ik heb hier twee monitoren aan de pc vanzitten mbv twee grafische kaarten. de primaire monitor op een AGP kaartje, en de secondaire monitor op een oud pci kaartje.
nu komt het regelmatig voor dat tijdens het opstarten van een programma dat iets "speciaals" doet met het scherm, de primaire monitor word uitgeschakeld.
onder speciaals versta ik dan:
- webcam venstertje
- een spel die resolutie veranderd
- naar fullscreen
ik kan dan (na alles geminimalieseerd te hebben) de eigenschappen van t beeldscherm veranderen, en de primaire monitor weer aanzetten. en dan werkt het allemaal wel weer, na ja, programma's openen dan als default naar de secondaire monitor, maar na ze verplaatst te hebben naar de primaire is dat ook opgelost
als dit is gebeurt, en ik herstart de pc (gewoon uit overnacht, en volgende dag weer aan) dan is de primaire monitor wederom uitgeschakeld.
ik heb er nog niet iets over kunnen vinden, en heb t probleem al geruime tijd.
ik heb t probleem onder windows XP gehad en nu dus onder windows 2003.
er staat me vaag iets bij dat t ook onder 98 was, maar dat weer ik niet 100% zeker.
zou het aan feit kunnen liggen dat de primaire monitor op een agp kaart zit? en dat windows bij "speciale" dingen alleen pci ziet, of pci als standaard?
nu komt het regelmatig voor dat tijdens het opstarten van een programma dat iets "speciaals" doet met het scherm, de primaire monitor word uitgeschakeld.
onder speciaals versta ik dan:
- webcam venstertje
- een spel die resolutie veranderd
- naar fullscreen
ik kan dan (na alles geminimalieseerd te hebben) de eigenschappen van t beeldscherm veranderen, en de primaire monitor weer aanzetten. en dan werkt het allemaal wel weer, na ja, programma's openen dan als default naar de secondaire monitor, maar na ze verplaatst te hebben naar de primaire is dat ook opgelost
als dit is gebeurt, en ik herstart de pc (gewoon uit overnacht, en volgende dag weer aan) dan is de primaire monitor wederom uitgeschakeld.
ik heb er nog niet iets over kunnen vinden, en heb t probleem al geruime tijd.
ik heb t probleem onder windows XP gehad en nu dus onder windows 2003.
er staat me vaag iets bij dat t ook onder 98 was, maar dat weer ik niet 100% zeker.
zou het aan feit kunnen liggen dat de primaire monitor op een agp kaart zit? en dat windows bij "speciale" dingen alleen pci ziet, of pci als standaard?
edit:
sys specs:
Asus V7100 pro AGP kaart + Vivitron 17 monitor
Matrox Millennium PCI kaart + Tulip 640*480 vga monitor
ms-6330 (msi K7T Turbo 2 is da d8 ik)
sys specs:
Asus V7100 pro AGP kaart + Vivitron 17 monitor
Matrox Millennium PCI kaart + Tulip 640*480 vga monitor
ms-6330 (msi K7T Turbo 2 is da d8 ik)
[ Voor 8% gewijzigd door Elephtera op 07-06-2003 09:21 ]
“An elephant is a mouse with an operating system”