Toon posts:

Computer reboot bij spelen spel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn computer. Ik zal eerst mijn gegevens ff geven:

AMD duron 700mx
512 mb SDRam
GForce 2 mx
Windows xp profesional

Soms als ik een spel speel zoals fifa 2003 reboot de computer opeens. Dit gebeurt ook bij nfs:hp.
Ik heb zelf al is gekeken of ik iets kan vinden maar ik kom er niet uit. Het enige wat ik tegen kom in een logboek is het volgende:

ACPI
AMLI: ACPI BIOS probeert naar het ongeldige I/O-poortadres 0xcf8 te schrijven, dat in het beschermde 0xcf8 - 0xcff-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.

ACPI
AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige I/O-poortadres 0xcfc te lezen, dat in het beschermde 0xcf8 - 0xcff-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.

System error
Foutcode; 1000008e, parameter1: c0000005, parameter2: bfa73741, parameter3: f43a5b80, parameter4: 00000000.

Dit zijn de fouten die in het logboek staan. Ik heb mn bios nog nooit er op nieuw opgezet, dit omdat ik niet weet hoe het moet en dat ik heel vaak verhalen hoor dat de computer dan helemaal niet meer opstart.
Het probleem dat de computer opeens reboot heb ik al eerder gehad, maar toen ging het ineens over. Ik heb volgens mij niks veranderd, en nu doet ie het weer.

De drivers van de videokaart heb ik ook al veranderd.

Ik hoop dat iemand weet hoe het zit, dit is trouwens de eerste keer dat ik wat post, dus als ik iets niet helemaal goed heb gedaan. Sorry

Greetzz B.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

pietje63

RTFM

zoek eens op GoT of in windows help; er is in winxp een setting zodat hij sommige fouten het systeem restart

[edit]
verder denk ik dat dit meer in 'WOS' of "GAMES" thuis hoort

[ Voor 25% gewijzigd door pietje63 op 06-06-2003 19:16 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Als je computer opnieuw opstart als je een spel laadt, zet dan de functie “reboot on failure” uit, deze is te vinden in Control Panel => System => Advanced => Settings knopje bij “Startup and Recovery” => “Automatically restart” uitzetten onder het kopje “System failure”. Als het goed is krijg je nu, waar normaal je pc opnieuw opstartte, een BSOD voor je neus. Met de informatie die je daarin vind, kom je op de site van Microsoft meestal al een aardig end.
Probeer dat eerst eens :)
Verder staan er een paar fouten in je logboek die erop wijzen dat er toch iets niet goed geinstalleerd is. Flash je BIOS eens of download eens de nieuwste moederbord drivers.

En aangezien dit alleen een spellen probleem is kan je dit soort vragen in het vervolg hier stellen: Spielerij - Problemen & Vragen
Ik heb nu een verplaatsing aangevraagd, het opnieuw posten is dus niet nodig.

The devil is in the details.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:08

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> SPV

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt, zal het de volgende keer in het goede topic plaatsen, maar ik dacht: omdat het een hardware probleem is plaats ik het hier.

Oja, ik heb mn bios dus niet geflashd omdat ik niet weet hoe het moet, en ik een beetje bang ben dat als ik het fout doe de computer het niet meer doet.
Maar de spellen hebben het ook een tijd wel gedaan. Dus 2 maanden ofzo en toen deden de spellen het gewoon.

En ik ben wat vergeten te melden (sorry): De computer reboot opeens tijdens dat ik het spel al aan het spelen ben, dus niet tijdens het laden.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Dat je PC reboot tijdens het spelen zelf maakt niet uit, het is nog steeds slim om even reboot on error uitzetten. Je kan hierdoor een blauw scherm krijgen, maar daar staat alleen nuttige informatie in die misschien wel van pas kan komen.

Ik zou als eerste even zoveel mogelijk updaten. Dus de nieuwste videokaart drivers, patches voor de spellen, drivers voor je moederbord, geluidskaart enzovoort.
Het spel opnieuw installeren wil ook nog wel eens helpen.

BIOS flashen is trouwens niet zo heel moeilijk, op GoT zijn er bijvoorbeeld al genoeg handleidingen voor te vinden. Hier staan wat tips. En zo snel gaat het niet fout, als je de instructies opvolgt kan er niet veel mis gaan :)
Je moet er alleen wel voor zorgen dat je de goede BIOS voor je moederbord neemt natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 06-06-2003 20:17 ]

The devil is in the details.

Pagina: 1