Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Wanneer komt Nokia toch eens met een lader die voor de komende 10 generaties telefoons te gebruiken valt...

Bij mij 6610 kreeg ik tevens een derde Nokia lader, die niet gelijk was aan de twee voorgaande. Kan ik de oude lader(s) toch gebruiken om mijn 6610 op te laden? (En dan doel ik met name op de 3310 lader)

Of breek ik daar wat mee af?

Verwijderd

Ik heb op mijn 7250 de lader van een 3310 momenteel eraan hangen, werkt perfect....dus ik denk dat het bij je huidige foon ook wel kan... :)

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de levensduur van je batterij er niet op achteruit kan gaan... dacht ik zo.

[ Voor 3% gewijzigd door cornelixnootje1 op 06-06-2003 19:31 . Reden: woordje vergeten ]

• compubink
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:18

compubink

...====...

Zijn de gegevens, afgezien van het typenummer, wel hetzelfde? ampere enzo?

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op 06 juni 2003 @ 19:31:
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de levensduur van je batterij er niet op achteruit kan gaan... dacht ik zo.
Kan best, maar ik heb tot nu toe nog helemaal niks vreemds gemerkt met deze foon qua batterij dus....

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:06
De 3310 lader kan je gewoon gebruiken met de 6610. De 3310 lader is een ACP-7 en bij de 6610 krijg je de reis(snel)lader ACP-12. Het opladen duurt alleen wat langer met de ACP-7.

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20
Als de lader "in" de telefoon past kun je deze gwoon gebruiken, laders/telefoons die niet op elkaar aangesloten kunnen worden hebben (bij Nokia) een net iets afwijkende aansluiting waardoor het niet meer op elkaar past :)

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bezzerk schreef op 06 juni 2003 @ 19:45:
Als de lader "in" de telefoon past kun je deze gwoon gebruiken
Een ACP-8E past prima in een 6150 maar laden zal die niet, dat gaat dus niet helemaal op.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Laders zijn backwards compatible; met een oudere lader kun je je nieuwe toestel probleemloos opladen. Het zal door de lagere laadstroom alleen wat langer duren dan met de moderne snelladers.
Met de nieuwe laders kun je beter niet je oude toestel opladen, omdat de batterij de laadstroom niet aankan. Om te voorkomen dat je problemen krijgt weigert het toestel (de batterij) dan ook op te laden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• EsCo
  • Laatst online: 20:48
haas schreef op 06 June 2003 @ 22:27:
Laders zijn backwards compatible; met een oudere lader kun je je nieuwe toestel probleemloos opladen. Het zal door de lagere laadstroom alleen wat langer duren dan met de moderne snelladers.
[..]
[betweterigmode]
Backwards compatible betekent precies het omgekeerde :)
[/betweterigmode]

Verder klopt het wel wat je zegt hoor...

[ Voor 6% gewijzigd door EsCo op 06-06-2003 22:29 ]

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

ook al is alles hetzelde soms heeft nokia een soort software lock erin zitten die kijkt welke laser het is en het dan ijskoud gewoon niet doet terwijl het wel moet kunnen

zie ik daar laser staan? bedoel lader haha (laat de fout staan vind het wel grappig zo haha)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 16:12 ]

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:55

cue

haas schreef op 06 juni 2003 @ 22:27:
Met de nieuwe laders kun je beter niet je oude toestel opladen, omdat de batterij de laadstroom niet aankan. Om te voorkomen dat je problemen krijgt weigert het toestel (de batterij) dan ook op te laden.
wat een bullshit.. :D

Een telefoon TREKT stroom het word er niet ingepompt ofzo.....kortom je moet zorgen dat die adapter voldoende kan leveren. Een telefoon kun je dus prima aansluiten op een adapter die een grotere stroom kan leveren..

Enige waar je op moet letten is het voltage van de adapter, al mag dat wel paar tiende volt afwijken.

Als je een telefoon aansluit op een lader die de stroom niet kan leveren dan zal de adapter steeds warmer worden en uiteindelijk kappot gaan..

simpel volgens mij... het verhaal boven mij is echt rechtstreeks uit de grote duim gezogen :)

[ Voor 3% gewijzigd door cue op 06-06-2003 22:43 ]

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Nou, ik heb een keer mn 3310 met de oplader van een 6210 opgeladen, kom ik 2 uur later terug bij mn foon, is dat ding zo heet dat je de batterij niet kan aanraken, goed oppassen dus! De 3310 doet verder nog wel goed.

