[TV-kaart]Beeld @ 2e monitor, overlay

Pagina: 1
Acties:

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Ten eerste, heb ik het vermoeden dat dit een verschrikkelijke FAQ-vraag is :o

Ik ben in het bezit van een TerratecTvalue en het lukt me niet om TV te kijken op het 2e beeldscherm. Nu ben ik uiteraard (:+) aan het zoeken geslagen. Hierdoor kwam ik er al snel achter dat ik overlay aan moet zetten op het 2e beeldscherm.

• Dit schijnt te kunnen door het 2e beeldscherm als "Hoofdmonitor" aan te geven. Op deze manier kan ik inderdaad full-screen TV kijken op het 2e beeld, alleen het feit dat mozilla, deze computer of wat dan ook voor programma dan ook, op het 2e beeldscherm geopend wordt staat me niet aan :o

• TVTool is alleen geschikt voor nVidia kaarten.
• DScaler werkt hartstikke brak, geen geluid + slecht beeld
• Intervideo WINDvr 3 werkt ook slecht, idem aan DScaler
• ChrisTV zal ik maar niet over beginnen :o

In het ATi menu (Eigenschappen voor beeldscherm > Instellingen > Geavanceerd > Overlapping. Van deze instellingen snap ik echt helemaal niks, en ik betwijfel of ik hier wel iets relevants kan instellen. Daarnaast zeggen de drivers zelf al dat deze functie automatisch wordt aangestuurd. Niet goed kennelijk ;)

De software die wel goed beeld geeft is de meegeleverde software TeraTV Control. Logisch gezien gaat het beeld hiermee naar m'n 1ste scherm terug. Overlay inschakelen dus,

allleen hoe doe ik dit?

Het instellen van het 2e beeldscherm als Primary is dus geen oplossing!

Specs:

Intel Pentium 4 @ 2400 (533)
MSI 645E Max-U
256 MB PC2700
Terratec TValue :o

en de rest...

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

bij mijn wintv/r kon ik onder xp met de hulp van de nieuste drivers mijn tv beeld gewoon naar de 2e monitor shuiven, werkte perfect.

de tab overlay is om de kleureigenschappen van het overlay-beeld aan te passen

installeer rage3dtweak. en dan bij de tab rage3dtweak, menutje DVD/MMC Settings "overlay Theater Modes" aanvinken". en dan apply

www.triathlete.nl

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb dit ook gehad en helaas geen oplossing voor kunnen vinden. Zoals Scighera zegt kun je met sommige kaarten dit wel bereiken. Maar als je gewone videokaart maar 1x overlay kan aansturen dan lukt het gewoon niet. Een matrox heeft wel dual overlay en kan dit dus wel. Ik vind het nog altijd vreemd dat er geen software is die gewoon geen gebruik maakt van overlay voor dit soort applicaties. Met video is hiervoor namelijk wel gewoon stamp3 te krijgen, dat op elke monitor een filmpje afspeelt.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Rage 3d tweak heeft een optie om dit voor elkaar te krijgen :)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Na het installeren stond de betreffende optie al aangevinkt, en logischerwijs, gebeurt er dus niks. Het beeld gaat gewoon terug naar het eerste scherm

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wil je je TV fullscreen op de 2e monitor, of in een window?

<edit> O ik zie het al, fullscreen dus.... soz </edit>

Ik sleep het TV-beeld (in een windowtje dus) gewoon naar de 2e monitor en vergroot m daar tot beeldvullend.

[ Voor 15% gewijzigd door Milly op 12-06-2003 14:21 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Dat doe ik nu ook, maar ik wil liever niet die balk bovenin beeld :'(

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-06 18:30
arch, en dat gaat dus niet. Ik heb het ook met m'n Ti4800 + PCTV Rave. Toch vreemd, waarom TV beeld niet te verslepen valt naar 2e monitor en andere layers zoals Media player of Power DVD dat wel gewoon lukt. :?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Ik kan hem wel verplaatsen en bijna beeldvullend maken, maar het grijze balkje blijft voor 1/3e zichtbaar bovenin beeld :'(

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De TV-software die Pinnacle meelevert biedt de mogelijkheid om het window met het TV-beeld erin weer te geven zonder (of eigenlijk met hele dunne) randen. Als ik zo'n window oprek tot beeldvullend ziet het er hetzelfde uit als gewoon fullscreen... Biedt jouw Terratec software niet die mogelijkheid?

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Als ik bij mijn 9700 een 2e beeldscherm instel (bij display tab in geavanceerd menu van beeldschermeigenschappen) en daarna naar overlay-tab ga en daar cloneopties ga kan ik allerlei overlays aanzetten werkt prima. Dat is wel naar een tv toe dan maar werkt prima met video etc. Je moet wel control panel geinstalleerd hebben. Het zou kunnen dat dit niet op jouw vidkaart werkt, ik ken deze niet en weet ook niet welk ATI chippie erop zit.
Pagina: 1