Beste medetweakers,
Ik heb de search gebruikt, alle faq's afgelopen (niet alleen die van t.net) maar ik ben nu al twee weken bezig om mijn bios te flashen en ik krijg het niet voor elkaar.
Misschien dat jullie me kunnen helpen.
Specs:
Laser Expression 510P
Pentium 1
24 MB Ram (na upgrade paar jaar terug)
Mobo: PCPartner - Intel Triton FX (Ook wel Intel 430FX)
Mobo fabrikant weet ik niet zeker maar heb meerdere malen horen zeggen dat het PCPartner is/was.
Op dit moment alleen FDD en ISA Videokaart aangesloten
Plaatje van de layout van mijn mobo:

Mijn pc'tje wil ik ombouwen tot MP3 speler maar wanneer ik hem opstart komt hij in de Award Bootblock 1 terecht.
Opstart scherm

Heb een Clean Dos bootflop welke hij opstart...

Heb de nieuwe BIOS van de PCPartner opgehaald en op flop gezet om te flashen

Heb overigens alle mogelijke switches geprobeerd...
Het daadwerkelijke flashen:

Bovenstaand scherm blijft dus eindeloos lang staan en er is verder geen activiteit... Heb hem een nacht laten draaien, maar no luck.
Misschien heb ik het verkeerde bios bestand maar ik heb al meerdere files geprobeerd, allen zonder resultaat.
Hotflashen word erg moeilijk aangezien ik niemand ken met hetzelfde mobo...
Geheugen ook er uit gehaald en met alle mogelijke combinaties geprobeerd... (het zijn nog van die slots waar je twee dezelfde in moet doen...
)
Ook het AWDFLASH programma heb ik opgestart met alle mogelijke opties...

Ik begin het nu eigenlijk een beetje zat te worden dus misschien dat iemand hier hulp kan bieden...
IIG ontzettend bedankt alvast...
Ik heb de search gebruikt, alle faq's afgelopen (niet alleen die van t.net) maar ik ben nu al twee weken bezig om mijn bios te flashen en ik krijg het niet voor elkaar.
Misschien dat jullie me kunnen helpen.
Specs:
Laser Expression 510P
Pentium 1
24 MB Ram (na upgrade paar jaar terug)
Mobo: PCPartner - Intel Triton FX (Ook wel Intel 430FX)
Mobo fabrikant weet ik niet zeker maar heb meerdere malen horen zeggen dat het PCPartner is/was.
Op dit moment alleen FDD en ISA Videokaart aangesloten
Plaatje van de layout van mijn mobo:

Mijn pc'tje wil ik ombouwen tot MP3 speler maar wanneer ik hem opstart komt hij in de Award Bootblock 1 terecht.
Opstart scherm

Heb een Clean Dos bootflop welke hij opstart...

Heb de nieuwe BIOS van de PCPartner opgehaald en op flop gezet om te flashen

Heb overigens alle mogelijke switches geprobeerd...
Het daadwerkelijke flashen:

Bovenstaand scherm blijft dus eindeloos lang staan en er is verder geen activiteit... Heb hem een nacht laten draaien, maar no luck.
Misschien heb ik het verkeerde bios bestand maar ik heb al meerdere files geprobeerd, allen zonder resultaat.
Hotflashen word erg moeilijk aangezien ik niemand ken met hetzelfde mobo...
Geheugen ook er uit gehaald en met alle mogelijke combinaties geprobeerd... (het zijn nog van die slots waar je twee dezelfde in moet doen...
Ook het AWDFLASH programma heb ik opgestart met alle mogelijke opties...

Ik begin het nu eigenlijk een beetje zat te worden dus misschien dat iemand hier hulp kan bieden...
IIG ontzettend bedankt alvast...