[PHP] Maya - PHP Updater *

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70801

Topicstarter
Ik heb een programma gemaakt dat automatisch PHP Update. Het programma download de laatste stabiele versie van PHP, pakt hem uit en zet hem in de gekozen map.

Ik heb het programma op Windows XP Home en Windows XP Professional getest, maar ik zou graag van meer mensen willen weten of het programma werkt.

Als je onderstaande link aanklikt wordt het programma meteen ter download aangeboden:
http://www.jorgenhorstink.nl/maya/download.php

Als jullie problemen ondervinden willen jullie dat dan melden in een reply, als het programma werkt wil je dat dan ook melden + het OS?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 70801 op 07-06-2003 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dream0r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb hem net even getest op Windows 2000, het werkt hier perfect. Erg handige tool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:25
Ik zou het alleen geen Maya noemen, ivm het 3d programma Maya :)

Idee klinkt leuk, maar ik denk dat de meeste mensen php op linux gebruiken, misschien een uitdaging?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 00:21

Dennahz

Life feels like hell should.

Downloading.. ben benieuwd! :)

Ik werk btw onder Win2k pro.. laat zo wel weten of het goed werkt :Y)

edit:
Het werkt! Dit programma zal ik vaker gebruiken _/-\o_ is : PHP Version 4.3.3-dev de nieuwste versie :?

[ Voor 39% gewijzigd door Dennahz op 07-06-2003 11:03 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Simon: Wat zou jij voorstellen voor naam? Maya is een soort product category, ik wil in de toekomst nog meer tools maken voor php en distribueren via één naam.
Hoe klikt: Inca?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 70801 op 07-06-2003 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dream0r
  • Niet online
BrEeZeR schreef op 07 juni 2003 @ 11:01:
is : PHP Version 4.3.3-dev de nieuwste versie
Ja dat is inderdaad de nieuwe stable versie :) Zie http://snaps.php.net/ voor een lijstje, daar staat hij als eerstgenoemde stable release.

[ Voor 23% gewijzigd door dream0r op 07-06-2003 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Skizzik schreef op 07 June 2003 @ 11:04:
[...]

Ja dat is inderdaad de nieuwe stable versie :)
Tnx, had het zelf ook wel ff kunnen checken eigenlijk :X :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alvast een todo lijst voor de volgende versie:

- Download status bar.
- Checking current PHP version.
- Don't use systemtime, but the time of a server. To ensure always the latest version will be downloaded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:02
Werkt perfect onder Windows XP (home).

Alleen moest ik nog wel zelf het bestand php4ts.dll in de system32 map zetten.
Dus dat zou een todo kunnen zijn voor een nieuwere versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat doet dat bestand precies? En ligt dat aan jou php.ini of geldt dit voor iedereen? Had je al PHP of was dit een clean versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Anoniem: 70801 schreef op 07 June 2003 @ 11:27:
Wat doet dat bestand precies? En ligt dat aan jou php.ini of geldt dit voor iedereen? Had je al PHP of was dit een clean versie?
Bij mij werkte hij gewoon direct, hoefde niks meer aan te passen of wat dan ook.
Alvast een todo lijst voor de volgende versie:

- Download status bar.
- Checking current PHP version.
- Don't use systemtime, but the time of a server. To ensure always the latest version will be downloaded
Download status bar is idd wel een must.. nu weet je niet zeker of hij daadwerkelijk download.

Checking current PHP version is ook een noodzakelijke feature ja, anders download het programma straks voor niks een nieuwe versie terwijl je die al hebt. :)

Als je nog vaste beta testers nodig hebt, ik heb wel interesse. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 17:51
Mooi CMS heb je trouwens op je site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BrEeZeR: Mail je gegevens maar naar: info@jorgenhorstink.nl (komt je naam ook nog in de README.txt :))

Dat CMS is slordig geprogrammeerd, ik houd geen rekening met niet-IE gebruikers...en het is slechts een piepklein deel....Het is alleen het bestandsbeheer gedeelte...

