Ik heb al gezocht @ apache.org EN hier in de search, maar ik kom er nog steeds niet uit. Ik heb op mijn pc apache draaien, op 1 IP. ik heb daarbij 3 domein-naamjes aangemaakt bij dyndns.org.
Die wil ik nu dus in een virtual-host gooien, zodat ze ook inderdaad werken. Dit heb ik nu gedaan:
Ik wil dus dat een domein (bla3.ath.cx) verwijst naar de root, en dat de 2 andere domeinen direct naar een submap gaan. Ik weet dat het kan, omdat ik het een poos terug draaiend heb gehad op een andere computer. Maar, helaas kan ik daar niet meer bij de config-file komen... Ik kan het dus niet vinden.
Ik snap er dus niks van, volgens mij moet het zo werken.
Ik heb op de plaats van de * ook al IP ingevoerd van de server, EN voor elke host appart de naam. Maar, ook dat werkt niet.
Wie kan me helpen ?
Die wil ik nu dus in een virtual-host gooien, zodat ze ook inderdaad werken. Dit heb ik nu gedaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <VirtualHost *>
ServerAdmin blaat@zld.nl
DocumentRoot E:/HTTPD/bla1/
ServerName bla1.ath.cx
</VirtualHost>
<VirtualHost *>
ServerAdmin blaat@zld.nl
DocumentRoot E:/HTTPD/bla2/
ServerName bla2.ath.cx
</VirtualHost>
<VirtualHost *>
ServerAdmin blaat@zld.nl
DocumentRoot E:/HTTPD/
ServerName bla3.ath.cx
</VirtualHost> |
Ik wil dus dat een domein (bla3.ath.cx) verwijst naar de root, en dat de 2 andere domeinen direct naar een submap gaan. Ik weet dat het kan, omdat ik het een poos terug draaiend heb gehad op een andere computer. Maar, helaas kan ik daar niet meer bij de config-file komen... Ik kan het dus niet vinden.
Ik snap er dus niks van, volgens mij moet het zo werken.
Ik heb op de plaats van de * ook al IP ingevoerd van de server, EN voor elke host appart de naam. Maar, ook dat werkt niet.
Wie kan me helpen ?