Toon posts:

3D games die blijven crashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit nou geschikt is voor "Videoplanken & Beeldkanonnen" of voor de games department. Maar sinds vandaag crashen alle games die mijn ATI Radeon 9700 Pro gebruiken na een aantal minuten.

Research leert mij dat het niet aan de drivers ligt. Ook een virus is niet waarschijnlijk: de laatste Norton updates zijn binnen, en na een full system scan was er niks gevonden.

Dan rest er nog 1 ding: kapotte hardware, of overheated hardware.

Zelf ben ik meer software gericht (programmeren e.d.) dan hardware, hierbij zou ik dus graag willen vragen hoe ik kan kijken of mijn kaart inderdaad te warm is. En indien dit zo is, wat is de beste manier om dit in het vervolg tegen te gaan?

Ik heb Google en de search hier gebruikt... en eerlijk gezegd kan ik maar moeilijk ergens vinden hoe ik dus de temperatuur kan meten (als dat al mogelijk is met een basis kaartje) en/en-of ik de temperatuur kan aanpassen... ofzoiets...

Of moet ik die PC van me gewoon eventjes uitzetten? ;)

De fans draaien allemaal, redelijk normaal lijkt het. Het is wel warm rond de processor van mijn Radeon.

De volgende games zijn "involved":

* Grand Theft Auto: Vice City
* Dark Age of Camelot: Shrouded Isles

Waarbij de laatste echt nog nooit in het afgelopen jaar is gecrashed.

Ik formatteer regelmatig.

System specs:

AMD Athlon 1600+
512 MB RAM-geheugen (DDR)
2x 40 Gig. HDD's, NTFS.. RPM weet ik niet.
ATI Radeon 9700 PRO
No-name MOBO
No-name geluidskaart

Mijn dank is groot :)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
zou eerst maar eens naar je cpu temps kijken in de bios, en proberen te achterhalen wat voor no-name moederbord dat jij hebt. spontante crashes wijzen idd op defecte hardware / overhitte hardware. zet de kast eens open en een ventilator in de kast mikken (zo'n kamerding) kijk wat er dan gebeurd.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• ajslaghu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 18:44
alexander van der kaam heeft een temp check prog voor cpu's en fans, even googlen dus.

Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Over welk OS hebben we het hier?
problemen komen me redelijk bekend voor met win2k die met XP zijn opgelost (dus ik draai nu gezellig dualboot tussen die twee :P)

• IsThisReal?
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien trekt je voeding het niet... (Heb ik ook eens gehad).

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
ajslaghu schreef op 07 June 2003 @ 00:55:
alexander van der kaam heeft een temp check prog voor cpu's en fans, even googlen dus.
motherboard monitor 5 dus , maar dat vereist wel wat instellen. goed de faq lezen.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
ajslaghu schreef op 07 juni 2003 @ 00:55:
Ik ga deze even proberen, bedankt!

Maar eerst, na Dracula gekeken te hebben met de PC uit, even checken of de lage temperatuur (met kamer ventilator op een open kast) geholpen heeft.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Er kunnen hier imho een aantal verschillende dingen aan de hand zijn:

1) Door slijtage is de videokaart zelf niet meer intact (defect dus...)
2) Door slijtage is je mobo, op een voor de AGP-kaart belangrijk punt, kapot gegaan
3) Door de tand des tijds is je voeding niet meer wat het voorheen was, levert hij net niet meer genoeg stroom oid, waardoor hij dus crasht :{
4) zoals je zelf al aandroeg, je videokaart is overheated :{

crasht hij ook na een poosje Prime95 (CPU-stress programma'tje) gedraaid te hebben :?
Terw_Dan schreef op 07 June 2003 @ 01:01:
Over welk OS hebben we het hier?
problemen komen me redelijk bekend voor met win2k die met XP zijn opgelost (dus ik draai nu gezellig dualboot tussen die twee :P)
dat zal wel een driverprobleem geweest zijn dunkt me, want ik kan elke moderne game probleemloos spelen onder Windows 2000 (SP3), zij het wel met een NVidia kaart... het ligt dus iig niet aan het spel, maar eerder aan de drivers die je gebruikte :)
KaMiKaZe schreef op 07 June 2003 @ 01:08:
[...]

motherboard monitor 5 dus , maar dat vereist wel wat instellen. goed de faq lezen.
ik zou, vanwege dat instellingsgebeuren, eerder Speedfan aanraden, installeren en je kan zo je temps uitlezen (meestal) :)

Hoi

Pagina: 1