Toon posts:

SiemensDataSuite installeren problematisch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer voor mijn vader de bij de S55 geleverder Siemens data suite te installeren (XTNDConnect). Dit lukt niet en ik krijg de melding dat ik eerst DCOM95 moet installeren, maar dat schijnt weer alleen voor windows 95 te zijn. Dus dat werkt ook niet. Ik heb SP1 er ook al op gezet, maar ook geen resultaat.
Ik moet XTNDConnect er nu echt op krijgen, want op mijn aanraden heeft hij alle nummers uit zijn telefoon gewist en goed in outlook gezet.
Bij mijn eigen computer is het direct gelukt, ook met windows XP.
Ik hoop dat dat het goede forum is, maar anders verplaats hem maar.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Wat lekker irritant is dat zeg :/ Heb zelf op 2 XP bakken de Data suite geinstalleerd, en dat werkte. Siemens Data suite is niet een bepaald stabiel programma trouwens..nogal buggy.
Ik vond met Google het volgende:
http://awscs.lithium.com/...d=siemens&message.id=1266

Dit is dus XTND voor een ander type toestel, maar wie weet werkt het.
Heb je behalve SP1 ook alle andere relevante windows updates geinstalleerd? Weet niet of het daar aan ligt hoor, maar je weet maar niet...

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:52

Korakal

Up up up!

Even voor de duidelijkheid: de pc waarop SDS geinstalleerd moet worden is dus een XP machine?
Met welke versie van Office/Outlook wil je 'm laten syncen?
XTND werkt voor zover ik weet niet standalone; je moet ook de basisonderdelen van de SDS installeren, misschien zit 'm daar het probleem. Een XTND voor een ander toestel zal NIET werken; ik heb het ooit eens geprobeerd om m'n S55 met een XTND van de T68i te syncen en dat lukte niet.
Overigens snap ik niet waarom het programma om DCOM95 vraagt; dat is toch om externe toegangs-verbindingen op te kunnen bouwen? Hij wil dus contact zoeken met Internet?

Als noodoplossing kun je het volgende trouwens doen: de map met de contactpersonen van je pa kopiëren naar een map met een duidelijke herkenbare naam, exporteren als .pst file, en die in je eigen outlook importeren. Dan geef je XTND aan dat 'ie met díe specifieke map moet syncen. Even syncen en je pa heeft in ieder geval weer nummers in z'n foon :)

Verwijderd

Topicstarter
Korakal schreef op 07 June 2003 @ 11:59:
Even voor de duidelijkheid: de pc waarop SDS geinstalleerd moet worden is dus een XP machine?
Met welke versie van Office/Outlook wil je 'm laten syncen?
XTND werkt voor zover ik weet niet standalone; je moet ook de basisonderdelen van de SDS installeren, misschien zit 'm daar het probleem. Een XTND voor een ander toestel zal NIET werken; ik heb het ooit eens geprobeerd om m'n S55 met een XTND van de T68i te syncen en dat lukte niet.
Overigens snap ik niet waarom het programma om DCOM95 vraagt; dat is toch om externe toegangs-verbindingen op te kunnen bouwen? Hij wil dus contact zoeken met Internet?
Ja, dat is een XP machine.
Ik wil synchroniseren met outlook XP, net als ik dat op mijn eigen computer ook doe. De situatie is in principe gelijk.
Waarom er inderdaad om DCOM95 wordt gevraagd snap ik ook helemaal niet.
Als noodoplossing kun je het volgende trouwens doen: de map met de contactpersonen van je pa kopiëren naar een map met een duidelijke herkenbare naam, exporteren als .pst file, en die in je eigen outlook importeren. Dan geef je XTND aan dat 'ie met díe specifieke map moet syncen. Even syncen en je pa heeft in ieder geval weer nummers in z'n foon :)
Dit had ik ook bedacht, maar mijn computer staat in Eindhoven en de zijne in Venray... dus dat wordt lastiger.
2Dutch schreef op 07 June 2003 @ 11:48:
Wat lekker irritant is dat zeg :/ Heb zelf op 2 XP bakken de Data suite geinstalleerd, en dat werkte. Siemens Data suite is niet een bepaald stabiel programma trouwens..nogal buggy.
Ik vond met Google het volgende:
http://awscs.lithium.com/...d=siemens&message.id=1266

Dit is dus XTND voor een ander type toestel, maar wie weet werkt het.
Heb je behalve SP1 ook alle andere relevante windows updates geinstalleerd? Weet niet of het daar aan ligt hoor, maar je weet maar niet...
Die link had ik ook al gevonden, staat ook al een post van mij tussen. En helaas.. met een XTND voor een ander toestel werkt het niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 14:50 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:00
Titel edit :)

Siemens data suite installeren prolematisch ==> SiemensDataSuite installeren problematisch

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 07-06-2003 15:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er verder niemand die dit probleem eerder heeft gezet en een oplossing weet?

Verwijderd

Topicstarter
Voor het geval dat iemand hier nog interesse in heeft, ik heb een mail teruggekregen van Siemens. Dit is het antwoord, helaas in het duits:

Der Installshield-Wizard meldet, dass DCOM95 fehlt.

Diese Meldung erscheint, wenn die Installation des Betriebssystems nicht
als
Standard erfolgte, oder Optionen geändert wurden.

Unter Windows XP und Windows 2000 SP3 kann dieses Problem meistens mit
folgender Prozedur behoben werden:

Klicken Sie auf Start - Ausfühen
geben Sie das Wort dcomcnfg ein und bestätigen Sie mit OK.

nur für Windows XP:

öffnen Sie die Komponentendienste (Component Services), Computer, und
klicken Sie Ihren Computer mit der Rechten Maustaste an. Wählen Sie die
Eigenschaften aus.

Öffnen Sie den Karteireiter Standardeigenschaften und aktivieren Sie die
Option DCOM (Distributed COM ...) aktivieren. (Für Windows 2000, SP3
sieht
das Bild ein wenig anders aus, sinngemäß stimmen die Einstellungen
jedoch!)

met vriendelijke groet

Siemens Klantenservice
sb.