Ik heb dus een MySQL tabel met instellingen van mijn website:
Hoe kan ik deze values nu eruit krijgen.
Ik bedoel op deze manier:
Ik kan wel met een while lus per id de values eruit halen maar hoe krijg ik ze dan in een string die precies de naam heeft van de value die in NAME staat. En dat is erg omslachtig.
Ik deed eerst dit:
Maar dan zijn die values natuurlijk leeg. Kan hij er op de een of ander manier niet de value uit de derde kolom bijzoeken?
Misschien een beetje vaag... als jullie het niet snapen dan probeer ik het nog wel een keer beter uit te leggen.
code:
1
2
3
4
5
6
| +----+---------+---------+ | ID | NAME | VALUE | +----+---------+---------+ | 1 | bgcolor | ffffff | | 2 | font | verdana | +------------------------+ |
Hoe kan ik deze values nu eruit krijgen.
Ik bedoel op deze manier:
PHP:
1
2
| $bgcolor = ; $font = ; |
Ik kan wel met een while lus per id de values eruit halen maar hoe krijg ik ze dan in een string die precies de naam heeft van de value die in NAME staat. En dat is erg omslachtig.
Ik deed eerst dit:
PHP:
1
2
3
4
5
| $query = "SELECT * FROM ercn_settings ORDER BY id"; $resultaat = mysql_query($query); $data = mysql_fetch_object($resultaat); $bgcolor = $data->bgcolor; $font = $data->font; |
Maar dan zijn die values natuurlijk leeg. Kan hij er op de een of ander manier niet de value uit de derde kolom bijzoeken?
Misschien een beetje vaag... als jullie het niet snapen dan probeer ik het nog wel een keer beter uit te leggen.
[ Voor 4% gewijzigd door Exigence op 06-06-2003 20:41 ]