van MSI te geven als ze het niet geloofden...

Ik net terug naar de winkel (ik zal nog geen namen gaan noemen, ze hebben nog een kans). De jongen van de TD die mij gisteren geholpen had, was verbaasd en zou het gaan onderzoeken. Zit er een oude man langs te sleutelen die problemen gaat zitten maken. Dat komt door die kabels en daardoor is moederbord defect blablabla. Ik zeg, ik heb net gebeld met MSI en die zeggen dat het onzin is. Hij zegt: WAT HEB IK MET MSI TE MAKEN??? Nou die hebben dat moederbord gemaakt en die zullen er tooch wel wat vanaf weten of niet? Ik geef nog aan: bel ze dan zelf. Waarom zou ik ze moeten bellen, blablabla....
Ik heb gezegd dat het gemaakt moest worden binnen garantie en dat ik niks ga betalen. Dan vraag ik ook die 80 euro terug straks, want die heb ik dus voor nop betaald.

Maar ja, de pc staat weer daar en ik zit hier te typen op de pc van mijn vriendin. Als het nu niet wordt opgelost, ga ik eens kijken hoe het zit met de rechtsbijstandsverzekering die ik heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dan ook gelijk gedreigd met een rechtszaak of de Consumentenbond? Dat stond er niet bij.
Dat wil weleens helpen als je dat gezegd had.

Succes. Wil wel weten hoe het afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:00

Shunt

Boe

even een vraagje tussen door
heb je de condensators gecontroleerd ?
inverband met lekkende en exploderende condensators ;)
dat kan namelijk ook wel eens problemen maken met je voeding

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
Ik heb nog niks gedreigd, alleen gezegd dat ik niks ga betalen. Ik geef ze nog een kans om het goed te maken.

Ik heb het bord niet supergoed bekeken, zo op het eerste gezicht niets raars gezien. En zij in de winkel ook niet anders hadden ze het vast wel gezien. Ik zal er op letten, mocht het zo zijn dat ik geen nieuw moboi krijg.

O ja, ik hier weer mijn voeding uit deze pc aangesloten voordat ik hem daarstraks wegbracht en toen kreeg ik weer de melding CHECKING NVRAM... Terwijl ze in de winkel dus 1 voeding meteen kapot hadden en bij de 2e werkte alles opeens weer... Strange of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is onmogelijk om een voeding te laten doorbranden door een kortsluiting in een IDE/ATA kabel (imo: er is 1 maar 1 mogelijkheid om dat te doen en dat is als het moederbord de kortsluiting doorgeeft aan de voeding, maar daartegen hoort het moederbord beveiligd te zijn en zou in dat geval vallen onder een ontwerpfout van het moederbord - hetzelfde zou kunnen met de harddisk, waarbij de voeding en IDE/ATA signaal draden samenkomen, maar ook in dat geval mag dat eigenlijk niet voorkomen en bevat de harddisk imo een ontwerpfout).

http://www.hardwarebook.n.../storage/ideinternal.html
http://www.hardwarebook.n.../storage/atainternal.html

PinNameDescription
1/RESETReset
2GNDGround
3DD7Data 7
4DD8Data 8
5DD6Data 6
6DD9Data 9
7DD5Data 5
8DD10Data 10
9DD4Data 4
10DD11Data 11
11DD3Data 3
12DD12Data 12
13DD2Data 2
14DD13Data 13
15DD1Data 1
16DD14Data 14
17DD0Data 0
18DD15Data 15
19GNDGround
20KEYKey (Pin missing)
21DMARQDMA Request
22GNDGround
23/DIOWWrite Strobe
24GNDGround
25/DIORRead Strobe
26GNDGround
27IO_CH_RDYI/O Ready
28ALE
/
SPSYNC:CSEL
Address Latch Enable
/
Spindle Sync or Cable Select
29/DMACKDMA Acknowledge
30GNDGround
31IRQRInterrupt Request
32/IOCS16IO ChipSelect 16
33DA1Address 1
34PDIAGPassed Diagnostics
35DA0Address 0
36DA2Address 2
37/IDE_CS0(1F0-1F7)
38/IDE_CS1(3F6-3F7)
39/ACTIVELed driver
40GNDGround

Het kortsluiten van bovenstaande signalen naar de ground geeft kortsluiting op het moederbord op de southbridge (IDE/ATA controller pins), welke in de beveiliging zou moeten schieten en het systeem moet uitschakelen. De harddisk ziet in dat geval geen controller en schakelt zichzelf ook uit (en geeft geen signaal op pin 34 (Passed Diagnostics).

