Toon posts:

[FTP] binnen netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wie kan mij verder op weg helpen om mijn ftp draaiende te krijgen binnen mijn netwerk?

ik heb 4 pc's draaien via een sitecom broadband cable router.

ik heb de firewall al uitgezet en verder zitten er geen firewalls op de computer.

de pc waarop Serv-U ftp staat heeft als intern ip : 192.168.0.5 en via dit nummer kan ik ook intern op de ftp komen, maar niet vanaf buiten.

via mijn originele ip nummer krijg ik geen toegang want ik krijg dan de melding: connection refused of de melding :

Can't connect to remote server. Socket error = #10061

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 20:19

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je de juiste poorten wel ge-route naar de machine met de ftp-server?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Rival24

I'll Be Back

Volgens mij moet je poort 21 (standaard dacht ik) in je router laten verwijzen naar je ip waar je ftp-server draait. (weet t niet helemaal zeker though)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 22:38:

de pc waarop Serv-U ftp staat heeft als intern ip : 192.168.0.5 en via dit nummer kan ik ook intern op de ftp komen, maar niet vanaf buiten.
Als je even wat duidelijker bent kunnen we je beter helpen. De topictitel is onduidelijk. Je kunt BINNEN je netwerk dus WEL contact krijgen met je FTP-server, en van buiten niet? Standaard poortmappingsverhaal: Het Grote Poortmappingsverhaal

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 20:35

Movinghead

ing.

Zet ook poort 20 maar open anders kan je problemen krijgen met FTP

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:17
Da's zeker da, je moet poort 21 forwarden naar je interne ip waar je ftp-server draait.
Dit doe je in je router natuurlijk, waarschijnlijk noemt deze optie "virtual server", zo is het meestal, maar het kan ook anders zijn natuurlijk.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:18

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.