Toon posts:

kan geen verbindinge maken met andere lokale computers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een modem daaranvast een 4 poorts router en hieraan 2 pc's. Nu kan ik geen verbinding meer krijgen met een andere computer. Normaal had ik een ftp server op de ene computer om bestanden te delen. dit werkt nu niet meer. ook als ik in opdrachtprompt het commando tracert [interne ip andere pc] kan hij geen verbinding vinden. Ik kon voorheen wel verbinding krijgen. Nu heb ik een aantal dagen geleden mijn netwerkje herordend en de router op een nieuwe plaats gehangen en een kabel naar een andere kamer getrokken. Ik zou niet weten hoe dit iets te maken kan hebben met het feit dat beide computers elkaar niet zien. al is het wel na deze herstructurering gebuert. heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? beide computers kun wel verbinding maken met internet, en verder lijkt alles normaal. ik hoop dat ik zo genoeg informatie heb gegeven en dat iemand mischien een idee heeft waar dit aan ligt.

Verwijderd

Heb je de NETBIOS aanstaan en ook de File en Printer Sharing? En om wat voor specs. hebben we het?