Ik ben bezig met Video For Linux 2. Inmiddels heb ik het eindelijk aan de praat gekregen met kylix.
Alleen er is 1 probleem. Als ik mijn programma heel de tijd achter elkaar laat capturen, zie ik de image (=TImage) vreemd knipperen. Dit komt in ieder geval niet door het te snel uitvoeren van de procedure.
Ik laat deze code in een repeat lus uitvoeren:
Weet iemand wat de rede kan zijn van dat knipperende effect bij die image? (Het is dus net of je iedere keer ff de image leeg ziet).
(oh ja .....en een doublebuffered property bestaat er niet onder clx)
Alleen er is 1 probleem. Als ik mijn programma heel de tijd achter elkaar laat capturen, zie ik de image (=TImage) vreemd knipperen. Dit komt in ieder geval niet door het te snel uitvoeren van de procedure.
Ik laat deze code in een repeat lus uitvoeren:
Delphi:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Bitmap := TBitmap.Create; try with Bitmap do begin Width := 640; Height := 480; PixelFormat := pf32bit; end; Status := __read(fd, PointerBuffer^, 640 * 480 * 4); if Status < 0 then ShowMessage('Error bij read: ' + IntToStr(errno)); Move(PointerBuffer^, (Bitmap.ScanLine[0])^, 640 * 480 * 4); img_Capture.Picture.Graphic := Bitmap; finally Bitmap.Free; end; |
Weet iemand wat de rede kan zijn van dat knipperende effect bij die image? (Het is dus net of je iedere keer ff de image leeg ziet).
(oh ja .....en een doublebuffered property bestaat er niet onder clx)