Ik heb me maandag een van de nieuwe 2.4GHz celerons besteld en heb deze vandaag ontvangen. Ik had em besteld met het oog op overclocken, en dat heb ik dan ook meteen geprobeerd.
Eerst dacht ik van ff moedig te zijn en em meteen op 133fsb te zetten, wat voor de cpu geen enkel probleem bleek te zijn. Dan heb ik meteen maar iets heel wilds geprobeerd, namelijk 150fsb, en dat doet ie nog steeds zonder enig probleem, en 100% stabiel. Belangrijk om weten is dat ik de Vcore nog steeds op default heb laten staan, en dat hij gekoeld wordt door een Zalman CNPS7000Cu.
Vanaf 155fsb wilt ie wel niet meer posten, maar voorlopig ga ik het zo laten, als ik 3.6GHz kan halen zonder Vcore te veranderen, dan is dat perfect voor mij
deze chip kan zonder twijfel nog meer halen met hogere Vcore / betere koeling!
op 2.4GHz liep hij op 40°, nu loopt hij maar 3° warmer.
Ik zou mijn overclock graag bewijzen, maar weet er iemand een goed cpuid programma voor linux (console), want de standaard cpuid zegt enkel de snelheid zoals die in de cpuid code van de cpu zit (standaard dus).
spec's:
Celeron 2.4GHz SL6XG fpo/batch: L302B020 Pack date: 22/05/03
Asus P4PE
512mb Apacer DDR400 @ 400 (met 3:4 fsb:ram multiplier)
Deze chip is echt een aanrader voor zijn prijs (99€) !!
Eerst dacht ik van ff moedig te zijn en em meteen op 133fsb te zetten, wat voor de cpu geen enkel probleem bleek te zijn. Dan heb ik meteen maar iets heel wilds geprobeerd, namelijk 150fsb, en dat doet ie nog steeds zonder enig probleem, en 100% stabiel. Belangrijk om weten is dat ik de Vcore nog steeds op default heb laten staan, en dat hij gekoeld wordt door een Zalman CNPS7000Cu.
Vanaf 155fsb wilt ie wel niet meer posten, maar voorlopig ga ik het zo laten, als ik 3.6GHz kan halen zonder Vcore te veranderen, dan is dat perfect voor mij
deze chip kan zonder twijfel nog meer halen met hogere Vcore / betere koeling!
op 2.4GHz liep hij op 40°, nu loopt hij maar 3° warmer.
Ik zou mijn overclock graag bewijzen, maar weet er iemand een goed cpuid programma voor linux (console), want de standaard cpuid zegt enkel de snelheid zoals die in de cpuid code van de cpu zit (standaard dus).
spec's:
Celeron 2.4GHz SL6XG fpo/batch: L302B020 Pack date: 22/05/03
Asus P4PE
512mb Apacer DDR400 @ 400 (met 3:4 fsb:ram multiplier)
Deze chip is echt een aanrader voor zijn prijs (99€) !!