[JS] Borders blijven staan bij hiden DIV

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik ben een beetje aan het experimenteren met javascript. Ik wil weer eens een nieuwe site in elkaar bakken, aangezien de huidige alweer een jaartje oud is. Nou was het mijn idee om error messages als layer te tonen ipv een compleet nieuwe pagina. Uiteraard moet je die error message weg kunnen klikken.

Dit heb ik nu

Als je bij bovenstaande link kijkt met IE gaat alles goed. Het ziet er nog niet echt flex uit, maar dat komt nog. Als je op OK klikt, wordt de visibility weer op hidden gezet en verdwijnt de layer.

Het probleem ontstaat met Netscape. Als ik het daar in draai lijkt alles goed te gaan, totdat ik OK klik. Alles gaat weg, op de borders van de omliggende en binnenste table na. Ik houd dus 2 mooie zwarte lijntjes over.

Voor de broncode, zie link.

Hier wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://www.dawnseekers.com/_various_/naklik.png

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
welke versie van netscape?

misschien is display:none; en display:block een oplossing.

[ Voor 185% gewijzigd door Blaise op 06-06-2003 23:53 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

* drm kijkt net met Mozilla en dat levert geen enkel probleem op :?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Het gaat om Netscape 7.. Mozilla, Opera etc. heb ik nog niet geprobeerd, maar daar lijkt het dus weer wel te werken. En wat bedoel je met display: none / display: block? Dat zijn toch geen object properties van een div?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• drm

drm

f0pc0dert

Kaastosti:
Het gaat om Netscape 7.. Mozilla, Opera etc. heb ik nog niet geprobeerd, maar daar lijkt het dus weer wel te werken. En wat bedoel je met display: none / display: block? Dat zijn toch geen object properties van een div?
Dat zijn, net als visibility:hidden en visibility:visible, style properties.

Dus je zou kunnen proberen om je ShowMenu en HideMenu functions zo aan te passen dat niet de visibility op resp. visible en hidden gezet wordt maar de display op resp. block en none.

Zie evt. http://www.w3schools.com/css/ voor wat uitleg over die properties :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Hey inderdaad :) display block/none doet 't 'm, maar ik zal inderdaad even op w3schools kijken... ik vind 't wazig dat visibility 'm niet gewoon helemaal onzichtbaar maakt, ik neem aan dat borders ook gewoon die property delen aangezien ze onderdeel zijn van de div.

En dan op naar de volgende puzzel... dat ding altijd in 't midden laten zien :P

[ Voor 18% gewijzigd door Kaastosti op 07-06-2003 00:22 ]

• drm

drm

f0pc0dert

Het is ook wazig. Het zal een rendering probleem zijn van de engine die jouw Netscape versie gebruikt. Ik ben met Mozilla dat probleem nooit tegengekomen, terwijl die toch min of meer gelijktijdig dezelfde engines gebruik(t)en...

~ Gottfried Leibniz

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Mjah is associeer Netscape eigenlijk standaard al met Mozilla, maar da's meer een gewoonte uit vroeger tijden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kaastosti op 07-06-2003 00:27 ]

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Er zit nogal een verschil tussen Netscape 7 en de laatste Mozilla hoor :) Een verschil van een paar duizend bugs ongeveer ;)

• drm

drm

f0pc0dert

Bosmonster:
Er zit nogal een verschil tussen Netscape 7 en de laatste Mozilla hoor :) Een verschil van een paar duizend bugs ongeveer ;)
Ik had het idee dat ze dat wel redelijk up-to-date hielden met elkaar? Nou hou ik Netscape ook allesbehalve bij, dat scheelt ;)

~ Gottfried Leibniz

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Mozilla is gewoon altijd een paar stapjes verder... maar toch nog snel tussendoor een vraagje... is er een manier om een object (div) altijd in het midden van het scherm te zetten, zodat ie, als je scrollt, opnieuw het midden van het scherm aanhoudt?

• Blaise
  • Niet online
:( lees weer scheel.

Maar het kan wel, maar dan moet je steeds met javascript de positie updaten.

[ Voor 90% gewijzigd door Blaise op 07-06-2003 16:01 ]

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Dus bijvoorbeeld hoogte van de window delen door 2, min de helft van de hoogte van de div als y-startpositie en hetzelfde bij de div. Dan zoiets als onScroll() waarde bij de hoogte van de window opnieuw berekend?

• Blaise
  • Niet online
Zoiets ja... :)
Maar dat gaat wel schokkerig omdat dat updaten niet helemaal vloeiend gaat. Ik weet niet wat je precies wil bereiken, maar in veel gevallen kan je beter een alternatief verzinnen.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Het gaat hier, zoals bovenaan staat, om een error message. Die wil ik gewoon altijd in het midden van het scherm hebben. Is het misschien mogelijk om scrolling uit te schakelen en alles buiten die div van de error message ook onbenaderbaar te maken zolang die message er staat?

Verwijderd

Kaastosti schreef op 07 June 2003 @ 12:52:
Mozilla is gewoon altijd een paar stapjes verder... maar toch nog snel tussendoor een vraagje... is er een manier om een object (div) altijd in het midden van het scherm te zetten, zodat ie, als je scrollt, opnieuw het midden van het scherm aanhoudt?
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
.altijdInHetMidden {
    position:fixed; /* scroll mee */
    left:50%;
    top:50%;
    width:500px;
    height:500px;
    margin-left:-250px; /* =width/2 */
    margin-top:-250px; /* =height/2 */
}

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Okee dan :) Dat werkt alvast. Nou de scrollbalk etc. nog 'uitzetten', maar dat zoek ik zelf wel uit, moet lukken :)

Pagina: 1