up/down-stream afhankelijkheid

Pagina: 1
Acties:

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Topicstarter
hey ik heb een 768kbps down en 128kbps up verbinding (ADSL)

als ik iets ga uploaden dan gaat mijn download langzamer, nou vroeg ik me af of er misschien een soort formule is om erachter te komen hoe snel mijn download zal gaan als ik met X kb/s upload?

begrijpt iemand wat ik bedoel?

Verwijderd

HENNESSY schreef op 07 June 2003 @ 02:16:
hey ik heb een 768kbps down en 128kbps up verbinding (ADSL)

als ik iets ga uploaden dan gaat mijn download langzamer, nou vroeg ik me af of er misschien een soort formule is om erachter te komen hoe snel mijn download zal gaan als ik met X kb/s upload?

begrijpt iemand wat ik bedoel?
Ik begrijp wel wat je bedoeld. Zo moeilijk lijkt je uitleg me ook niet.
Maar nee, die formule is er niet. Het gaat gewoon langzamer, dat is bekend. Maar hoeveel langzamer is verschillend.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat NioXX zegt klopt. Hier zijn geen formules van of wat dan ook. Dit is namelijk zeer afhankelijk van je connectie (full-duplex, half-duplex). Als je dit misschien wilt weten voor P2P-programma's als DirectConnect, experimenteer eens met de maximale k/s die je kan invullen. Jij kan ongeveer met 6-7 k/s uploaden. Als je de maximum zet op ongeveer 3 k/s zul je nog met een redelijke snelheid kunnen downloaden en toch sharen.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 07:19 ]

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Genghis Khan schreef op 07 June 2003 @ 07:18:
Wat NioXX zegt klopt. Hier zijn geen formules van of wat dan ook. Dit is namelijk zeer afhankelijk van je connectie (full-duplex, half-duplex). Als je dit misschien wilt weten voor P2P-programma's als DirectConnect, experimenteer eens met de maximale k/s die je kan invullen. Jij kan ongeveer met 6-7 k/s uploaden. Als je de maximum zet op ongeveer 3 k/s zul je nog met een redelijke snelheid kunnen downloaden en toch sharen.
Basic lijntjes hebben 128Kbit upload -> 16KB -> max. 15 KB praktijk...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Het is een beetje afhankelijk van hoe goed je verbinding is, of je veel packetloss hebt etc... Maar over het algemeen kun je er vanuitgaan dat er ergens tussen 2% en 5% van de downloadstream nodig is voor upload. Ofwel als je met 100 kbyte/s download, dan heb je ergens tussen de 2 en 5 kbyte/s upload nodig om die download in goede banen te lijden.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

maartena schreef op 08 June 2003 @ 01:05:
Het is een beetje afhankelijk van hoe goed je verbinding is, of je veel packetloss hebt etc... Maar over het algemeen kun je er vanuitgaan dat er ergens tussen 2% en 5% van de downloadstream nodig is voor upload. Ofwel als je met 100 kbyte/s download, dan heb je ergens tussen de 2 en 5 kbyte/s upload nodig om die download in goede banen te lijden.
als ik hier met me 4mbit kabeldraad wat van het internet peuter met vollesnelheid ( 500kB/s ong) dan zit ik rond de 10kB/s up :)

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

DU-meter o.i.d. installeren.
Zorgen dat er helemaal geen netwerkverkeer is (zowel up als down).
Dan iets downloaden van een snelle site (MS ofzo) die je maximale download kan benutten.
En dan checken hoeveel upload DU-meter aangeeft.

En dan alleen iets uploaden naar een snelle site, om de maximale upload te meten.
De maximale upload minus de upload tijdens maximale download is de upload die je kan gebruiken zonder dat je downloads er last van hebben.

(max upload) - (upload tijdens max download) = max upload waarbij max download mogelijk is

(voor de formule vorm) ;)

Ik zou hier dan wel iets onder gaan zitten vanwege het verschillen van protocollen (overhead) en de (eventuele) afwijking van de meting.
Pagina: 1