Grolsch Royce!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 22:31:
ook al is alles hetzelde soms heeft nokia een soort software lock erin zitten die kijkt welke laser het is en het dan ijskoud gewoon niet doet terwijl het wel moet kunnen
Dit slaat werkelijk nergens op.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• EsCo
  • Laatst online: 20:48
The Dolf schreef op 06 June 2003 @ 22:33:
[...]

Dit slaat werkelijk nergens op.
En waar is jouw onderbouwing hiervan? Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar leg het ff uit.

[ Voor 14% gewijzigd door EsCo op 06-06-2003 22:37 ]

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 22:31:
De bescherming zit niet in de software van het toestel. Er zijn namelijk ook batterijladers waarin je de batterij los kunt opladen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
EsCo schreef op 06 June 2003 @ 22:36:
[...]

En waar is jouw onderbouwing hiervan? Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar leg het ff uit.
was idd wat kort door de bocht.

Als je de lader bekijkt dan heeft deze slechts 2 aansluitingen zitten. + en - dus en controle kan dus nooit uigevoerd worden.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Natuurkunde les 1: Spanningsbron levert stroom naar vraag.

Verwijderd

The Dolf schreef op 06 June 2003 @ 23:10:
[...]

was idd wat kort door de bocht.

Als je de lader bekijkt dan heeft deze slechts 2 aansluitingen zitten. + en - dus en controle kan dus nooit uigevoerd worden.
ik zal het ook even wat duidelijker aangeven. ik heb een usb lader van iemand gekregen voor de nokia's. Denk mooi kan ik hem op school opladen ff snel. Maar nu komt het ik heb een 8310 en mijn vriendin een 8210 beide hebben dezelde batt. maar ik kom op school lader aan mijn telefoon. zegt die lader aangesloten maar er wordt niet geladen???? denk was dat nou. thuis telefoon van vriendin geprobeert en ding werkt perfect. aangezien 8310 en 8210 zelfde batt hebben batt omgewisseld dus 8310 batt in 8210 en 8210 aan de lader en werkt ook perfect???? kijk snappen jullie dat nou? ik niet...... en verder de telefoon weet dat het een usb-lader betreft! geeft hij aan maar hoe hij dat weet tja vertel jij mij het, vertel ik het jou.

*sorry voor de weinige punten en komma's.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 09:30 ]

• BitProcessor
  • Laatst online: 27-11 20:56
Cue schreef op 06 June 2003 @ 22:32:
[...]
Een telefoon TREKT stroom het word er niet ingepompt ofzo.....kortom je moet zorgen dat die adapter voldoende kan leveren. Een telefoon kun je dus prima aansluiten op een adapter die een grotere stroom kan leveren..

Als je een telefoon aansluit op een lader die de stroom niet kan leveren dan zal de adapter steeds warmer worden en uiteindelijk kappot gaan..
Oja ? Ik denk eerlijk gezegd dat jij een beetje verkeerd bent hoor :+

Ooit al eens een veel te zware lader (tientallen amps) aan een batterij gehangen ? Dat kookt pas, en niet de lader hoor.

Een lader zet in een batterij een chemisch process in gang door er, inderdaad, elektronen bij te pompen (denk maar aan de elektrolyse van water). Als dat process beetje te hevig gaat, dan... :z

Een batterij is geen gewone verbruiker (met vaste weerstand), zoals een lampje ofzo. Daar maakt het niet uit of je die nu op een simpel ladertje of een autobatterij hangt. Maar als je een autobatterij op een simpele battery-pack hangt van een twaalftal volt, loop dan maar weg !

Oja, als jouw verhaal dan toch zou kloppen, waarom bestaan er dan laders met overlaadbeveiliging, detectie van de laadstroom die nodig is, etc, etc. Als een batterij altijd neemt wat ze nodig heeft, dan zou dit toch ook allemaal niet nodig zijn ?

[ Voor 11% gewijzigd door BitProcessor op 07-06-2003 09:47 ]

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• epias
  • Niet online
Het kan ook zo zijn dat in de telefoon het laadproces controleert. In dat geval kun je er gerust een zwaardere adapter op aansluiten.