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 70801 op 07-06-2003 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dream0r
  • Niet online
Ik heb geen idee wat het bestand doet, maar bij mij (Windows 2000) werkte het ook in één keer. En ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit een bestand heb neergezet. Bij mij was het trouwens een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
Het lijkt dat dit bestand nodig is als PHP als module in Apache gerunt wordt.
Effe een quote uit de install.txt
Installing PHP for Apache as module
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Now that version 4.1 introduces a safer sapi module, we recommend
that you configure PHP as a module in Apache.

To accomplish this, you have to load the php4apache.dll in your
Apache httpd.conf.

!! NOTE !!
Whereever you load php4apache.dll from, php4apache.dll also
needs the php4ts.dll also included in the PHP4 distribution.
php4apache.dll depends on php4ts.dll which is loaded as soon as
Apache loads php4apache.dll. If php4ts.dll can't be found, you
usually get an error like (also see the "Problems?" section at
the end of the file):

Cannot load c:/php/sapi/php4apache.dll into server

So where does php4ts.dll has to be to be properly loaded ?
php4ts.dll is searched in the following order:

1) in the directory where apache.exe is start from
2) in the directory where php4apache.dll is loaded from
3) in your %SYSTEMROOT%\System32, %SYSTEMROOT%\system and
%SYSTEMROOT% directory.
Note: %SYSTEMROOT%\System32 only applies to Windows NT/2000/XP)
4) in your whole %PATH%

Note: What is %SYSTEMROOT% ? Depending on your Windows
installation this may be for example c:\winnt or C:\windows

Usually you would just copy it over to %SYSTEMROOT%\System32.
But if you want to have multiple PHP installations (for
whatever reason) this is a bad idea. For this circumstance the
safest thing is to let php4ts.dll reside in the same directory
where php4apache.dll is loaded from (see point 2 above).
php4ts.dll moet dus in de sapi staan of anders in de system32 map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okey, ik zal zo met een nieuwe versie komen die php4ts.ddl in ieder geval in de map SAPI zet. Bedankt voor deze opmerking...

Bugfix: php4ts.dll wordt nu naar de map SAPI gekopieerd. Bug wanneer php een module van Apache is

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 70801 op 07-06-2003 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De nieuwe update staat op internet. In de readme staan de testers die hier een reply hebben gegeven. Als jullie nog meer fouten vinden, willen jullie ze dan melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
Anoniem: 70801 schreef op 07 June 2003 @ 11:43:
Bugfix: php4ts.dll wordt nu naar de map SAPI gekopieerd. Bug wanneer php een module van Apache is
Heb hem net even uitgeprobeerd en nu werkt het perfect.
Ik kan PHP nu zonder foutmeldingen opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Heb je gedacht aan mensen die achter een verplichte proxy zitten? Ik krijg tijdens het updaten trouwens een error 'ActiveX error: can't create object'... Ik heb win2k pro op een intel p4 processor...

[edit]//Edit: zou het btw niet leuk zijn om de map waarin PHP staat te 'bookmarken' zodat je niet telkens opnieuw die dir moet selecteren (ik ben een beetje lui, ik weet 't, maar moest ik niet lui zijn zou ik zelf php afhalen en updaten ;-))

[ Voor 41% gewijzigd door dingstje op 07-06-2003 12:03 ]

If you can't beat them, try harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb je install.bat gedraait? Staat je systeemtijd goed? En nee proxy wordt nog niet ondersteund...Daar heb je een goed punt, hij is toegevoegd aan mijn Todo lijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De settings worden bewaard in het register. Als je het programma opnieuw opstart, dan staan de instellingen meteen weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:20

curry684

left part of the evil twins

Jorgen: Normaal worden topics die niet direct met programmeren te maken hebben en meer met 'recruitment' in wat voor vorm dan ook hier niet toegestaan, en als ik eerder op was gestaan op de zaterdag had ie al dichtgezeten :)

Omdat je zoveel positieve respons krijgt (gewoonlijk krijg je die nl. niet op recruitment-topics :P ) zal ik 'm bij deze open laten, mede omdat het voor een hoop users sowieso nuttig kan zijn. ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat het bij snaps.php.net bij de 'stable-tree' staat, betekend _niet_ dat ie ook stable is... Wel dat ie stable zou moeten zijn en dat de uiteindelijke releaseversie in de stable 4.x tree valt.

