Toon posts:

Rare beelden en probleem met resoluties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag starte ik de pc op en mijn mylogo van asus had een groene achtergrond. Ik dacht ok, foutje. Toen zag ik de bootlogo van xp, en die was ingekleurt met vanalle rare vormen en kleuren in de vorm van de tekst en de tekening. Daarna kom ik bij het inlogscherm. Die flikkert constant, juist ofdat hij een tiental keren moet refreshen om een goed beeld te krijgen. Dan komt ie in windows waar hij met een resolutie van 800*600 gaat werken. Ik wil ze aanpassen naar 1152*8xx maar die blijkt niet selecteerbaar te zijn. De resoluties boven de capaciteiten van m'n scherm blijken wel te selecteren zijn. Ik uninstall mijn drivers en installleer ze opnieuw, maar niks, alles blijft hetzelfde. Nu probeer ik andere drivers, en ook niks. Tijdens de verschillende reboots om m'n drivers, deed hij de rare dingen ook die ik hierboven vermeld heb (misschien de asus mylogo die een andere kleur als achtergrond had, maar de rest bleef hetzelfde). Nu probeer ik op een resolutie van 1280*1024 en nu wil mijn prullenbak niet meer in de rechteronderhoek. Hij blijft hangen op de lijn waar normaal de resolutie 800*600 zou zitten. Bij 1024*768 wilt hij hem wel in de rechteronderhoek zetten. Gisteren wou ik wat gamen, dus ik download een paar demo's om te spelen en een paar games die ik nog ergens liggen had. Ik installeer ze en speel. Maar hij bleef zomaar haperen overal, zelfs op een resolutie van 640*480. De demo's net hetzelfde. Nu probeer ik max payne en die loopt perfect.
Het gamen kon ik misschien verklaren dat ie te heet was. Mijn cpu is namelijk 59° idle @ alles standaard (ook nog een probleem waar ik mee worstel) en dat de case temp de gpu temp liet stijgen.
Maar het rare gedoe in windows, het is net of ie m'n drivers negeert.
Specs: gf 4 mx 440
barton 2500+
a7v333-x
nog meer nodig vraag aub.
Weet iemand raad???
PS: ik heb de pc van december (exclusief de cpu)

Nog een toevoeging: bij het scrollen in websites is het ook net ofdat hij ook constant moet refeshen zolijk bij het inlogscherm.
De vernieuwingfrequentie van het beeldscherm kan ik ook niet meer aanpassen.

Nog iets: Hier krijg ik ongeloofelijke sterke stroom binnen, zo sterk dat ie een half jaar geleden m'n voeding van m'n celliesysteem heeft laten doorbranden en gisteren 2 voedingen op een dag laten doorbranden heeft. Misschien kan door dat geval gisteren mijn grafische kaart beschadigd zijn geworden!?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 09:56 ]

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Wat bedoel je dat je een pc hebt van december exclusief de cpu? Heb je die er ingezet? Zit die wel ok? Kaartjes verder goed in de kast? Geen losse draadjes kaartjes... ik heb dit ook eens gehad, maar 't was een kwestie van even de kaart eruit en kaart erin drukken... stofje ofzo :?

/edit die vernieuwingsfrequentie lijkt me echt aan de driver te liggen, heb je wel de juiste drivers van je merk/type monitor?

[ Voor 20% gewijzigd door Gerwin op 07-06-2003 09:56 ]

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Verwijderd

Topicstarter
M'n cpu heb ik vorige maand aangeschaft. Die zit volledig ok. Koeling ook (hij begon opeens hoger en hogere temps te krijgen, mss haal ik vandaag wel de 60° idle of meer). Voor de grafische kaart: alle draaijes zitten perfect erin. Ik zal nu eens proberen om de grafische kaart er uit te halen en terug erin te steken.

Ik heb verschillende detonators geprobeert die anders het perfect deden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 09:59 ]

Verwijderd

Vandaag starte ik de pc op en mijn mylogo van asus had een groene achtergrond.
Verkleuringen tijdens booten (vooral groen) duidt vaak op geheugenerrors.

Is de kaart overgeklokt, voorzien van een tweaked-Bios of ramsinks (lekkende AS?)?
Nog iets: Hier krijg ik ongeloofelijke sterke stroom binnen, zo sterk dat ie een half jaar geleden m'n voeding van m'n celliesysteem heeft laten doorbranden en gisteren 2 voedingen op een dag laten doorbranden heeft. Misschien kan door dat geval gisteren mijn grafische kaart beschadigd zijn geworden!?
Kan...
Test die videokaart eens in een ander systeem (welke niet die lijdensweg heeft moeten ondergaan) of hij dan nog problemen geeft. Het kan ook zijn dat het moederbord niet fris meer is.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 10:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij is niet overgeklokt/getweakt/gemod.
Maar het probleem lijkt opgelost te zijn. Ik heb hem eruit gehaald en terug erin gestoken. Alle resoluties zijn trug te selecteren. Geen rare beelden meer, geen op refresh lijkende beelden mer bij inlogscherm/sites. Alles lijkt weg te zijn. De temps van m'n cpu zijn ook iets gedaald.
Bedankt Gerwin, het lijkt erop dat hij het gedaan hebt. Thanx
PS: ik weet niet hoe je het gedaan hebt maar ge bent erin geslaagd om m'n idle temp 10° te laten dalen :9
Ik houd jullie geupdate als er nog iets gebeurt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 10:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog 1 probleempje: als ik m'n scherm maximaliseer dan gaat hij een stuk van m'n schermoppervlak niet gebruiken en m'n prullenbak wilt ook niet verder dan die lijn.
Picje:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/naamloos.JPG

Linkje als je hem groter wil bekijken: http://users.pandora.be/lumminsky/naamloos.JPG

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 11:58 ]

Verwijderd

Driver deinstalleren en opnieuw installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Yep, dat is gebeurt. Alles bleek in orde te zijn, maar nu doet ie het gewoon weer opnieuw.
Na een reboot geeft hij de rare beelden bij het bootten niet. Het maximaliseren werkt terug normaal, maar hij doet nog altijd dat refreshen bij het inlogscherm en bij het scrollen op sites. Ik kan nog altijd geen goede resoluties selecteren.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 09:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem weer opgelost door de pc af te zetten, stroom uit, stroom trug aan en pc booten. Niet handig maar ik kan toch verder.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
ik zie bij je 3dmark score
een fsb staan van 180mhz
dit kan wel eens teveel geweest zijn
sommige kaarten kunnen dan blijvend beschadigt raken
verder moet die kaart er echt goed inzitten
dus goed aanduwen en terugklokken
anders vrees ik dat hij r.i.p is suc6

Verwijderd

Topicstarter
bwa ik heb al een fsb van 200 gedraait ermee, dit kan wel schade gemaakt hebben

Verwijderd

check in ieder geval op welke snelheid je AGP slot draait, dit kan voor elke FSB anders zijn ivm multipliers....
Pagina: 1