TangLeFuzZ schreef op 07 June 2003 @ 11:24:
Hey lui,
ik heb hier een oude pc naast me staan, die het 8 van de 10 keer niet doet, en 2 keer dus wel gewoon.
Waar kan dit aan liggen, zou het probleem bij de voeding kunnen zitten?
Ik heb hier geen andere kast ter beschikking om het te testen, misschien weet iemand van jullie het?
Als jullie meer info nodig hebben dan post ik die graag...

"pc die het niet doet" -> kunt u wat specifieker zijn qua probleemonschrijving? ->
"ja... hij doet gewoon helemaal niks meer"
Probeer je probleem dus wat beter te omschrijven als het even kan.. Dit kan net zogoed zijn dat je Outlook het niet meer doet omdat je daar 'altijd' mee werkt...
Anyway; Je aan/uitschakelaar kan lam zijn, haal de kappen eens van je kast en kijk of alles nog wel goed is aangesloten, of het geen kabelbreuk kan zijn.
Er is een truukje om te kijken of een voeding het nog doet of niet, dit kun je testen door een rood en zwart draadje met elkaar te verbinden die ongeveer in het midden van de voedingconnector zit (tegen elkaar aan meestal), door middel van b.v. een paparclip. Er kan volgens mij niets kapot gaan als je iets fout met elkaar verbind en je gaat ook niet dood aan stroomschokken

Als je deze twee met elkaar verbind en alleen de voedingkabel van je 220 (of wat het 230...) -stroomhuisaansluiting- dan zal de fan van de voeding moeten gaan draaien.
Sluit wel even alle apparaten in je PC van je voeding af als je dit gaat proberen...