Maar het zou geen dev-release zijn als ie gegarandeerd stable en bugfree is. Ik raad je dan ook absoluut _af_ om zulke versies op je productie-server te gebruiken...

Sowieso ben je onnodig vaak aan het upgraden zo, want er komt elke 4 uur een nieuwe build, waarvan hooguit de basistests uitgevoerd zijn om te kijken of ze uberhaupt werken. :)

[ Voor 7% gewijzigd door ACM op 07-06-2003 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingstje
Na install.bat gedraaid te hebben (oeps) krijg ik 't volgende: "Runtime Error 53: File not found"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het programma upgrade niet elke 4 uur maar alleen wanneer jij daar om vraagt. Je punt over de stabiliteit kan ik zo niet controleren. Ik ga er vanuit dat stable ook daadwerkelijk stable betekend. Maar als veel mensen vinden dat ik een andere versie moet downloaden dan zal ik mijn programma aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dingstje, kan je me meer informatie geven? Welk OS gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingstje
Kan je btw niet iets maken dat je terug kan downgraden naar een vorige (eventueel zelf te kiezen) versie?

Ik gerbuik win2k pro, zoals gezegd in me eerste post... Vergeet echter niet dat ik achter een verplichte proxy zit, dus mss denkt je programma dat het gedownload is maar eigenlijk is het dat niet...

[ Voor 50% gewijzigd door dingstje op 07-06-2003 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Anoniem: 70801 schreef op 07 June 2003 @ 12:15:
Het programma upgrade niet elke 4 uur maar alleen wanneer jij daar om vraagt. Je punt over de stabiliteit kan ik zo niet controleren. Ik ga er vanuit dat stable ook daadwerkelijk stable betekend. Maar als veel mensen vinden dat ik een andere versie moet downloaden dan zal ik mijn programma aanpassen.
Nee... dat betekend het niet.

Het is gewoon een automatische build van de dev-versie van de 4.3.x tree... daar zijn helemaal geen garanties over stabiliteit of dat het uberhaupt compleet werkt.

Als jij de laatste, echt stabiele, versie wilt, zul je gewoon die bij www.php.net genoemd staat moeten nemen.

De versies bij snaps.php.net zijn nou juist test-versies, om te kijken of wijzigingen werkten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okey, ACM, je hebt me overtuigd. Ik zal een nieuwe update maken die de versie van www.php.net gebruikt. Voor dingestje, inderdaad houdt mijn programma geen rekening met een proxyserver, dus ik neem aan dat het daaraan ligt.

Dus voor iedereen: proxyservers worden nóg niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ACM: Er is alleen één probleem, de naamgeving van de ter download aangeboden zip bestanden veranderd telkens. Die van snaps.php.net blijft gelijk. Hoe kan het programma 'weten' welk bestand het moet downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

euh... :)

Zo erg veranderen die namen hier niet toch? http://www.php.net/downloads.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dus, als versie 4.3.3 uitkomt, zal ie "http://www.php.net/get/php-4.3.3-Win32.zip/from/a/mirror" gaan heten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jah, ik kan er vast wel iets op vinden... bedankt...

Iemand nog testresultaten? Windows 98? Ik ben benieuwd of hij het daar op doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 12:07
offtopic:
Windows 98??? Curse those who use it :)

Leuk spul - 'werkt' hier ook op W2K bakkie - (had wel effe mijn PHP gebackuped). Maar PHP installeren is al zo eenvoudig... (hij veranderde wel niet mijn apache, maar ik neem aan dat het daar niet voor bedoelt was?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dream0r
  • Niet online
hobbit_be schreef op 07 June 2003 @ 12:40:
offtopic:
Windows 98??? Curse those who use it :)

