Toon posts:

[digi-cam] Continue-opname Fuji S304

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus aan het twijfelen of ik deze camera zal kopen of nie. Ik wil hem in de toekomst gaan gebruiken voor sportwedstrijden en daar is een continueopname geen overbodige luxe bij. Bij de specificaties staat:
"2 frames/sec. up to 2 frames"

Hoe moet ik dit zien: het toestel maakt 2 foto's per seconde, en niet langer dan één seconde (dus max 2 foto's)?

Heeft iemand ervaring met deze functie?

Verwijderd

Topicstarter
*Schop* Echt niemand?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Heb je toevallig een link naar de specificaties? Er is namelijk vrij weinig over deze camera te vinden :)
Als het er zo staat als je zegt, wekt dat idd de indruk dat hij niet meer dan 2 foto's kort achterelkaar kan maken hoewel het me wel erg weinig lijkt.

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik heb even gekeken of Dpreview naar de S304 en even naar de S602 ter vergelijking en bij de S602 staat: 5 fps, 5 frames
Mijn camera, de s602 van fuji, maakt max 5 frames achter elkaar met opslag en kan ook 25 frames continu opname waarvan hij de laatste 5 opslaat. Ook kan het nog op lagere kwaliteit continu 5 frames per sec maken tot de kaart vol is.

Dus volgens de specs op Dpreview kan de S304 in ieder geval 2 frames per sec maken met als max 2 frames achter elkaar. Maar bij de S602 specs stond niet dat het op lager kwaliteit 5 FPS kan opnemen tot de kaart vol is dus misschien kan de S304 dat ook. Ik zou zeggen vraag een rond op de fuji forum van Dpreview

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 14:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Waarschijnlijk zijn die getallen bij d ehoogste resolutie en laagste compressie, als je echter foto's maakt in een kleiner formaat / hogere compressie zal het aantal foto's dat in het buffergeheugen kan worden opgeslagen aanzienelijk toenemen. Het beste dat je kan doen is denk ik even zoeken naar een online handleiding in PDF formaat, daar zal wel een tabel in staan met de aantallen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.