Toon posts:

[XP pro] Snel schakelen tussen (videokaart)drivers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu met een bepaald probleem dat verschillende spellen bij mij met bepaalde drivers van de videokaart willen werken.. Zo draait Gta Vice City alleen goed op de catalyst 3.4 en Morrowind alleen goed op catalyst 3.0 :/.

Ik zou graag snel willen kunnen wisselen tussen deze twee drivers, zodat ik niet elke keer als ik vice city wil starten de 3.4 drivers erop moet zetten en dan weer 10 minuten/een kwartier kwijt zijn om drivers te wisselen :(.

Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om meerdere hardwareprofielen aan te maken waarin verschillende drivers worden geladen voor de videokaart :?..

Dit schijnt echter niet te werken |:(. in beide profielen worden de drivers van de videokaart vervangen door degene die ik erop zet :(..

Is er misschien een manier om op het begin van xp toch een menuutje te krijgen waaruit ik kan kiezen uit de verschillende drivers :? Dus dat ik bijvoorbeeld de bestanden die de drivers gebruiken eroverheenkopieer uit de verschillende directories :? Onder windows 98 was het mogelijk bij het opstarten te klooien met de autoexec.bat maar onder xp werkt autoexec.bat natuurlijk niet meer :'(..

edit:
Zo, dat was een flinke edit ;). Ja de smileys waren in de uitverkoop ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 13:23 . Reden: hardwareprofielen geprobeerd; werkt niet :( ]

• Trefwoord
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 23:03

Trefwoord

blader, blader...

Denk niet dat dat kan. Drivers worden tijdens het booten al geladen. Je zou dan dus een al ingeladen driver moeten 'kicken' om de nieuwe te kunnen laden en dat gaat moeilijk vrees ik...

...gevonden!

Verwijderd

Probeer eens met verschillende hardwareprofielen te werken ...

zie apparaatbeheer in windows

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

Heb je geprobeerd om het hardware profiel te kopieëren, dan tijdens het starten van XP op F8 rammen en dan je gekopieërde hardware profiel kiezen en dan je driver vervangen.

Werkt dit?

Maar ja, als het werkt dan moet je nog elke keer herstarten.

Lijkt me beter om te wachten op een update van 1 van beide spellen.

Of andere videokaart .. ;-)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
mischien een dualboot OS :? dus 2x windows XP installeren

dan kan het namelijk wel

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Coolhva schreef op 07 June 2003 @ 13:59:
Heb je geprobeerd om het hardware profiel te kopieëren, dan tijdens het starten van XP op F8 rammen en dan je gekopieërde hardware profiel kiezen en dan je driver vervangen.

Werkt dit?

Maar ja, als het werkt dan moet je nog elke keer herstarten.

Lijkt me beter om te wachten op een update van 1 van beide spellen.

Of andere videokaart .. ;-)
Hardwareprofiel helpt niet.. Het veranderen van een driver in hardwareprofiel 1 heeft ook effect op hwprofiel 2. Ik denk dat er dus alleen apparaten in/uitgeschakeld kunnen worden.. Toch wel jammer dat de juiste drivers niet meteen worden geladen of dat er waarschijnlijk geen mogelijkheid voor is..

Andere videokaart denk ik nog niet (radeon 9700 pro) ;).
zwelgje schreef op 07 June 2003 @ 14:00:
mischien een dualboot OS :? dus 2x windows XP installeren

dan kan het namelijk wel
Zoiets heb ik toch liever niet.. Jammer, want bij windows '98 kon je nog wel eens wat kloten met batchbestanden enzo voordat je erin kwam en ik dacht dat zoiets wellicht ook mogelijk was/is met windows xp pro.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:51

momania

iPhone 30! Bam!

Windows XP heeft ook nog steeds de autoexec.bat en een config.sys natuurlijk.

Wat ik zie als enige oplossing is iig te weten wat het verschil tussen de drivers is.
Dus de verschillen in files en registry settings, etc.
Hoe je achter deze verschillen moet komen weet ik ook niet, maar er zal waarschijnlijk wel een of ander sys-diff programmaatje zijn die dit kan uitzoeken.
Met die verschillen kan je dan volgens mij nog steeds met de autoexec.bat de driver klaarzetten die je op dat moment wil. Eventueel kan je zorgen voor een menuutje bij het booten om te kunnen kiezen welke driver je wil.
Op deze manier zal je wel nog steeds moeten booten, maar dat kan niet anders omdat je niet de geladen dll's zomaar onderuit kan halen. Wel zal je tijdswinst halen omdat je niet meer hoeft te uninstallen en te installen.

Ander opties zijn eventuele patches voor de games, maar ik weet niet of die d'r zijn. Ik weet ook niet of je SP1 hebt geinstalleerd, maar dat kan ook nog wel eens helpen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1