Niet belangrijk: Was het een 40 of 80 polige zelfgerounde kabel? Hoe heb je die geround? Heb je er een foto van?

Checking NVRAM betekend vaak dat de harddisk niet herkend wordt (mobo defect, biosfout, IDE kabel defect, harddisk niet fris, OS wat op zijn bek is gegaan)...

Ik heb nog een oud mobo + harddisk liggen, ik zal even testen voor je...

Edit:
Ik heb een 286 bordje (Tulip PCB + 286-12MHz + 1MB + CirrusLogic 512KB VGA) + 40MB harddisk (Seagate) genomen met een IDE kabel met ALLE 40 polen aanelkaar geknoopt (algehele kortsluiting). Het gevolg is dat het mobo/voeding kortsluiting detecteerd en zichzelf uitschakelt. Logisch ook: Elke PC-voeding moet dat ook doen om te voldoen aan allerlei regels... Even een andere kabel eraan en de harddisk wordt weer gedetecteerd als een 40MB Seagate... (zegt wel iets over de betrouwbaarheid van ouderwetse Seagate harddisken...)

offtopic:
Overigens heb ik ook iets dergelijks meegemaakt bij Goris in Delft, een gekocht TV-kaartje had geen garantie volgens hun omdat: "ik hem zelf had ingebouwd"...(ik kwam er al 25 jaar, na die dag nooit meer...)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
Das wel leuke info, thx :) cool dat je dat gedaan hebt!

[ Voor 36% gewijzigd door djeejdjeej op 12-06-2003 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imo: Als hij crasht midden in een spel (waar je dus geen harddisk activiteit hebt ivm levels en textures laden) lijkt mij alleen moederbord, CPU, voeding, RAM, videokaart een rol te spelen. Warmte is een andere probleemgever, maar omdat er later bij coldboot vonken uit de voeding komen is dat wel uit te sluiten en moet het wel kortsluiting zijn (waarbij eerste verdachte zijn: voeding, mobo in die volgorde)...

Een ander iets wat zou kunnen: een overbelaste voeding (bijv. 350 Watt voeding in een systeem wat 400 Watt trekt...) - merkvoedingen mogen daarmee geen probleem mee hebben (gewoon uitschakelen) maar sommige hassiebassie-noname.com.tw voedingen branden dan gewoon uit - zoals enkele TomsHardware.de testen ook uitwijzen... In dat geval voldoet de voeding imo niet aan de norm en zou een [zwaardere/merk]voeding het probleem oplossen...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
het zijn idd goedkope (20 euro) voedingen dat wel. De voeding die ik hier steeds uitprobeer is een Enermax 250 Watt. Die voedingen van hun zijn noname 300(de eerste)-350(de laatset 2) Watt.

Maar ik heb niet genoeg in de kast ziten om een 250 W voeding te overbelasten volgens mij. (Geforce 4 ti 4200, 1 HDD 40 GB 7200 rpm en 2 cdrom spelers, netwerkkaart, tv-kaart, das alles).

edit: bovendien werkt het systeem al sinds september vorig jaar op deze manier

[ Voor 15% gewijzigd door djeejdjeej op 12-06-2003 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bovendien werkt het systeem al sinds september vorig jaar op deze manier
Dus het systeem heeft nog niet in een warme omgeving (zomer...) gedraait. Het kan zijn dat hij dan nét te weinig koeling krijgt?

Een hassiebassie.com.tw voeding heeft meestal gewoon gebogen aluminium plaatjes als koelrib, terwijl een Enermax bijv. gegoten koelribben heeft. Het gevolg is dat een Enermax veel minder warm wordt bij dezelfde belasting - en dat een Enermax vaak een hogere belasting aankan. (300 Watt Piek hassiebassie is bij wijze van spreken 200-250 Watt Max Enermax' watt'jes...)

Bijvoorbeeld mijn voeding:
- 550 Watt Q-tec is 550W piekbelasting en maar 425W max continue:
zie: Verwijderd in "Q-tec 550Watt Dual-Fan voeding ervaringen"

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
dat zou wel verklaren waarom het systeem pas na 2 uur spelen eruit knalt. Alleen snap ik dan iet dat dit drie keer achter elkaar gebeurt, dat moeten dan wel heel erg billige voedingen zijn... En raar dat bij de winkel de voeding er meteen door kapot ging, kan toevallig een rotte zijn geweest, maar wel erg vreemd allemaal. Als ze gaan testen daar, hoop ik wel dat ze een beetje merkvoeding gebruiken, anders wordt het nog duur testen daar dan...

