Toon posts:

[Webcam] Opnemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Al meerdere malen heb ik gezocht over GoT voor een supergoeie Webcam recorder + dat de geluid via de microfoon binnen komt.

Ik gebruik dit omdat ik een Cute! TV USB ding heb, waarmee ik dus video's , TV en andere apparaten, via Webcam manier kan bekijken.

Nu heb ik bijgeleverde software, maar daar zit zo'n fout in dat ie na 500 seconden niet verder wilt recorden telkens. Dus een film van 60 minuten gaat niet :r Overgens is het zelfs zo bij die software..10 minuten is 3.9 GB :O (.avi)

Dus nu zoek ik iets waarmee ik dit supergoed kan opnemen, en ook graag direct naar MPG ofzo zodat ik maar 70 MB ervoor kwijt ben per 10 minuten ofzo

Want nu moet ik alls met TMPGEnc naar MPG zetten. Een uur film was al snel 26 GB :'( (op AVI) beetje TE veel..

Weet iemand wat?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 02:37 ]

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 15:20

spok9

Groen...

Eeuhh... windows movie maker? En dan met virtual dub omzetten naar het gewenste formaat.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Als jij ruw naar avi opneemt dan word het heel veel mb's, en indien jij dan tijdens het opnemen het meteen naar een gecomprimeerd formaat wil opslaan zal je beeldkwaliteit niet bevorderen en zal het aantal gedropte frames laten toenemen, wat jij wil kan dus niet helemaal, je kan wel meer dan die uur opnemen.

Verwijderd

Nu heb ik bijgeleverde software, maar daar zit zo'n fout in dat ie na 500 seconden niet verder wilt recorden telkens. Dus een film van 60 minuten gaat niet Overgens is het zelfs zo bij die software..10 minuten is 3.9 GB (.avi)
Laat me raden. Je filesystem is FAT32?

Er zit geen fout in die software. Een bestand kan in FAT32 nooit groter zijn dan 4 GB. Dat is die 3.9 die jij ziet.

In je software zit vast wel een manier om naar iets anders op te nemen dan uncompressed AVI. Kijk daar eens naar. Pak bv. DivX of XviD. Of als je lossless wilt opnemen HuffYuv.

Als je Win2K of XP draait kun je je filesystem overzetten naar NTFS. Dan heb je geen last meer van die 4GB limiet. (ik neem aan dat je geen NT draait met je USB)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 03:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, ik gebruik FAT32. Ik ga dit eens omzetten even naar NTFS!
In die software kan ik helaas geen compress doen. Daar heb ik al naar gezocht

Thanks voor de hulp!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 20:06
VirtualDub kan volgens mij wel direct naar welk formaat dan ook omzetten (ooit eens met een tvkaart gedaan) , maar je hebt natuurlijk wel een snelle pc nodig om dit realtime te kunnen doen.

Verwijderd

Topicstarter
@Siera, hij vergeet dan op 1 of andere manier de Sound via de Microfoon op te nemen.

> Als ik een .avi heb gemaakt en wil wissen, houd Windows XP Home hem onder controle ofzo. Ik kan er niks mee doen, totdat ik me PC restart? :s
Pagina: 1