Is m'n voeding kapot?

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Hey lui,

ik heb hier een oude pc naast me staan, die het 8 van de 10 keer niet doet, en 2 keer dus wel gewoon.

Waar kan dit aan liggen, zou het probleem bij de voeding kunnen zitten?
Ik heb hier geen andere kast ter beschikking om het te testen, misschien weet iemand van jullie het?

Als jullie meer info nodig hebben dan post ik die graag... :)

Verwijderd

Het zou vanalles kunnen zijn, ook b.v. het mobo. Gewoon testen met nieuwe voeding ofzo, je komt er vanzelf achter :)

• TangLeFuzZ
Ja ok, maar dat is dus op dit moment een probleem, want dan zou ik die moeten kopen...

Als het dan niet de voeding was zou het behoorlijk zonde zijn :)

Verwijderd

Je zit toch nu te typen via een andere pc lijkt me, zit vast een voeding in... ;)

Begrijp me niet verkeerd, ik snap niet waar je heenwil met dit topic, moeten we nu zeggen, "ja, het zou aan de voeding kunnen liggen". Een conclusie die je zelf ook al gemaakt had, maar niet kan testen omdat je geen andere kast/voeding hebt... (nofi :> just asking)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 11:31 ]

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
SPECS mensen leer toch eens om zo volledig mogelijk je pc specs te vermelden :{
dan is het een stuk eenvoudiger om iemand te helpen :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• TangLeFuzZ
Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 11:28:
Je zit toch nu te typen via een andere pc lijkt me, zit vast een voeding in... ;)

Begrijp me niet verkeerd, ik snap niet waar je heenwil met dit topic, moeten we nu zeggen, "ja, het zou aan de voeding kunnen liggen". Een conclusie die je zelf ook al gemaakt had, maar niet kan testen omdat je geen andere kast/voeding hebt... (nofi :> just asking)
Snap het wel, ik heb alleen geen idee aan welke dingen het allemaal zou kunnen liggen, omdat hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet.

Jullie zeggen 'aan veel' dingen, dat wist ik dus niet... ik zal eens wat rondvragen en wisselen tot hij het weer doet :)

p.s., kan de voeding niet uit deze pc halen want die is niet 300W.

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-07 13:10
TangLeFuzZ schreef op 07 juni 2003 @ 11:36:
[...]

p.s., kan de voeding niet uit deze pc halen want die is niet 300W.
OK? dit moet je me ff uitleggen, heeft je oude pc een zwaardere voeding nodig dan je huidige pc ?
Of draai je soms een systeem dat je overgekocht hebt van de NASA ?

Een beetje verlies heb je altijd...

Verwijderd

PeGys schreef op 07 June 2003 @ 11:45:
[...]

OK? dit moet je me ff uitleggen, heeft je oude pc een zwaardere voeding nodig dan je huidige pc ?
Of draai je soms een systeem dat je overgekocht hebt van de NASA ?
LOL, die paar watjes zal echt niet veel uitmaken hoor, gewoon alleen mobo, videokaart, mem en HDD aansluiten...

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 13:46
TangLeFuzZ schreef op 07 June 2003 @ 11:24:
Hey lui,

ik heb hier een oude pc naast me staan, die het 8 van de 10 keer niet doet, en 2 keer dus wel gewoon.

Waar kan dit aan liggen, zou het probleem bij de voeding kunnen zitten?
Ik heb hier geen andere kast ter beschikking om het te testen, misschien weet iemand van jullie het?

Als jullie meer info nodig hebben dan post ik die graag... :)
"pc die het niet doet" -> kunt u wat specifieker zijn qua probleemonschrijving? ->
"ja... hij doet gewoon helemaal niks meer"

Probeer je probleem dus wat beter te omschrijven als het even kan.. Dit kan net zogoed zijn dat je Outlook het niet meer doet omdat je daar 'altijd' mee werkt...
Anyway; Je aan/uitschakelaar kan lam zijn, haal de kappen eens van je kast en kijk of alles nog wel goed is aangesloten, of het geen kabelbreuk kan zijn.

Er is een truukje om te kijken of een voeding het nog doet of niet, dit kun je testen door een rood en zwart draadje met elkaar te verbinden die ongeveer in het midden van de voedingconnector zit (tegen elkaar aan meestal), door middel van b.v. een paparclip. Er kan volgens mij niets kapot gaan als je iets fout met elkaar verbind en je gaat ook niet dood aan stroomschokken ;)
Als je deze twee met elkaar verbind en alleen de voedingkabel van je 220 (of wat het 230...) -stroomhuisaansluiting- dan zal de fan van de voeding moeten gaan draaien.
Sluit wel even alle apparaten in je PC van je voeding af als je dit gaat proberen...

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Als je ons nou eens een keer verteld wat voor pc je daar in godsnaam hebt,misschien kunnen we dan helpen! |:(
Pagina: 1