Dat een adapter defect zou kunnen raken omdat die de stroom niet kan leveren is klinkklare onzin. In veel gevallen wordt de adapter juist gebruikt als stroombegrenzer.

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik kreeg als tip om alleen de snellader voor me 6610 te gebruiken omdat gecombineerd gebruik slecht voor me accu zou zijn, opzich wel logisch...

maar ik heb hem ook vaak in me carkit en daar laad hij ook in op ... en dat is ook maar een "normale" lader...

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 23:33
hoezo ?

ik gebruik nu nog steeds de lader van me 8210
ik heb er de 8250,8850,8910,6510,8310 en nu de 6610 mee kunnen opladen

dus ? wat is de klacht?
alleen de accu/batterij van de 6610 is iets anders dus die past niet op de oudere modellen

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 23:27:
Natuurkunde les 1: Spanningsbron levert stroom naar vraag.
Natuurkunde les 1 correctie: Spanningsbron levert spanning.

Over de lader, je kunt alleen dezelfde lader gebuiken als deze past :P en als deze dezelfde spanning levert (bijvoorbeeld bij de 3310 3.7V). Als het meer dan 3.7V is niet, doen daar kan de accu niet tegen. Te weinig spanning schiet ook niet op, dan wordt de capaciteit van de accu niet optimaal gebruikt. Een paar 10e verschil mag wel, maar ook niet meer of minder dan dat.

De laadstroom maak niet uit (3310 355 mA), deze geeft alleen aan hoe snel de accu geladen wordt. Vergelijk de laadstroom van zo'n snellader maar met een gewone lader. Maar als deze stroom veel groter is moet je het ook niet doen, maar ik neem aan dat Nokia daar wel rekening mee heeft gehouden, om zo'n lang mogelijke levensduur van de accu te hebben.

Trouwens, voor de duidelijkheid:
Batterij = Niet oplaadbaar
Accu = Oplaadbaar, dus het is een Nokia accu

B)
G8KeePeR schreef op 07 juni 2003 @ 09:44:
Een batterij is geen gewone verbruiker (met vaste weerstand), zoals een lampje ofzo. Daar maakt het niet uit of je die nu op een simpel ladertje of een autobatterij hangt. Maar als je een autobatterij op een simpele battery-pack hangt van een twaalftal volt, loop dan maar weg !
Je hebt gelijk, maar aan een lampje moet je ook een niet te grote spanningsbron hangen want dan is het lampje ook kapot, die lampjes kunnen ook maar een beperkte spanning aan. Dus dat maakt wel degelijk uit.
Voor de rest klopt je verhaal wel zo ongeveer :)

[ Voor 97% gewijzigd door Ruzor op 08-06-2003 09:16 ]

[This is what you get when you mess with us]

• epias
  • Niet online
Ruzor schreef op 08 June 2003 @ 08:59:
Trouwens, voor de duidelijkheid:
Batterij = Niet oplaadbaar
Accu = Oplaadbaar, dus het is een Nokia accu
Ik zou zeggen stuur een e-mail naar Nokia want op hun site hebben ze het alleen over batterijen.

Verwijderd

kan er nu eens iemand al deze (tegenstrijdige) informatie bevestigen/ontkennen?
maw. geef aub een synthese als antwoord op de vraag van de topicstarter

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
ik snap nokia ook niet helemaal, bij de 6510 zit zelfde lader als bij de 3210 en 3310 maar bij de 6110 en 6310i zit weer zo'n snellader, waarom niet overal die kleinere en lichtere snellader? ik gebruik ze iig door elkaar en werkt prima allemaal!

en dan dit nog:

ac·cu (de ~ (m.), ~'s)
1 apparaat voor het opslaan van elektrische energie => accumulator, batterij

dus accu is batterij en batterij is accu

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

ik heb hier de lader die meegeleverd was met m'n 6510 : een ACP-7E met output 3,7 Volt/355mA/1,3VA
ik heb nu een lader van mijn vriendin: de ACP-8E met output 5,3 Volt/500mA
mag ik die ACP-8E gebruiken voor m'n 6510? wat is dan het voordeel? sneller laden (hoeveel sneller)? is het veilig voor m'n 6510?