Toch maar andere ein zetten dan, bewaar ik de nieuwe (die ik hopelijk krijg) wel als backup.

edit: maandag 16-6 weer update, was vrijdag net te laat daar en de TD was al weg

edit2 (maandag 16-6):
moederbord is defect en opgestuurd naar leverancier, afwachten dus...

[ Voor 48% gewijzigd door djeejdjeej op 16-06-2003 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
nou nou nou,

belt daarstraks de winkel op dat ze eennieuw moederbord ingebouwd hadden en dat ik de PC kon komen ophalen.... Op de rekening staat: 1 moederbord, 1 voeding en arbeidsloon.

Ik niet akkoord natuurlijk want .... (het hele verhaal)
Ze blijven volhouden dat het niet onder de garantie valt en dat ik maar moest betalen. Ze gingen het moederbord niet opsturen naar de leverancier, want die zou hun voor gek verklaren als bleek dat het door kortsluiting kwam en dan zouden ze 70 eruo moeten betalen enz. Eerder was mij echter gemeld dus dat het moederbord was opgestuurd naarde leverancier. Erg vaag allemaal.

Ik weer gebeld naar MSI en mijn verhaal verteld. Ze begrepen de leverancier wel als ze eventueel verzendkosten in rekening zouden gaan brengen, maar ze snapten niet dat ze het niet gewoon opstuurden onder garantie want dat was geen probleem volgens hun. Ze wilden, als de leverancier echt moeilijk bleef doen wel een uitzondering maken, zodat ik het bord direct naar hun kon sturen.

Ik weer bellen net met de winkel en gevraagd wat nu precies de bedoeling is. Ze halen het nieuwe moederbord eruit, de nieuwe voeding eruit en ga straks daar mijn defecte PC afhalen met defect moederbord en voeding.... hoop gezeik over de rekening die ik niet ga betalen, ben benieuwd hoe ze reageren dalijk

Dan stuur ik het moederbord op naar MSI, koop ik een nieuwe (merk!)voeding in een andere winkel (ze hadden die daar niet eens) en dan hoop ik dat dit hele gezeik afgelopen is. 80 euro down the drain, want ik heb geen zin om daar ruzie over te gaan maken. De laatste technicus van MSI zegt nl. dat de kans er wel isdat het door de UDMA-100 kabel komt, alleen dat deze zeer klein is. Ik weet dan niet als het echt erop aan komt hoe sterk ik dan sta. Ben het gezeik iig zat. Lever in het vervolg alleen nog maar losse onderdelen aan, MAAR NOOIT MEER IN DIE #@$##@% ZAAK

Ok dan,ik heb mijn PC weer terug in losse onderdelen, na een bijna-ruzie in de winkel. Ik mag nooit meer in de zaak terugkomen met mijn rotkop anders slaat hij mij persoonlijk in elkaar, aldus de verkoper. Toen mocht ik mijn kutpc meenemen. Deze ruzie ontstond omdat ik de 35 euro onderzoekskosten niet wilde betalen. Hij wilde mij anders mijn pc niet teruggeven omdat het geen garantie betrof, terwijl ik vond dat zij de laatste reparatie / onderzoek niet goed hadden gedaan, bovenop het garantiegedoe natuurlijk, war MSI zelf niet moeilijk over doet... Ik heb ze een prettige dag gewenst en ben vertrokken (en ze hoeven inderdaad niet bang te zijn dat ik daar snel terugkom)

Heel gedoe iig, als je het ook wil meemaken, koop dan een computer bij Eurocomputers-Benelux in Roermond. Kost je wel 80 euro dan :| want die heb ik niet terug, denk ook dat dat echte ruzie wordt...

[ Voor 20% gewijzigd door djeejdjeej op 20-06-2003 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spijtig om te horen dat het niet gelukt is. ;( Zet eventueel een shopsurvey-postje met je ervaringen in de PriceWatch/ShopSurvey om evt andere users te behoeden voor miskopen/garantieproblemen, verwijs dan evt. naar dit topic.

Je trapte niet in de valkuilen van de winkel en hield voet bij stuk. _/-\o_

Gelukkig is MSI nog wel hulpvaardig, dus het verhaal is nog niet afgelopen.
(nu alleen nog hopen dat de winkel je niet een natrap heeft gegeven door je mobo RMA ongeschikt te maken door bijv. met een mes een paar spoortjes door te snijden).

