Toon posts:

Groten temp verschillen, maar zo groot :X

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een msi moederbord gehaald de k7n2 Delta ILSR.
Hiervoor had ik een asus a7a266
Ik draai nou met mijn msi moederbord op 34 Grade terweil met mijn asus draaide ik boven de 50 :?

Cpu : amd xp 2000 Palamino
geheugen 512 pc 2100 (1x 256 kingston en 1 x 256 tmy ofzoiets)
Moederbord nou is dus Msi k7n2 Delta ILSR

In het boekje van dat msi moederbord staat de software pc alert 4 en daar zit in Cooler XP, wat ik hier lees is dat hij de cpu minder warm laat worden, of is dat niet zo ?

Als iemand het wil zien dan scan ik het wel even in.

Weet iemand hier iets van ?
En kan dat zoveel grade schelen een moederbord 8)7

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Zoals ik al zei op msn: Asus heeft gewoon brakke tempsensoren :P.

Maar probeer eens een bios update voor die asus, zal vast wel een paar graadjes schelen :).

tvw

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

maybe is je msi s2k bus disconnected ? Hoe hoog zijn je stressed temps ?

4015Wp west (Dordrecht)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Tis bekend dat Asus probe nogal eens een flink eind wil afwijken (bron:search, die nu plat ligt ;)).

Maar ik mis wat info. Wat voor koeler? Heb je gecheckt of je koeler goed geinstalleerd is? Waarmee meet je de temp (beste manier is, als je de mobo sensor gebruikt, om in je bios te kijken)? Zijn die temps idle of stressed, met of zonder cooling progjes? Onder welk OS?

En met de search kun je genoeg tips vinden (dat de search het nu schijnbaar niet doet is geen excuus : dan wacht je maar tot morgen). Check b.v. hoe warm de heatsink is.

Die progjes brengen trouwens normaal alleen je idle temp omlaag. Test dus wat je temps stressed zijn, en stress je cpu dan ook met steeds op dezelfde manier (met hetzelfde prog).

Als je vanalles zelf hebt uitgeprobeerd, onderzocht, opgezocht en informatie bij elkaar hebt verzamelt en je komt er nog niet zelf uit, dan mag je een nieuw topic openen (met de broodnodige info) :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.