4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Wanbeleid is ook beleid.
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Verwijderd
Als de pc een distributed computing programma draait moet de voeding veel vermogen leveren en wordt warm. Om dat weer te koelen gaat de fan harder draaien. Ik haal dat soort voeding fans altijd van de temperatuursensor af en sluit het rechtstreeks aan op 7 volt.
Ja, maar je zou toch verwachten dat een deel van die warmte ook via de CPU naar buiten wordt gezogen. Ik kan me niet voorstellen dat een reepje geheugen en 2 HDD's zoveel warmte generen. De uitstromende lucht achter de voeding voelt ook niet warm aan (dit kan natuurlijk relatief zijn, omdat de omgevingstemp al 25 graden is)
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Hmm, da's een slimme suggestie. Zal ik eens overwegen.Verwijderd schreef op 07 juni 2003 @ 11:58:
Draai je misschien een koetje?
Als de pc een distributed computing programma draait moet de voeding veel vermogen leveren en wordt warm. Om dat weer te koelen gaat de fan harder draaien. Ik haal dat soort voeding fans altijd van de temperatuursensor af en sluit het rechtstreeks aan op 7 volt.
Ofwel een langzame fan die wat koele lucht in je kast blaast, zal wonderen doen
Heb ik, 2x 12cm papstFrankie02 schreef op 07 June 2003 @ 12:00:
Alles wordt gewoon warm......je hebt niet rekening mee gehouden dat alle (warme) lucht die je je kast uitblaast....dat er ook eigenlijk daar weer (koele) lucht ervoor moet worden aangevuld.....
Ofwel een langzame fan die wat koele lucht in je kast blaast, zal wonderen doen
Ik heb dus ook het vermoeden dat een 100% passief gekoelde PC op den duur op andere vage plekken oververhit raakt wegens gebrek aan luchtstroom.
Verwijderd
Da's wel leuk als je HDD aan dat frame zit geschroefd.
Ook de voeding zelf produceert warmte. Bij het booten en idlen in windows is dit niet zoveel maar zodra je gaat gamen of veel schrijf/lees bewerkingen doet wordt het verbruik gewoon meer en meer warmte.
Verwijderd
Verwijderd
idd, verder moet je niet zoeken, ik heb hier een Antec 550Watt draaien en de toerental van de fans in de voeding (optie: ook de andere fans in de kast) is afhankelijk van de temperatuur van die voeding.Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 22:49:
Mja..die temp sensor zit in de voeding zelf.. die voeding staat aan dus hij wordt warm. Logisch dat die fan harder gaat draaien toch? Als je die voeding ook nog eens flink belast dan blijft die fan natuurlijk harder draaien
Verwijderd
In dit geval produceert de voeding zijn eigen warmte.......
Juist, zo simpel is het.In dit geval produceert de voeding zijn eigen warmte.......
[ Voor 69% gewijzigd door Yokozuna op 07-06-2003 23:13 ]
Verwijderd
Volgens Enermax kunnen hun voedingen (bij vollast) 70% of hoger rendement halen.Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 23:05:
FF nadenken allemaal een voeding met een rendement van 100 % bestaat niet, de meeste computervoedingen zitten rond de 90 %, dus wanneer alle hardware 150 watt gebruikt, de voeding zelf bijna 20 watt loopt te verstoken en deze warmte zal er echt uit moeten.
In dit geval produceert de voeding zijn eigen warmte.......
Dus als je 300W vraagt zal die voeding max 428W van je stopcontact trekken. 428W-300W=128W warmte, reken maar 2 gloeilampen warmte.
je cpu-fan trekt de lucht naar buiten
je voedings-fan trekt de lucht ook naar buiten.
ze trekken tegen elkaar in,
je moet dus 1 van de 2 omdraaien
edit :je kunt het zo testen,als je je kast open maakt zou het opgelost moeten zijn
[ Voor 21% gewijzigd door erikdeperik op 08-06-2003 12:25 ]
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Dit is dus onzin, want hij heeft ook 2x12cm intakes dus die zorgen dat er weer andere koele lucht in de kast komtvolgens mij is het simpel.
je cpu-fan trekt de lucht naar buiten
je voedings-fan trekt de lucht ook naar buiten.
ze trekken tegen elkaar in,
je moet dus 1 van de 2 omdraaien
heeft ie ook intakes?heintjeput schreef op 08 June 2003 @ 13:08:
[...]
Dit is dus onzin, want hij heeft ook 2x12cm intakes dus die zorgen dat er weer andere koele lucht in de kast komt
sorry dat had ik niet gezien
beschouw mijn reply dan maar als niet geplaatst
edit:hij moet dat er ff bijzetten in de openings post,geen zin om alle post nauwkeurig door te lezen
[ Voor 15% gewijzigd door erikdeperik op 08-06-2003 13:17 ]
Tuurlijk niet, waarom zou je überhaupt willen proberen een goed antwoord te geven. Ik bedoel als het er twee keer staat of zo is het toch dubbel goed en als het niet meer klopt en dus verwarrend werkt dan ziet iedereen dat meteen ...erikdeprik schreef op 08 June 2003 @ 13:12:
[...]
edit:hij moet dat er ff bijzetten in de openings post,geen zin om alle post nauwkeurig door te lezen
Dit even als algemene *HINT* naar iedereen die alleen de eerste post leest en dan gelijk replied...