• epias
  • Niet online
Je kunt die ACP-8 gewoon gebruiken. Het opladen gaat dan ongeveer een derde sneller.

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Is de ACP-12E ook te gebruiken met een Nokia 6510?
En om het moeilijk te maken: Zou het ook werken met een ACP-12E, een bureaulader DCD-1 en een 6510?

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 23:06:
ik heb hier de lader die meegeleverd was met m'n 6510 : een ACP-7E met output 3,7 Volt/355mA/1,3VA
ik heb nu een lader van mijn vriendin: de ACP-8E met output 5,3 Volt/500mA
mag ik die ACP-8E gebruiken voor m'n 6510? wat is dan het voordeel? sneller laden (hoeveel sneller)? is het veilig voor m'n 6510?
Lijkt me niet. Het voltage van de ACP-8E is veel hoger.

Staat ook in het boekje welke laders geschikt zijn.

Het voltage _moet_ altijd hetzelfde zijn, het amperage mag verschillen.
Minder mag altijd, meer is afhankelijk van hoeveel meer en de accu.

[ Voor 17% gewijzigd door vassago op 10-06-2003 00:22 ]

Verwijderd

vassago schreef op 09 June 2003 @ 23:55:
[...]

Lijkt me niet. Het voltage van de ACP-8E is veel hoger.

Staat ook in het boekje welke laders geschikt zijn.

Het voltage _moet_ altijd hetzelfde zijn, het amperage mag verschillen.
Minder mag altijd, meer is afhankelijk van hoeveel meer en de accu.
ik heb net je post gelezen
maar toevallig heb ik m'n 6510 ook net geladen met de ACP-8E (op vorig advies)
en er is niets in brand geschoten of zo hoor, alles ziet er prima uit... hij was wel sneller gedaan met laden (1,5 uur tegen normaal 2,5 tot 3 uur)

of is de schade niet onmiddellijk merkbaar?

Verwijderd

ik heb nog een vraag : ik heb 2 accu's (allebei li-ion's);
nu vroeg ik me af of het slecht is voor een batterij als die een hele tijd (weken/maanden) niet gebruikt wordt? en bewaar ik die best opgeladen of ontladen?

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nokia even gebeld: De 6510 kan gewoon met de ACP-12E worden opgeladen.
Met de ACP-8E is ook geen probleem.

Verwijderd

KifArU schreef op 10 juni 2003 @ 12:58:
Nokia even gebeld: De 6510 kan gewoon met de ACP-12E worden opgeladen.
Met de ACP-8E is ook geen probleem.
mucho gracias :)
en wat betreft hoe een li-ion batterij best bewaard wordt?

Verwijderd

even een andere vraag: de ACP-7E, kan die ook op 110 Volt? ( ga volgende week naar amerika ) de stekkeromvormer heb ik namelijk al :)

ik weet het, tis een oud topic ;) :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 20:08 ]

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Als je de lader omvormt wel :?

Grolsch Royce!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:48
Even terug komend op de vraag met de verschillende poorten en aansluitingen,

nokia schijnt dit ook "Zat" te zijn (voor zover de geldwolven dat over hun hartjes kunnen verkrijgen) dit gaat een pop port heten geloof ik. of misschien is die er al, want de 6100, 6610, 7210, 7250 hebben al zo'n soort van aansluiting. en het is volgens mij ook zo dat dat de nieuwe standaard wordt, omdat er veel op aangesloten kan worden (carkits, datakabels, opladers...)

maar veel verdere details weet ik eigenlijk ook niet.

Verwijderd

Alle Nokia laders kunnen op elkaar gebruikt worden. Dit is geen enkel probleem. Het is het enige wat wel universeel is in tegenstelling tot een heel batterij carkits...

Verwijderd

SuperPaddo schreef op 07 juli 2003 @ 22:24:
Als je de lader omvormt wel :?
ik bedoel dus, kan ik deze ook in amerika gebruiken? de stekkeromvormer heb ik, maar kan deze adapter ook 110 Volt aan?
heeft daar iemand ervaring mee?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Ga in Amerika naar de eerste de beste teleshop die je tegenkomt, en voor een paar cent heb je daar een Amerikaans Nokia-lader, geschikt voor 110Volt.
Pagina: 1