Leesvoer/Tips voor een nieuwe voeding:
- http://www17.tomshardware.com/howto/20030609/index.html
- Q-tec 550Watt Dual-Fan voeding ervaringen topic
- zalman ZM400A-APF of enermax Enermax EG465AX-VE(G) FMA
- Voeding mee upgraden?

Sterkte in ieder geval met het verloop van de kwestie. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 17:21 . Reden: url's erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:17
Wel een gigantisch lulverhaal van die shop zeg. Ik heb al heel wat defecte mobo's voor RMA zien vertrekken en TENZIJ ZE ECHT USER ABUSE VERTONEN werden ze allemaal zonder problemen gerepareerd. Als er nou brandplekken of schroevendraaier schade op zit, dan word het een ander verhaal. Dit vind ik wel een beetje sneu......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelend verhaal, maar ik zou er misschien toch werk van maken, zeker als verkopers met geweld gaan dreigen. Dat mag namelijk niet :) Bovendien maak jij nou ontzettend veel kosten, niet alleen die €80 maar ook in tijd ed. Dit is in ieder geval geen manier om mensen te behandelen! Je kan ook iemand anders er op afsturen, die daar nog niet bekent is. Gewoon het hele verhaal aan die persoon uitleggen. Grote kans dat die het wel kan regelen, of dat er in ieder geval duidelijkheid in die kwestie komt. Dit soort bedrijven mogen wat mij betreft meteen hun deuren sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
Ik was echt heel kwaad, maar het is nu allemaal een beetje gezakt. Ik heb geen zin om over die 80 euro nog meer drukte te gaan maken. Ik heb er 3 nieuwe IDE kabels voor gekregen, uds eigenlijk is de schade iets minder. Verder kan ik volgende week een Sony Ericson T610 voor 15 euro krijgen, simlockvrij, terwijl iemand anders het abo neemt die dze telefoon niet hoeft. Dit compenseert ruimschoots de tijd / moeite / frustratie / kosten van het MOBO-incident :)

Thx voor jullie steun en tips allemaal !

edit1:
vanmorgen het bord afgegeven op het postkantoor, ben benieuwd of alles een beetje snel gaat.

gisteren een nieuwe voeding besteld, maar meteen met kast en al: de Antec LANboy, zag er wel leuk uit en relatief voordelig (99 pleuro) met die smartblue voeding.

edit2:
Ben er net trouwens achtergekomen dat die #$@#ers in die winkel me alleen de drivers van het moderbordhebben teruggegeven, alles van muis, vga, tvkaart enzo is foetsi. Na ja boeie, die cd's gebruikte ik toch al niet...

edit3:
Ze hebben ook een standaard zwarte athlon cooler erbij gedaan, ipv van mijn eigen cpu cooler (7cm) (die iets groter was (8cm), grijs met fangrill). Niet dat er veel prijsverschil inzit, maar toch slordig dan wel asociaal. Wilde sowieso al een Vulcano 9 bestellen ivm met nbieuwe case, maar geeft wel aan wat voor een naaiberen het zijn.

zal het topic laten sluiten als ik het bord terugkrijg van msi

[ Voor 52% gewijzigd door djeejdjeej op 26-06-2003 14:44 . Reden: updates ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
Jippie !!!! :)

Ik heb gisteren een nieuw moederbord gekregen van MSI. Ze hebben er zelfs een gratis ronde IDE kabel bijgedaan voor me. Echt geweldige service. Ik ga ze een bedankbriefje schrijven, want dit vind ik heel cool van ze.

Vanmorgen mijn PC in elkaar gezet, maar dan nu in de LANBoy met de Volcano 9 coolmod, ziet wel leuk uit, alleen nog even kijken hoe de kabeltjes het beste weg te werken zijn, want dat zijn er op eens wel wat meer...

Es kijken hoe ik de computerwinkel nog een beetje dwars kan gaan zitten (tips? :)). O ja, ze schijnen ook alle beurzen af te gaan: Eurocomputers Benelux uit Roermond. Als je er wat wil kopen en het is cheap, maar je denkt van "Hoe zou de service zijn?", wees gewaarschuwd, want ik hoor meer van dit soort verhalen (nadat ik mijn verhaal verteld had aan mensen om mij heen).
Pagina: 1