Leuk spul - 'werkt' hier ook op W2K bakkie - (had wel effe mijn PHP gebackuped). Maar PHP installeren is al zo eenvoudig... (hij veranderde wel niet mijn apache, maar ik neem aan dat het daar niet voor bedoelt was?)
Het is alleen bedoelt voor het updaten van php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvaruni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:44
Even benieuwd:
- Ga je de source hiervoor vrijgeven? Zou leuk zijn :)
- Ga je er een 'silent' optie insteken zodat het mogelijk is om bijvoorbeeld automatisch te updaten telkens windows gestart wordt zonder dat de gebruiker gestoord wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dream0r
  • Niet online
kvaruni schreef op 07 June 2003 @ 13:02:
Even benieuwd:
- Ga je de source hiervoor vrijgeven? Zou leuk zijn :)
- Ga je er een 'silent' optie insteken zodat het mogelijk is om bijvoorbeeld automatisch te updaten telkens windows gestart wordt zonder dat de gebruiker gestoord wordt?
Je kan hem in je taakplanner zetten elke maand ? Alleen is hij dan niet helemaal silent natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien komt er nog zo'n optie in, als er vraag naar is zal ik het inbouwen. De source wordt niet openbaar, dit om klonen van mijn programma te voorkomen.

Mijn nieuwe site staat trouwens ook online, dank aan Erik Otten (www.erikotten.nl) voor het design: http://www.jorgenhorstink.nl/maya/

Daar kan je informatie vinden over PHP Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aangezien Dingstje problemen had met zijn proxy heb ik een proxy optie ingebouwd.
Deze optie gebruikt de default settings die in het register staan. Zouden een paar mensen
de nieuwe versie willen testen met gebruik van een proxy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
Anoniem: 70801 schreef op 07 June 2003 @ 13:33:
Aangezien Dingstje problemen had met zijn proxy heb ik een proxy optie ingebouwd.
Deze optie gebruikt de default settings die in het register staan. Zouden een paar mensen
de nieuwe versie willen testen met gebruik van een proxy?
Hier werkt hij wel via een proxy.
Levert geen problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dream0r
  • Niet online
vogelspin schreef op 07 June 2003 @ 13:57:
[...]

Hier werkt hij wel via een proxy.
Levert geen problemen op.
Met de proxy functie ingeschakeld, of zonder die optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
Skizzik schreef op 07 June 2003 @ 14:04:
[...]

Met de proxy functie ingeschakeld, of zonder die optie ?
Ingeschakeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zie nog steeds het nut van dit programma niet in; en als de source niet wordt vrijgegeven helemaal niet. Kom je straks soms ook met een updater voor Apache; mySQL; NotePad en Windows Media Player :? Als je iemand wil updaten; dan update 'ie toch? Kwestie van PHP.net bezoeken en 1 keer dubbelklikken op de meest recente versie. Dit script zorgt ervoor dat zaken plots niet meer werken doordat opties worden aangepast en functies deprecated raken (denk aan register_globals ed)

:?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

En als er nog geen PHP aanwezig is op het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dream0r
  • Niet online
Spider.007 schreef op 07 June 2003 @ 14:10:
Ik zie nog steeds het nut van dit programma niet in; en als de source niet wordt vrijgegeven helemaal niet. Kom je straks soms ook met een updater voor Apache; mySQL; NotePad en Windows Media Player :? Als je iemand wil updaten; dan update 'ie toch? Kwestie van PHP.net bezoeken en 1 keer dubbelklikken op de meest recente versie. Dit script zorgt ervoor dat zaken plots niet meer werken doordat opties worden aangepast en functies deprecated raken (denk aan register_globals ed)

:?
Absoluut niet, waarom denk je dat de optie BACKUP OLD PHP.INI erin zit? Juist, om die settings te bewaren, na het unzippen van de nieuwe versie wordt deze dan automagisch teruggezet, en werkt het weer als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dream0r
  • Niet online
-FoX- schreef op 07 June 2003 @ 14:14:
En als er nog geen PHP aanwezig is op het systeem?
Dan "installeert" hij het in de opgegegeven directory. Je moet dan alleen zelf nog even je apache configureren om met php te werken. Maar maya doet dus de schone installatie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Skizzik schreef op 07 juni 2003 @ 14:14:
[...]

