Midi over een externe syntesizer

Pagina: 1
Acties:

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 15:35
Hoi
Ik heb dus een yamaha cs2x syntesizer en ik dat mijn geluidskaart alle midi dingen over mijn syntesizer afspeelt.
Ik heb dus een sb live value en ik zit eigenlijk al een tijdje met het probleem.
Als ik de software opstart zijn de verbindingen wel okee maar zodra ik een midi file over mijn syntesizer wil spelen doet hij nix.:(
Wie o wie kan mijn helpen alvast bedankt
mzzls

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Verwijderd

Je wilt dat ie afspeelt over de midikabels naar je synth. bij configuratiescherm en dan multimedia tabblad midi moet hij op midi uit staan, dan speelt ie over je synth.

• Jaguar_e
hoi

soryu dat was ik vergeten te vertellen ik had hem al op de midi-uit gezet.
ik snap er geen bal van waarom hij het niet doet.
Ik had wel een keer eerder eem keyboard aangesloten en hij deed het perfect over de uitgang
mzzls

• Jaguar_e
Hallo
waarom zijn mijn topics nooit langer dan een dag in de lijst van activ topics
aarg
maar weete niemand hier nou een antwoord op?
mzzls

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

ik heb een cs2x gehad ... inclusief een serial kabeltje (com1/com2) naar de pc toe. scheelt het gelazer met je geluidskaart en kosten zijn slechts 15 gulden bij feedback.

niet echt antwoord op je vraag, maargoed ... :)

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

oh trouwens dat kabeltje van 15 gulden heet in de handleiding ook wel een PC-to-host kabel. Als je nu zo'n kabeltje koopt moet je erop letten dat het wel PC-compatible is! Muziekwinkels weten niet zoveel van PC's (uitzondering daargelaten ;) )en bestellen per ongeluk weleens het kabeltje voor de Mac.

succes!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Midi in van SBLive in de midi out van de CS2x, midi out van de SBLive in de midi in van de CS2x. Bij multimedia voorkeurapparaat op sblive mpu401 midi out (ofzo) zetten. CS2x op multi-mode zetten (want ik neem aan dat je een general midi file af wilt spelen?), en gaan met die banaan.
Pagina: 1