Toon posts:

[VB] Winbar namaken

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste VBers ;)

ik heb een probleem met VB 6.0, ik wil n progje maken net zoiets als 'Winbar' maar als ik de klok wil maken gaat het al fout (dat is het eerste wat ik doe).
ik heb al eerder een klok gemaakt maar weet de code niet meer, kan het nergens vinden (GOT, Microsoft, Google en altavista).

mijn code tot nu toe is:

Private Sub Frame1_DragDrop(Source As Control, X As Single, Y As Single)
Time.Caption = Time (Date word de volgende optie)
End Sub

als het goed is moet dit goed zijn, wat ik me er van kan herrineren, en jah ik heb de klok geactiveerd en de Interval op 10 staat, ookal op 1 en 100 gehad.

dan nog n vraag :X

Hoe kan je andere exe files oproepen, dat lukt ook al niet...
ik heb al exe files gevonden voor het vergrendelen van je pc en het afsluiten enzo... maar ik wil eerst die klok aan de praat krijgen.

Maar ik zweer dat ik echt gezocht heb overal (normaal vergeet ik dit en word mn topic gelocked :'( ), duz vandaar

B.V.D.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:48

pistole

Frutter

en wat werkt er dan niet? Waarom gebruik je het DragDrop event?
Als je eens bij Microsoft kijkt dan kom je er ook wel achter hoe je een externe exe kan executeren.

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

pistole schreef op 06 June 2003 @ 23:09:
en wat werkt er dan niet? Waarom gebruik je het DragDrop event?
Als je eens bij Microsoft kijkt dan kom je er ook wel achter hoe je een externe exe kan executeren.
pistole bedoelt dus http://msdn.microsoft.com

Verwijderd

Topicstarter
kom er nu dus al gauw achter dat ik nog best nieuw ben bij VB:
dat deed ie vanzelf, kan dat verandert worden dan?
ik probeer nu dus de tijd weer te geven in een frame, dat heb ik de vorige keer ook gedaan.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dubbelklik op je klokje, dan kom je in het even:
code:
1
2
3
Private Sub Timer1_Timer()

End Sub

Verander dat in:
code:
1
2
3
Private Sub Timer1_Timer()
  lblTime.Caption = Time 
End Sub

en zorg dat je een label op je form hebt genaamd lblTime. That's it. Ik zou overigens geen dingen "Time" noemen ofzo omdat dat al een gereserveerd woord is. Als je je labels de prefix lbl geeft (dus b.v. lblTime) en je frames b.v. de prefix fr (frTime) dan is in de code ook meteen duidelijk wat je nu precies doet. Maar that's up to you...

Oh... en een interval van 250 ofzo is meer als zat, dan ververs je je klokje 4 x per seconde. En nee, een interval van 1000 geeft een raar "op-en-neer" lopend klokje, probeer maar eens...Dat komt omdat het timer object niet erg precies is.

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 06-06-2003 23:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Hoi paling15! Ik mis een hoop dingen aan je openingspost, zoals feitelijke problemen, specifieke code, wat je allemaal al geprobeerd hebt e.d. :) Tevens is je openingspost een beetje een puinhoop waardoor het alleen al een stunt voor ons is om te snappen wat je eigenlijk wil.

Ik stel voor dat je even Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 14-04* doorleest en een tijdje in de VB6 helpfiles neust (en eventueel op MSDN Library Online zoekt, en als je dan nog problemen hebt ben je van harte welkom om een iets beter gestructureerd topic te openen :)

Professionele website nodig?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 23:06:
Maar ik zweer dat ik echt gezocht heb overal (normaal vergeet ik dit en word mn topic gelocked :'( ), duz vandaar
Die pik ik nog ff mee: ja ik zet deze mede dicht omdat je niet hebt gezocht, maar zoals hier in het topic staat aangegeven moet je met MSDN en de helpfiles ver genoeg kunnen komen in principe. Ik denk ook dat het wellicht slimmer is om een keer een boek als 'Teach Yourself Visual Basic 6 in 21 days' te kopen (is een tientje 2e-hands bij de Slegte gok ik zo), dan heb je de basiskennis beter onder de knie.

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.