netwerk slaat dicht

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:11
Hoi,

ik heb zojuist opnieuw een netwerk ingestelt. het gaat om 3 pc's. A (winxp home , met 2 netwerkkaarten en 1 usb internet verbinding) B (laptop met win2000) C(met win98se)

ik heb eerst alle kabeltjes geod gedaan, realtek-kaart op pc C opnieuw geinstaleerd.
thuis netwerk wizard gedraait. Nu is de ubs verbinding gedeeld. een verbindingsbrug tussen verbinding: lan2 en lan3, met ip: 192.168.0.1 en subnet: 255.255.255.0

nouja alles deed het netjes, ik kon zowel met flaptop als met win98 op de xp komen, ze hadden alles 3 internet en konden bestanden heen en weer verzenden.

ik d8, ff na checken, ik start het hele zaakje tegelijk opnieuw op....
usb internet verbinding aangezet.... en
op B enC geen internet, hij is nog wel gedeeld, k heb er verder nix aangedaan, en C kan nog wel op A komen en omgekeerd..
hoekan dat nou?
en wat eraan te doen?

grtzz,
Eelco

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:11
Opperhoof schreef op 07 June 2003 @ 10:10:
Hoi,

ik heb zojuist opnieuw een netwerk ingestelt. het gaat om 3 pc's. A (winxp home , met 2 netwerkkaarten en 1 usb internet verbinding) B (laptop met win2000) C(met win98se)

ik heb eerst alle kabeltjes geod gedaan, realtek-kaart op pc C opnieuw geinstaleerd.
thuis netwerk wizard gedraait. Nu is de ubs verbinding gedeeld. een verbindingsbrug tussen verbinding: lan2 en lan3, met ip: 192.168.0.1 en subnet: 255.255.255.0

nouja alles deed het netjes, ik kon zowel met flaptop als met win98 op de xp komen, ze hadden alles 3 internet en konden bestanden heen en weer verzenden.

ik d8, ff na checken, ik start het hele zaakje tegelijk opnieuw op....
usb internet verbinding aangezet.... en
op B enC geen internet, hij is nog wel gedeeld, k heb er verder nix aangedaan, en C kan nog wel op A komen en omgekeerd..
B en C kunnen zowel naar A als naar de internetverbinding van A pingen.

hoekan dat nou?
en wat eraan te doen?

grtzz,
Eelco
< win98 heeft als gateway, 192.168.0.1 >

[ Voor 5% gewijzigd door Opperhoof op 07-06-2003 11:29 ]