Toon posts:

Hd niet/wel kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat ik 't niet hoor te vragen maar ik kom er echt niet achter en al veel gezocht. Ik ga binnenkort raid nemen waarschijnlijk en dan koop ik een 2e maxtor diamondmax 9. Nou doet mijn huidige hd nogal vreemd. Dit is mijn 2e schijf omdat de seagate door opvoeren kapot ging(dom ik weet het). Nou is mijn huidige schijf een keer raar gaan doen omdat mijn pc op een lan 7 UUR (!) zonder cpu koeling zat. En mijn pc crashte raar genoeg deed mijn cpu het nog maar mijn schijf deed vreemd. Een bios reset verhielp het probleem echter (geheugen van turbo naar normal (!)). Ook als de intake fans uitstaan treed het verschijnsel op.

- Bij booten duurt het langer dan normaal (niet zo erg)
- Soms hoor je tik en valt schijf uit en na 40 sec system crash
- Alle smart waardes zijn in orde en er vallen softwarematig geen fouten te vinden

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 20:12
Controlleer eff voor de zekerheid of de voedings connectoren ok zijn. Zijn deze ok dan is je hd denkelijk dood.

(PS: HD kapot door overclocken ?? Dat heb ik nog nooit gehoord, ikzelf heb hd's gemarteld met 46Mhz PCI bus, datacoruptie ok, maar dood gaan ze normaal echt niet)

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
eem tikkende harde schijf kan duiden op een voeding die het niet meer trekt. Wat zijn je voltages?
trouwens, je geheugen zou niet slechter moeten gaan presteren als je geen cpu koeling hebt gehad.. eigenlijk zou hij door burn-in oid zelfs wat beter moeten gaan werken :)

[ Voor 48% gewijzigd door ANdrode op 06-06-2003 21:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beetje slecht omschreven maar ik had fsb opgevoert met buitenlucht koeling (cpu 6 graden) toen fsb 165.... En niet echt tikkend maar gewoon vol uit. Maar doordat geheugen hoog draaide ging het fout, ook wel eens 2 schijven in pc gehad ging ook goed wel veel kaarten. Voltages zijn: Vcore=1,76 , +3,3V=3,28V, +5V= 4,84V, +12V=12,28V, -12V= -11,34, -5V= -4,86 naar mijn inzien goed dus, bij mijn vader zit er op -12 -13 en dat is ook ok... Dus lijkt me dat het inelkgeval niet daaraan licht. Het is ook zo dat het nu alweer tijd goed gaat en als het gebeurt werkt reset niet goed maar moet meestal eerst ff poweroffen..

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Wat voor hd heb je dan precies? Wat voor mobo? Wat voor voeding? Voltages heb je net gegeven, zie ik.. Anders had ik daar ook nog naar gevraagd ;)

Master/slave settings al gecheckt?
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 21:12:
Nou is mijn huidige schijf een keer raar gaan doen omdat mijn pc op een lan 7 UUR (!) zonder cpu koeling zat.
Doh, mijn pc draait al maanden zonder actieve koeling >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 06-06-2003 22:40 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Ja mooi, een volcano 7+ @ !0! rpm op een 1800+... Maar ik heb een a7v8x Een standaard 330 chieftec voeding en mijn master/slave settings zijn perfect

ff offtopic
offtopic:
Ik zit mezelf even iets af te vragen, als ik raid heb is het niet dubbel zo snel uiteraard. Als ik nou een schijf op kanaal 1 en een op 2 doe en dan ga ik op beide schijven 2 verschillende divxjes wegschrijven of op een os zetten en op andere spel... Is dit dan niet sneller als raid 0 of heeft een plank maar 1 schrijf lees kanaal voor beide kanalen?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 17:05 ]

Pagina: 1