Ik heb al een hele tijd problemen met een pc hier in huis en wil er nu eidelijk wel eens vanaf. Het probleem is al volgt:
In november is de boxed koeler kapot gegaan, koeler vervangen, stressed 30 graden
In december had ik een lan party, die computer was ook mee, computer begon te crashen in spellen, ik kijk naar temperaturen, 76 graden
Terug geclocked naar 800 mHz, werd zo'n 50 graden stressed.
Eerst een tijdje zo gelaten, toen toch maar eens op zoek gegaan wat het dan kon zijn, koelpasta werd ik op gewezen, ik nieuwe pasta erop gedaan, hielp niets. Ik dacht dat ik het niet goed had gedaan. Vriend van mij zou het wel voor me doe, hij had het al een aantal keer gedaan, articsilver erop, 3 graden verschil
De processor draait nu op 700 mHz vanwege het warme weer, ik wil dit nou eindelijk wel eens oplossen. Ik kan me niet voorstellen dat een nieuwe koeler zo snel kapot gaat, het is een spire koeler, weet niet precies welke
Ik denk aan de tempsensor, zou dit het zijn
Zo ja hoe kan ik em dan weer gewoon op 1200 mHz laten draaien
Specs:
Abit kt7a-raid
AMD Athlon 1200 mHz
Verdere specs ---> zie specs 1 @ sig
In november is de boxed koeler kapot gegaan, koeler vervangen, stressed 30 graden
Eerst een tijdje zo gelaten, toen toch maar eens op zoek gegaan wat het dan kon zijn, koelpasta werd ik op gewezen, ik nieuwe pasta erop gedaan, hielp niets. Ik dacht dat ik het niet goed had gedaan. Vriend van mij zou het wel voor me doe, hij had het al een aantal keer gedaan, articsilver erop, 3 graden verschil
Specs:
Abit kt7a-raid
AMD Athlon 1200 mHz
Verdere specs ---> zie specs 1 @ sig