Absoluut niet, waarom denk je dat de optie BACKUP OLD PHP.INI erin zit? Juist, om die settings te bewaren, na het unzippen van de nieuwe versie wordt deze dan automagisch teruggezet, en werkt het weer als voorheen.
Ja lekker is dat; dat moet er bij meer programma's inzitten; wat denk je dat er gebeurd als er plotseling opties missen in de PHP ini file :? Oftewerl; wat denk je dat er gebeurd als je een ini file van 2 jaar geleden op een recente installatie zet? Dat zal waarschijnlijk helemaal niet werken; dus dan doet het zootje het 'plotseling' niet meer....

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dream0r
  • Niet online
Er veranderd bijna nooit wat in de php.ini. Voor zover ik weet is dat misschien bij een versie change van php, 4 - 5 het geval. Of bij het ontdekken van een groot lek. Dan moet je het handmatig even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
een soort van Transacties maar dan voor programmas?/drivers. Ook ik snap niet echt het nut maar dat zal wel aan mij liggen (ie i keer download + unzip en gedaan, behalve dan die php.ini settings backup :) - en aangezien het echte moeilijke in feite Apache->PHP is (die ze constant zitten te hernoemen (de isapi of module) kan het ook iets breken ... Nu goed als je het helemaal 'clean' krijgt dus zoals een Windows Update (ie 1 click en alles werkt ineens met die nieuwe versie + de mogelijkheid om terug te draaien) dan kun je het zelfs in de PHP distro steken (maar dan moet je er wel een Java App van maken zodat het ook op Linux werkt , en OSX Server :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

hobbit_be schreef op 07 June 2003 @ 14:32:
(maar dan moet je er wel een Java App van maken zodat het ook op Linux werkt , en OSX Server :) )
volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn om dit in een simpel shell script te schrijven ipv dat je daar een java app voor gaat schrijven....

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voordat we offtopic gaan...

Spider .007 en ik hebben dus gewoon een meningsverschil over het nut van zo'n programma. Ik ben het met Skizzik eens dat er bijna nooit updates verschijnen in de php.ini.

Dit programma kan handig zijn, je moet er maar net het nut van inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
Spider.007 schreef op 07 June 2003 @ 14:34:
volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn om dit in een simpel shell script te schrijven ipv dat je daar een java app voor gaat schrijven....
offtopic:
leg jij eens uit aan een lamer wat een shell script is of hoe het werkt, en ga je dan 1.bat 1.bash 1.applescripten? Hoe ga je alles parsen ivm config etc?. Ik gebruik ook scripting (ie in W2K gebruik ik ftp.exe + een scriptje :) ) heel vaak maar toch zie ik het liefst een simple UI tje met een paar opties hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Anoniem: 70801 schreef op 07 June 2003 @ 14:36:
Voordat we offtopic gaan...

Spider .007 en ik hebben dus gewoon een meningsverschil over het nut van zo'n programma. Ik ben het met Skizzik eens dat er bijna nooit updates verschijnen in de php.ini.

Dit programma kan handig zijn, je moet er maar net het nut van inzien.
En daar mag de discussie van mij best over gaan, over het nut, wat het nog meer zou moeten kunnen en eventuele feature-requests: dat is ter verbetering van de PHP-community interessant. Zodra het puur een beta-test topic wordt waarin men bugs kan posten van jouw programma gaat ie linea recta op slot: daarvoor zet je maar een phpbb forum op je eigen site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
curry684 schreef op 07 juni 2003 @ 12:05:
Jorgen: Normaal worden topics die niet direct met programmeren te maken hebben en meer met 'recruitment' in wat voor vorm dan ook hier niet toegestaan, en als ik eerder op was gestaan op de zaterdag had ie al dichtgezeten :)

Omdat je zoveel positieve respons krijgt (gewoonlijk krijg je die nl. niet op recruitment-topics :P ) zal ik 'm bij deze open laten, mede omdat het voor een hoop users sowieso nuttig kan zijn. ;)
Ik heb dus toestemming van een admin om over mijn programma te praten...

