[Monitor] Van 21" terug naar 17"

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Ik heb al ongeveer 1,5 jaar een oude Hitachi 21" monitor. Die werkt opzich prima, alleen doordat het een ouder model is, is de beeldbuis ook behoorlijk in formaat. Ik heb mijn hoekbureau er ook voor moeten slopen om hem kwijt te kunnen. Dit is nu net waarom ik weer terug wil gaan naar een 17" monitor, omdat ik dan mijn bureau weer in elkaar kan zetten en dus ook daardoor mijn printer en zo weer beter kwijt kan (die staat al een aardige tijd op de grond, niet de beste plaats imo).

Wat ik me nu afvraag... Ik heb zitten kijken naar een mooie Philips 17" monitor.

Hierbij kwam ik uit op het volgende model:
------------------------------------------------------
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/107t51_l.jpg
SoHo 17-inch Real Flat-monitor met LightFrame™3

In de nieuwe 107T51, geschikt voor consumenten en prijsbewuste zakelijke gebruikers, wordt de aantrekkingskracht van Real Flat met kenmerken van de standaard 17-inch monitor gecombineerd. Deze 17-inch (16,0-inch VIS) Real Flat-monitor heeft een Shadow Mask CRT met hoge resolutie

Het XSD -Xtra Space-design biedt een groot scherm met een kleine voet. Het is 's werelds smalste 17-inch monitor in zijn klasse met een maximumdiepte van slechts 424 mm. Dit betekent dus dat u veel ruimte overhoudt op uw bureau.

De 107T51 heeft de exclusieve Philips LightFrame™3-technologie voor de helderste en scherpste weergave van internetpagina's, video- en fotovensters ooit.
------------------------------------------------------
Lijkt mij een leuk ding. Alleen ik heb totaal geen ervaring met Philips monitoren...

Ook heb ik eens gekeken naar een iets goedkoper merk in de Pricewatch. Hierin staat het merk Belina. Een merk dat mij totaal onbekend was tot voorkort. Voor zover ik weet heeft Belina geen Real Flat CRT monitoren in hun assortiment, heb ze in ieder geval niet gevonden.

Ik wilde graag eens een aantal ervaringen van mensen met Philips Flat CRT monitoren en van mensen met Belina monitoren. Ik ga zowiezo voor een van die 2 merken, want Iiyama vind ik te prijzig en de kwaliteit is volgens mij niet beter dan bijvoorbeeld Philips (correct me if i'm wrong).

Ik wil er een leuke discussie van maken over de verschillen tussen Philips en Belina monitoren.

[ Voor 4% gewijzigd door Godjira op 07-06-2003 08:27 ]

Profile

Verwijderd

Mijn simpele regel is: nooit terug, alleen voorwaarts.

Van 21 naar 17 inch zou ik alleen uit noodzaak doen, of om te sparen voor een nóg grotere. Maar goed, ieder zijn eigen redenen.

Ik raad je aan om in ieder geval de specificaties van de 21" te vergelijken en minimaal een monitor te nemen die de resoluties/refreshrates ondersteund die jij op die 21" draaide (dus als je meestal op bijv. 1280x1024 @ 120Hz werkte, terwijl de max van die 21" 1600x1200@85Hz was, raad ik je aan om een 17" te nemen die minstens 1280x1024 @ 120Hz aankan én scherp is.

Als Iiyama boven je budget valt... (en dus ook Eizo) dan is imo Philips een goede keus.

http://www.google.nl/search?q=Belinea+monitor+review
http://www.google.nl/search?&q=Philips+monitor+review
http://www.google.nl/sear...lat+screen+monitor+review

Als laatste: een monitor moet je zien om te beoordelen.
Mijn ervaring is dat veel mensen hun monitor perfect scherp enzo vinden, maar aangezien niet iedereen zijn eissen/ervaringen of ogen hetzelfde zijn is het moeilijk afgaan op kreten als: "de mijn is superscherp!". Ik heb al veel monitoren gezien die andere perfect vonden, maar die ik afdeed als belabberd en zijn geld niet waard (ik zal je besparen om welke monitoren dat gaat, want evenals zoveel hardware veranderd dat snel, een monitor die vorig jaar perfect was om te kopen kan nu ineens geplaagd worden door allererlei problemen wegens meerdere oorzaken).
offtopic:
(want daar is vraag en aanbod voor): De 21inch is nu in de aanbieding?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 08:46 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:37
Ik heb een Belinea 106055 (19", Flatscreen) en een Philips 201B40 (21", géén Lightframe)

de Belinea is wel mooi, maar niet geweldig. Nogal moeilijk in te stellen (hij wil nooit echt mooi vierkant op het scherm, altijd wat vervormingen). En de knopjes voelen een beetje breekbaar aan. Ze reageren ook een beetje slecht. De monitor ziet er een beetje lomp uit, hij is even hoog als de 21" die ernaast staat, verder zat er een dooie pixel in bij aankoop.

de Philips is geen flatscreen, en is tweedehands gekocht op de HCC-dagen, maar zag er zo goed als nieuw uit. ook XSD, en wat mooiere vormen. ik weet niet wat ik van Lightframe moet denken, want het maakt de kleuren juist niet getrouw denk ik.

Verder hebben wij op school de Philips 107S (oude dingen) en als je eenmaal een 21" gewend bent is 17" wel héél erg klein.

Ik zou iig geen Belinea kopen, je merkt gewoon dat het echt budget is, en je monitor is toch een redelijk belangrijk onderdeel van je PC.
Philips is een zeer goed merk, iets duurder, maar je krijgt het dubbel terug.
Als het echt om ruimtetekort gaat moet je er misschien eens over denken een TFT'tje te kopen?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:28

LopeZ

Too much is never enough

- Topic hoort hier niet
- Zoek eens naar reviews van die monitor
- Van groot naar klein valt altijd tegen

Dit topic is gesloten.