Ik weet niet of dit nou geschikt is voor "Videoplanken & Beeldkanonnen" of voor de games department. Maar sinds vandaag crashen alle games die mijn ATI Radeon 9700 Pro gebruiken na een aantal minuten.
Research leert mij dat het niet aan de drivers ligt. Ook een virus is niet waarschijnlijk: de laatste Norton updates zijn binnen, en na een full system scan was er niks gevonden.
Dan rest er nog 1 ding: kapotte hardware, of overheated hardware.
Zelf ben ik meer software gericht (programmeren e.d.) dan hardware, hierbij zou ik dus graag willen vragen hoe ik kan kijken of mijn kaart inderdaad te warm is. En indien dit zo is, wat is de beste manier om dit in het vervolg tegen te gaan?
Ik heb Google en de search hier gebruikt... en eerlijk gezegd kan ik maar moeilijk ergens vinden hoe ik dus de temperatuur kan meten (als dat al mogelijk is met een basis kaartje) en/en-of ik de temperatuur kan aanpassen... ofzoiets...
Of moet ik die PC van me gewoon eventjes uitzetten?
De fans draaien allemaal, redelijk normaal lijkt het. Het is wel warm rond de processor van mijn Radeon.
De volgende games zijn "involved":
* Grand Theft Auto: Vice City
* Dark Age of Camelot: Shrouded Isles
Waarbij de laatste echt nog nooit in het afgelopen jaar is gecrashed.
Ik formatteer regelmatig.
System specs:
AMD Athlon 1600+
512 MB RAM-geheugen (DDR)
2x 40 Gig. HDD's, NTFS.. RPM weet ik niet.
ATI Radeon 9700 PRO
No-name MOBO
No-name geluidskaart
Mijn dank is groot
Research leert mij dat het niet aan de drivers ligt. Ook een virus is niet waarschijnlijk: de laatste Norton updates zijn binnen, en na een full system scan was er niks gevonden.
Dan rest er nog 1 ding: kapotte hardware, of overheated hardware.
Zelf ben ik meer software gericht (programmeren e.d.) dan hardware, hierbij zou ik dus graag willen vragen hoe ik kan kijken of mijn kaart inderdaad te warm is. En indien dit zo is, wat is de beste manier om dit in het vervolg tegen te gaan?
Ik heb Google en de search hier gebruikt... en eerlijk gezegd kan ik maar moeilijk ergens vinden hoe ik dus de temperatuur kan meten (als dat al mogelijk is met een basis kaartje) en/en-of ik de temperatuur kan aanpassen... ofzoiets...
Of moet ik die PC van me gewoon eventjes uitzetten?
De fans draaien allemaal, redelijk normaal lijkt het. Het is wel warm rond de processor van mijn Radeon.
De volgende games zijn "involved":
* Grand Theft Auto: Vice City
* Dark Age of Camelot: Shrouded Isles
Waarbij de laatste echt nog nooit in het afgelopen jaar is gecrashed.
Ik formatteer regelmatig.
System specs:
AMD Athlon 1600+
512 MB RAM-geheugen (DDR)
2x 40 Gig. HDD's, NTFS.. RPM weet ik niet.
ATI Radeon 9700 PRO
No-name MOBO
No-name geluidskaart
Mijn dank is groot