.modbreak:

Hoho, we gedogen het topic omdat we het nut zien van het programma voor de vele aanwezige PHP-developers. Zodra wij het gevoel hebben dat dit topic verder afdwaalt van de regels gaat ie alsnog moeiteloos dicht! Ik heb ook al zoals je gemerkt had het gedeelte 'testers gevraagd' uit je topictitle geschrapt omdat we botweg niet aan werving voor wat dan ook hier doen, zij het sitechecks, personeel, betatesting of wat dan ook. Men test hier vrijwillig je programma omdat het voor hun wellicht nuttig is.

En daarnaast ben ik geen admin :)

[ Voor 35% gewijzigd door curry684 op 07-06-2003 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dream0r
  • Niet online
curry684 schreef op 07 juni 2003 @ 14:41:
[...]

En daar mag de discussie van mij best over gaan, over het nut, wat het nog meer zou moeten kunnen en eventuele feature-requests: dat is ter verbetering van de PHP-community interessant. Zodra het puur een beta-test topic wordt waarin men bugs kan posten van jouw programma gaat ie linea recta op slot: daarvoor zet je maar een phpbb forum op je eigen site :)
Ik ben het daar wel mee eens, maar dan praten we over de feature-requests van dit programma, en niet over een shell script of zo en zo had het gemoeten. We hebben het nu over deze "Update GUI". En (ik help Jorgen dus) we willen graag horen wat er verbeterd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De nieuwe GUI is af. Je ziet nu via Checkboxjes wat de status is en het item waar hij mee bezig is is zwart, de rest staat in het grijs. Ik ben benieuwd wat voor aanmerkingen jullie hier op hebben.

Mocht iemand nog een wereldidee hebben, stuur dan een reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:00
Anoniem: 70801 schreef op 07 June 2003 @ 11:01:
Simon: Wat zou jij voorstellen voor naam? Maya is een soort product category, ik wil in de toekomst nog meer tools maken voor php en distribueren via één naam.
Hoe klikt: Inca?
offtopic:
Ok ff 1 ding duidelijk maken de inca's hadden niks met de maya's te maken.
Ten eerste leefden de 2 volkeren op een paar 1000 kilometer van elkaar vandaan. De Inca's zaten in zuid-Amerika in het Andes gebergte en de de Maya's in midden Amerika in rond het huidige Mexico.
Ten tweede leefden de 2 volken in een totaal ander tijdsperiode. De Maya's werden (uit m'n hoofd dus knoop me er niet aan op) rond de 13e eeuw verslagen door de Azteken (waarmee jij misschien in de war bent. Deze werden hierna het prominente volk in midden Amerika tot de komst van Columbus. De Inca's kwamen pas tot hun bloei in de tijd dat Columbus in Amerika aankwam (het duurde namelijk nog 100-en jaren voordat heel Zuid- Amerika werd ontdekt.
Deze naam zou naar mijn inzien niet echt toepasselijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uhmmm, waarom krijg ik nou een lesje geschiedenis? Ik wil gewoon een naam die makkelijk in het gehoor ligt. Maya is ook een 3D tekenprogramma, dus daarom wou ik een andere naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-07 15:49

me1299

$ondertitel

Ik heb hem net gedraaid op m'n server (win2k)

maar hij heeft nix geupdate. Ik draai nog steeds 4.3.0. Plus dat ik krijg zou zien dat wat mijn huidige versie is en wat de nieuwe versie is.

Dus waar gaat het fout? Want mijn php wordt nu niet bepaald geupdate.