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
wat je in het eerste stukje bedoeld begrijp ik niet helemaalChemist schreef op 08 June 2003 @ 17:18:
[...]
Tuurlijk niet, waarom zou je überhaupt willen proberen een goed antwoord te geven. Ik bedoel als het er twee keer staat of zo is het toch dubbel goed en als het niet meer klopt en dus verwarrend werkt dan ziet iedereen dat meteen ...
Dit even als algemene *HINT* naar iedereen die alleen de eerste post leest en dan gelijk replied...
Ik bedoel als het er twee keer staat of zo is het toch dubbel goed en als het niet meer klopt en dus verwarrend werkt dan ziet iedereen dat meteen
wat betreft je hint,als er in de openings post staat dat er 2 outtake fan's in zitten,hoef ik de rest wat dat betreft niet meer te lezen he.
hier een een quote uit "lees dit eerst voordat je een topic opent"
geef een exacte omschrijving van de hardware
edit/ dit is niet bedoelt als flame naar microkid hoor
[ Voor 11% gewijzigd door erikdeperik op 08-06-2003 18:08 ]
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik een beetje moe begin te worden van het feit dan men tegenwoordig niet eens meer de moeite neemt een volledig topic te lezen maar gelijk replied en dus zie je vaak de volgende situaties:erikdeprik schreef op 08 juni 2003 @ 17:50:
[...]
wat je in het eerste stukje bedoeld begrijp ik niet helemaal
Ik bedoel als het er twee keer staat of zo is het toch dubbel goed en als het niet meer klopt en dus verwarrend werkt dan ziet iedereen dat meteen
wat betreft je hint,als er in de openings post staat dat er 2 outtake fan's in zitten,hoef ik de rest wat dat betreft niet meer te lezen he.
1) vragen worden dubbel gesteld
2) er worden vragen gesteld waar al het antwoord van is gegeven
3) men geeft oplossingen waarvan al duidelijk is dat die niet van toepassing zijn
4) etc etc etc
Hierdoor worden veel topics nodeloos lang en vervuild en wordt het originele probleem niet opgelost.
Als alle tot dan toe geposte replies lezen je teveel moeite is, post dan niks. Jouw luiheid is geen excuus om als een kip zonder kop maar opmerkingen te posten.
genoeg off-topic vervuiling ; als je verder wil dan mail/icq/msn je me maar.
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
ik geloof dat mijn vorige reply duidelijk was,en idd genoeg offtopic geblaatChemist schreef op 08 June 2003 @ 19:31:
[...]
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik een beetje moe begin te worden van het feit dan men tegenwoordig niet eens meer de moeite neemt een volledig topic te lezen maar gelijk replied en dus zie je vaak de volgende situaties:
1) vragen worden dubbel gesteld
2) er worden vragen gesteld waar al het antwoord van is gegeven
3) men geeft oplossingen waarvan al duidelijk is dat die niet van toepassing zijn
4) etc etc etc
Hierdoor worden veel topics nodeloos lang en vervuild en wordt het originele probleem niet opgelost.
Als alle tot dan toe geposte replies lezen je teveel moeite is, post dan niks. Jouw luiheid is geen excuus om als een kip zonder kop maar opmerkingen te posten.
genoeg off-topic vervuiling ; als je verder wil dan mail/icq/msn je me maar.
idd, bijvoorbeeld de torren enzo die voor je vcore zorgen.. Die hebben ook wel een beetje flow nodig, normaal gesproken pikken die een graantje mee van de CPU koeler, wat wel genoeg is. Soms gaat dat met WC dus ook mis, *POEF*.Ecteinascidin schreef op 07 June 2003 @ 13:04:
Ik noem een geluidskaart, netwerk, southbridge, geheugen enz enz. Alle componenten produceren warmte, alleen de een wat meer dan de ander. Zodoende wordt de boel gewoon warm.
Ik heb dus ook het vermoeden dat een 100% passief gekoelde PC op den duur op andere vage plekken oververhit raakt wegens gebrek aan luchtstroom.
Bovendien, wartme verplaatst zich niet alleen met stroming, ook door straling(infrarood) en geleiding(je heatsink geleid heelgoed)
Dus de warmte geleid ook naar je moederbord en dus weer de kast in....
[ Voor 37% gewijzigd door Rey Nemaattori op 09-06-2003 00:30 ]
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Verwijderd
Sloop die fan er maar uit en zet er een fan in zonder temp sensor. Zo..probleem opgelost
Edit:
Ik geef je 100% garantie dat het werkt
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 13:15 ]