Toon posts:

[Delphi] Try Except wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eenvoudig stukje code:

try
Count := StrToInt('Test');
except
on EConvertError do ShowMessage('Geen int');
end;

In plaats van naar de except te springen en "geen int" weer te geven krijg ik gewoon een EConvertError exceptie.
Het zal vast iets heel eenvoudigs zijn, maar heb er lang op gezocht en kom er echt niet uit. Dus wat is het?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:59

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Heb je het programma al buiten Delphi gerunt? Standaard vangt de Delphi debugger deze exceptions. Dit kan je uitschakelen (tool -> debugger -> Catch Language Exception uitvinken dacht ik)

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 06-06-2003 22:52 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

De debugger toont en stopt default op alle exceptions. Even op F9 drukken zal je messagebox wel tonen :)

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat had ik nog niet Creepy. En dat is inderdaad het geval, bedankt voor de tip. Heb al te lang gezocht ;)

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Mag ik hieraan toevoegen dat je ook StrToIntDef() kunt gebruiken... Je zou dan voor de default een -1 kunnen opgeven (er vanuit gaande dat je integer dat niet mag zijn, anders pak je een andere bizarre waarde) en het resultaat van de functie vergelijken.

日本!🎌