(dan maar weer met de hand he)

[ Voor 8% gewijzigd door me1299 op 07-06-2003 17:01 ]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb je de laatste versie van mijn site gehaald (v0.4 BETA)? Er zat een bug in bij de mensen die als 121ste tot 125ste hebben gedownload. Gebruik je een proxy server of niet? Zo ja, heb je het vinkje aangevinkt? Heb je wel de goede map gekozen?
Gaf hij foutmeldingen? en als laatste: wil je het nog een keer proberen, maar dan een testmap gebruiken?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 70801 op 07-06-2003 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Anoniem: 70801 schreef op 07 June 2003 @ 17:03:
Heb je de laatste versie van mijn site gehaald (v0.4 BETA)? Er zat een bug in. Gebruik je een proxy server of niet? Zo ja, heb je het vinkje aangevinkt? Heb je wel de goede map gekozen?
Gaf hij foutmeldingen? en als laatste: wil je het nog een keer proberen, maar dan een testmap gebruiken?
Ik heb de versie van download.php

Ik gebruik geen proxy server.

Ik heb zondermeer de goede map gekozen.

Hij gaf geen foutmeldingen.

En wat voor nut heeft een testmap?

Waar het probleem goed aan zou kunnen liggen is dat hij php4apache2.dll & php4ts.dll (winnt\system32) niet vervangt.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
php4ts.dll wordt verplaatst naar de map SAPI, nodig als je php draait als een module van apache. Dus het zou opzich moeten werken...
Vreemd... heel vreemd...

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 70801 op 07-06-2003 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand anders had eerst ook het probleem met php4ts.dll met php als module van apache. Maar nadat php4ts.dll naar de map SAPI werd gekopieerd was het probleem opgelost. Ik snap dus niet wat er bij jou fout gaat. Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Maar hij gebruik Apache 2.* misschien daarom ?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet niet welke DLL's er verplaatst moeten worden. DeathKnight: doet hij het als die 2 dll's gekopieerd worden naar system32? Zo jah, dan zal ik het programma updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 04:49

KompjoeFriek

Statsidioot

Misschien een (leuk) idee om er een soort van php.ini editor aan te hangen, voor de noobs onder ons, zoalsikzelf dus, die je dan in je installer of misschien als los tooltje kan gebruiken.
En dan met van die tab-bladen er in dat het bv. over My-SQL gaat enzo.
En misschien kun je dan ook de gebruiker van belangrijke beveiligingsinstelleingen en zo op de hoogte brengen als ze een "verkeerde" instelling maken...

IK zou het iig heel erg handig vinden, omdat ik hier een test servertje draai, en deze is volgens mij niet erg lekker ingesteld, en zou echt niet wete wat ik moet verandere, maar das mijn zaak...

iig, misschien een goed ideetje?
en ik ga je tool zo ff proberen

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
KompjoeFriek: ik vind je idee helemaal te gek. Ik denk dat ik volgende week zo'n programma ga maken. Het wordt wel een apart programma. Ik wil meerdere php tools gaan maken, en dit vind ik een leuk idee. Ik zal je naam zeker vermelden :p

Dus dan kan je eerst je eigen php.ini genereren, en vervolgens de laatste update van php downloaden. Leuk idee...

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 70801 op 07-06-2003 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek

KompjoeFriek

Statsidioot

Ok, hier werkt ie perfect!
Ik heb WinXP Pro - SP1 en draai IIS5.1 (ja, ik weet 't....)
M'n php is nou netjes 4.3.3-dev geworden...
en me PHP site werkt ook nog lekker.

En ik heb net nog een ideetje gekregen voor je:
Kun je dit ook zo met MySQL flikke? mijn versie is behoorlijk oud (kan alleen maar Enkele Select statements doen, nog geen geneste :( ) en ik ben bang dat ik al me tabellen en zo weggooi als ik 'm update...

En als je een .ini editor gaat maken, maak er dan ook eentje voor apache, dan ga ik 't ook gebruiken :D (was httpd.conf toch? of is da op linux?)

