Toon posts:

IRC applet voor verbinden met server

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Inmiddels heb ik een IRC server met kanalen en de verdere gegevens. Alles werkt naar behoren, maar nu moet de chat nog grafisch te zien zijn op een webpagina. Hiervoor zoek ik een applet of iets dergelijks. Een van de vele probeersels die ik heb geprobeerd is JPilot, deze dient echter geregistreerd te worden om te kunnen gebruiken zonder reclame.

Is er geen andere methode voor? een simpelere manier? Iets van een standaard applet? De search bracht me alleen bij topics omtrent het onderhouden en opzetten van dergelijke servers, maar nergens staat duidelijk vermeld hoe een applet werkt die de chat weergeeft.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Je kan met php naar een irc server connecten ;)

Verwijderd

Topicstarter
zmn schreef op 06 June 2003 @ 22:24:
Je kan met php naar een irc server connecten ;)
Oh, dat zou wel heel handig zijn... heb je misschien een voorbeeldje? En dan ook wel op een manier dat je daadwerkelijk vanaf de pagina kunt chatten..?

Verwijderd

Schrijf zelf een applet, of ga zelf zoeken. Zelf ja.
Vreselijk klote natuurlijk, als je zelf even moet gaan leren programmeren, maar het is hier toch echt self-service ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 22:25:
Vreselijk klote natuurlijk, als je zelf even moet gaan leren programmeren, maar het is hier toch echt self-service ;)
Wat een domme opmerking zeg!! :r :r :r

• supakeen
[...]

Oh, dat zou wel heel handig zijn... heb je misschien een voorbeeldje? En dan ook wel op een manier dat je daadwerkelijk vanaf de pagina kunt chatten..?
Ik geef je geen compleet scripts maar hier een korte routebeschrijving:

- Je opent een socket..
- Je leest de laatste 20 regels, die print je.
- Je refreshed om de zoveel seconde.
- Met een formuliertje kunnen mensen tekst invoeren.

Beetje klooien en het lukt je ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 22:28:

Wat een domme opmerking zeg!! :r :r :r
Tja goh, ik doe genoeg voor andere tweakers hoor, ik ga niet voor zoekmachine spelen. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 22:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 22:29:
[...]

Tja goh, ik doe genoeg voor andere tweakers hoor, ik ga niet voor zoekmachine spelen. :)
Tja maar zeg het dan anders en niet zo

Verwijderd

Topicstarter
Zou fijn zijn als je even de beginpost gelezen had. Ik ben inmiddels al vanaf vanmiddag 4 uur bezig met het klooien en programmeren van zo'n applet (tenminste ik doe m'n best), maar het wil voor geen meter lukken.

Ik zou er meer mee opschieten als je misschien zou kunnen helpen door een voorbeeldje te geven in plaats van me voor de zoveelste keer wéér naar google te sturen.

Misschien nog "nuttige" antwoorden hier..?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 22:32 ]

Verwijderd

't is jammer dat er vaak door verwijzingen worden gedaan naar google en faq's :)

Verwijderd

Ik heb ook niet in één dag leren programmeren hoor. Maar jij wilt wel vandaag iets afhebben, het liefst nu meteen. Als jij een applet kunt vinden dat precies doet wat je wilt, dan ben je klaar, toch?

Maar dan behoor je dus niet tot de doelgroep van dit forum. Dit forum is voor mensen die zelf zoiets in elkaar programmeren. Dat had je kunnen lezen als je de FAQ had gelezen.
Ik houd er nu verder over op, ik heb ook betere dingen te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 22:33:
't is jammer dat er vaak door verwijzingen worden gedaan naar google en faq's :)
Inderdaad, jullie gaan er vaak standaard al vanuit dat men nog helemaal geen eigen zoekwerk heeft verricht, terwijl dat toch vaak echt wel zo is!

Natuurlijk heeft het geen nut om een compleet script voor te kauwen, maar het heeft wel degelijk nut om een voorbeeldje te geven. Uit een voorbeeldje leer je immers veel makkelijker en sneller dan uren te moeten zoeken.

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 12:01
Er is 1 probleem bij het schrijven van een java applet.. het moet op dezelfde server draaien als de irc server. Anders kickt de java security in omdat je geen verbindingen mag maken naar andere systemen. Het kan wel maar dan moet je de applet signen en heb je een trusted certificaat nodig.

http://www.irchelp.org/irchelp/text/rfc1459.txt Dit is wel handig om erbij te houden. (omdat je wel volgens de goede volgende van commands moet connecten)

Daarnaast veel met telnet testen (gewoon naar de ircpoort connecten en dan die commands uit de rfc invoeren en kijken wat er geantwoord wordt.

[ Voor 36% gewijzigd door SiErRa op 06-06-2003 22:41 ]

• supakeen
Hoever was je dan gekomen en kun je wat informatie + code geven wat je al hebt geprobeerd?

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 15:33
http://www.google.nl/search?q=irc+java+applet
3de van boven

Makkelijker kan ik et nie maken :Y).

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Een topic als dit hoort eigenlijk in SA, maar ik doe hem nu op slot omdat je toch niet echt blijk geeft van het enigszins kennen van de topic-post-regeltjes ('t zijn er heel weinig hoor...)

Owja, ze staan in de faq...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.