Toon posts:

[SQL2000] Mixed Mode wordt niet opgeslagen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een connectie maken met een db in MSSQL 2000. Ik heb hiervoor eerst de user aangemaakt, en rechten gegeven op de database. Dit gaf mij de melding dat het geen trusted connection was. Daarna met sa geprobeerd, idem.

Dus wil ik graag naar mixed authentication toe, dus wat doe ik, van properties doe ik security en kies de mixed zone. Zodra ik echter opsla en weer properties doe staat de radio button wederom op Windows Only. Doe ik wat fout?

Ik wil dus dit hebben.
Afbeeldingslocatie: http://213.93.1.199/sql.gif

Verwijderd

Topicstarter
Nou wordt die helemaal mooi. Ik heb een group staan, en na een restart van de pc kan ik helemaal niet meer in die group komen. Properties op die groep geeft aan dat ik er helemaal niet in mag komen "login failed" terwijl de groep op Windows authentication staat :(

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

wel eens van de EDIT knop gehoord? topickicken wordt niet gewaardeerd op GOT en zeker niet op PN&S waar alles langzaam opgelost wordt.

log eens in als administrator in die group.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 07 juni 2003 @ 14:11:
wel eens van de EDIT knop gehoord? topickicken wordt niet gewaardeerd op GOT en zeker niet op PN&S waar alles langzaam opgelost wordt.

log eens in als administrator in die group.
Zo jij bent ook niet de vriendelijkste? Zoals ik al zei, ik had al als administrator ingelogged. Overigens wil een topic nog wel eens beter leesbaar worden door niet elke keer te editten, dit had dus helemaal niets te doen met kicken of wat dan ook.

Maar je hulp is gewaardeerd, maar ben er al uit. Heb per ongeluk in mijn configuratie woede de built-in administrator verwijderd. Aangezien de mixed zone nog niet actief was werd de sa ook niet toegestaan.

Moet dus gewoon reinstallen en alles restoren.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

ouch dat zuigt dus. Maar hoe kun je een build in adminsitrator van een OS verwijderen? daar krijg je altijd keihard Acces is Denied op namelijk omdat je ze niet kunt verwijderen. Daarom zijn het ook build-in accounts.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 07 June 2003 @ 19:53:
ouch dat zuigt dus. Maar hoe kun je een build in adminsitrator van een OS verwijderen? daar krijg je altijd keihard Acces is Denied op namelijk omdat je ze niet kunt verwijderen. Daarom zijn het ook build-in accounts.
Nou nee, in SQL Server kun je op 2 manieren verbinding krijgen. Namelijk via je Windows NT accounts, of via SQL Server account. Beide gebruiken is Mixed Mode, en Windows alleen is... " Windows only".

Naast het standaard sa account van SQL Server wordt er ook een Built-In Administrator aangemaakt. Zodra je deze verwijderd, en nog steeds je login opties op Window only hebt staan ben je de lul, en nu ben ik dus de lul.. niet goed opgelet en zo poef delete gedaan.
Pagina: 1