Verder wil ik nog zegge dat 't updaten toch nog redelijk snel ging aangezien ik maar een ADSL-lite lijntje heb :P, tenks ennieweej
edit:
WOEI! naamsbekendheid!
me nick, of me echte naam?
ik voel me iig wel vereerd

[ Voor 12% gewijzigd door KompjoeFriek op 07-06-2003 17:42 . Reden: WOEI! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat jij wil, als je je echte naam vernoemd wil hebben dan die, anders je nick. Ik moet nog eens nadenken voor MySQL...
Dat is waarschijnlijk niet mogelijk, want mysql wordt volgens mij niet als zip file gedistribueerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek

KompjoeFriek

Statsidioot

probeer de link van de download site eens, is een zip, toch?

ow, ik denk dat ik snap wat je bedoeld, je wilt een zip hebben met de source er in, zodat je die gewoon kunt overschrijven, zoals je waarschijnlijk ook al met php doet, toch?
edit:
enne, vermelding van m'n nick zou ik geweldig vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja het is een zipje, maar als je die uitpakt dan krijg je weer een Microsoft installer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingstje
Ik zou graag de source ervan hebben (en ik mag die hebben, want in je About staat dat je je programma released onder de GPL licentie...) Nu wil ik je source eigenijk niet persé hebben, maar iemand die 'm wilt mag 'm in principe hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek

KompjoeFriek

Statsidioot

Misschien nog een ideetje:

Op de site van Apache kun je wel de source in een zipje krijgen, en ook een MS-Installer, dus je zou ook de optie om Apache te updaten/installen toe kunnen voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
okey, ik heb het opgezocht, technisch heb je gelijk. GPL betekend dat iedereen de source mag hebben, maar dat feestje gaat dus mooi niet door. Ik pas de licensie vorm wel aan. Ik wil de source niet vrijgeven om klonen van mijn programma te voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
KompjoeFriek: Als dat zo is, dan zal ik eens kijken of er een mogelijkheid is zo'n programma te maken. Maar laten we niet te hard van stapel lopen... eerst dit project maar eens goed afsluiten, dan de INI file generator en dan pas een keer Apache installer...

Maar toch bedankt voor je opmerkingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek

KompjoeFriek

Statsidioot

ggd hoor :D
It Never Hurts To help. - Eek The Cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Anoniem: 70801 schreef op 07 juni 2003 @ 18:04:
okey, ik heb het opgezocht, technisch heb je gelijk. GPL betekend dat iedereen de source mag hebben, maar dat feestje gaat dus mooi niet door. Ik pas de licensie vorm wel aan. Ik wil de source niet vrijgeven om klonen van mijn programma te voorkomen...
No offence, maar ik vind het wel erg zwak om niet de GPL te gebruiken, al je software die je update gebruikt ook GPL, en zie jij dan klonen als paddo's uit de grond schieten?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Anoniem: 70801 schreef op 07 juni 2003 @ 17:14:
Ik weet niet welke DLL's er verplaatst moeten worden. DeathKnight: doet hij het als die 2 dll's gekopieerd worden naar system32? Zo jah, dan zal ik het programma updaten.
Ik draai iig apache 2, en ik weet dat ik de bovengenoemde 2 dll's in een directory moet hebben staan die in m'n paths vermeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okey DeathKnight,
Een nieuwe update zal ik morgen maken.

En okey Simon, je hebt me overtuigd. De broncode zal ik openbaar maken. Ik zal de broncode pas openenbaar maken na de tweeduizendste download. Als een gek lopen downloaden heeft geen zin, want mijn teller telt alleen unique downloads.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 70801 op 07-06-2003 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bugfix voor PHP als module van Apache2

DeathKnight: Ik heb een nieuwe update van het programma gemaakt, de DLL php4apache2.dll wordt naar de map system32 gekopieerd. Zou je het nieuwe
programma even willen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nieuwe update: v0.5 BETA

- De systeemtijd wordt nu van mijn server gehaald, zodat altijd de goede versie gedownload wordt.
- Er wordt gechecked of er een nieuwe versie is van het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Discussie is doodgebloed, en nu wordt het de changelog van je programma, wat zoals eerder aangekondigd wat ons betreft het einde van dit topic in P&W is :P Topic gaat dus nu op slot, verdere downloads/changelogs zijn op de site van de topicstarter te vinden, en bugreports via mail aan TS aub.

ps. Leer de editknop eens te gebruiken ipv steeds 2-3 posts op een rij zelf te maken. :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.