BE-6 doet geen fuck

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 12:48
PROBLEEM(PJE) OPGELOST, ZIE VERDER

Kort geleden ben ik in het bezit gekomen van een Abit BE-6 mobo + Cel.466. Vandaag ff ingebouwd in een nieuw kastje en aangevuld met andere spullen. Aangesloten, knop ingedrukt en ho maar. Geen fannetje dat gaat draaien, geen LED'je dat even oplicht: niks. Andere voeding geprobeerd: geen verbetering. Power-switch gechecked: OK. Heb alleen een diskdrive aangesloten, proc. geïnstalleerd (met slot-adapter, ook die verwisseld: niks), geheugenreepje en videokaart op bord gezet. Okee, die videokaart is ISA (ik heb GEEN zin om mijn pas verworven GF-2 kaart -thank you HCC :) - op het spel te zetten), maar ik verwacht op z'n minst een piepje of fannetje. What's wrong??

Verwijderd

ff cmos resetten

Verwijderd

Heb je het kabeltje (met connectortje waarop staat POWER SW) dat van je aan/uit knop naar het mobo loopt wel aangesloten?
Op de goede plek en met pin 1 aan de juiste kant?
Draai desnoods het connectortje eens om. Ik weet namelijk nog dat de uitlijning van de PN1 en PN2 headers nogal onduidelijk beschreven waren in de handleiding van de BE6.

• ESteg
Noppes: de shit werkt gewoon niet.
De power-switch connector heeft trouwens geen + of - kant: hij sluit alleen maar even kort. (Ik heb het wel geprobeerd om hem om te draaien natuurlijk: you never know!)
Jumper van de CMOS even op de reset-stand geprobeerd: niks hoor. (:'()

Ik vind het vooral vreemd dat de voeding gewoon helemaal niet reageert op het mobo als het moderbord het power-on signaal krijgt. Vreemde zaak.

Verwijderd

Geheugen en videokaart geinstalleerd?:)
Jumpers HD's goed ingesteld: slave/master?

Normaal zou je dan volgens mij nog wel iets moeten horen/zien bij het booten.

Anders vrees ik dat je mobo kaduuk is.
Probeer eens een andere aan te sluiten, als je er nog eentje hebt liggen..

• ESteg
Fijne meneer Abit heeft in z'n boekje de pin-aanduidingen behóórlijk vaag aangeduid :(:(:(.
Ik heb de eerste connector gecontroleerd en aangesloten (speaker), maar toevallig was dat degene die exact in het midden zat, en dankzij het m.i. foute perspectief van de plaatjes in het boekje (alle connectorpunten worden behandeld in slots-boven positie, terwijl dit natuurlijk socket-boven had moeten zijn) is de rest gespiegeld aangesloten geweest |:(.
Maar: eind goed, al goed, het draait nu als een speer. Bedankt voor de hulp!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:47
ehhe

RTFM little dude >:)

Have a wheelie good weekend!

Pagina: 1