BE-6 problemen

Pagina: 1
Acties:

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
(Kopie van posting in Processors, Mobo's & Overclocking)

PROBLEEM OPGELOST, ZIE VERDER

Kort geleden ben ik in het bezit gekomen van een Abit BE-6 mobo + Cel.466. Vandaag ff ingebouwd in een nieuw kastje en aangevuld met andere spullen. Aangesloten, knop ingedrukt en ho maar. Geen fannetje dat gaat draaien, geen LED'je dat even oplicht: niks. Andere voeding geprobeerd: geen verbetering. Power-switch gechecked: OK. Heb alleen een diskdrive aangesloten, proc. geïnstalleerd (met slot-adapter, ook die verwisseld: niks), geheugenreepje en videokaart op bord gezet. Okee, die videokaart is ISA (ik heb GEEN zin om mijn pas verworven GF-2 kaart -thank you HCC :)- op het spel te zetten), maar ik verwacht op z'n minst een piepje of fannetje. What's wrong??

Verwijderd

enigste advies wat ik je kan geven is zo weinig mogelijk aansluiten, dus 1 reepje geheugen, proc met voeding en slotket als nodig, voeding, aansluitingen kast (liefst zelfs alleen de power knop), liefst minimaal een pci videokaartje erin.
Nogmaals controleren of alles goed aangesloten is. Nu zou ie in ieder geval moeten opstarten (met foutmeldingen uiteraard).
Daarna keyboard, muis aansluiten en into the bios.
Daarna de rest

als je bij minimale installatie nog steeds niets ziet verwissel dan het reepje eens (ander reepje en op een andere dimslot uitproberen)

Verwijderd

Ik heb ook vorig jaar zo`n zetje gekocht en kwam na veel gelul er achter dat ik de processor er niet goed had in gedrukt?!??
JE MOET ZO HARD DOUWEN DAT JE HELE PLANK KROM STAAT MAAR WERKT NU WEL; GOED HOOR MISSCHIEN HELPT HET. SUCCES!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Fijne meneer Abit heeft in z'n boekje de pin-aanduidingen behóórlijk vaag aangeduid :(:(:(.
Ik heb de eerste connector gecontroleerd en aangesloten (speaker), maar toevallig was dat degene die exact in het midden zat, en dankzij het m.i. foute perspectief van de plaatjes in het boekje (alle connectorpunten worden behandeld in slots-boven positie, terwijl dit natuurlijk socket-boven had moeten zijn) is de rest gespiegeld aangesloten geweest |:(.
Maar: eind goed, al goed, het draait nu als een speer. Bedankt voor de hulp!