VGA-out activeren op oude laptop

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Ola :)

Ik heb hier een oude laptop liggen, die in principe nog goed werkt. De behuizing was behoorlijk beschadigd, die heb ik er inmiddels afgehaald, hij werkte niet meer op batterijen, en het scherm is sinds kort kapot.

Ik zit nu dus met het probleem dat ik het ding niet meer kan bedienen, omdat ik de vga out niet geactiveerd krijg. Ik ben er al achter dat dit normaal gebeurt via de Fn knop + daarvoer toegewezen knop. Helaas heb ik deze functie nooit gebruikt toen het laptop scherm nog werkte. Ik zit nu dus met het probleem dat ik niet de toetscombinatie weet om het scherm te activeren en ik kan er ook niet achter komen. Ik heb dus jullie hulp nodig om de juiste toetscombo te vinden.

Het betreft hier een Texas instruments 5100, wie helpt mij uit de brand ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

normaal gaat dat automatisch na een reboot...

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Dond3r schreef op 06 June 2003 @ 17:37:
normaal gaat dat automatisch na een reboot...
nope, hier helaas niet. het standby lampje van mijn monitor knippert bij het bios ff op groen alsof ie aan gaat, maar gaat daarna meteen weer uit en blijft dan ook uit.

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Bij mijn oude beestje gaat dat geloof ik door de toetscombinatie Fn-knop + F7.

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
Net ff gekeken op mijn IBM P100, en daar gaat dat met Fn + F7!

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
even getest, helaas niks.

Er staat dan ook in het blauw num lock onder de f7 toets. als ik Fn+F7 deed dan begon het num lock ledje te knipperen, en als ik nog een keer duwde ging ie uit om vervolgens weer aan te gaan.

onder de esc knop staat setup, ik vermoed dan ook dat ik daar iets mee aan moete vangen, maar ik zou echt niet weten wat :)

herhaaldelijk op Fn + esc doet namelijk niks....

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
Maar heb je ook niet ergens op de laptop een knop met een plaatje dat iets wegheeft van een beeldscherm??

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Painxiom schreef op 06 June 2003 @ 18:11:
Maar heb je ook niet ergens op de laptop een knop met een plaatje dat iets wegheeft van een beeldscherm??
nope, dat was veeeeel te makkelijk geweest, vonden ze bij TI zeker niks...

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

http://www.askproxima.com...Top/laptop_activation.htm

wellicht heb je hier iets aan,ik heb niet echt goed gekeken, maar zag er wel aardig uit :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
aha, danku :)
Win95 "Control Panel", "TISETUP", System Config, Display device, LCD/CRT/both. Win3.1 "Travelmate n/b Setup", "TISETUP", System Config, Display device, LCD/CRT/both.
maar dat is best pittig zonder scherm en zonder win95

op de laptop staat geloof ik 98, hij heeft ook geen utp, anders kon ik wel een remote control progje instaleren oid.

Verwijderd

Bij mijn oude 486 laptop was het FN + F5 of CTRL+ALT+ESC+F5 dat kon je in de bios instellen welke van de twee je wilde gebruiken.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Ik denk dat ik op zoek moet naar een programma dat een remote connectie kan maken over de parrallelle poort

tips anyone ?

• smokalot
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Atgast schreef op 07 June 2003 @ 13:38:
Ik denk dat ik op zoek moet naar een programma dat een remote connectie kan maken over de parrallelle poort

tips anyone ?
Dat kan met elk remote control programmaatje dat over TCP/IP werkt, wat je moet doen is TCP/IP enablen voor die directe kabelverbinding...

Dat programmaatje zul je echter ook moeten installeren, en de enige manier die ik kan bedenken is door de hdd eruit te trekken en in een andere pc te hangen (liefst in een soortgelijke laptop, en desnoods in je desktop dmv een convertor)...

t is niet makkelijk iig...

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Het kan altijd een fn + Functie toets zijn...

Ik heb namelijk gezien dat het ook wel eens Fn+F4 kan zijn. Dus ik zou ze allemaal even proberen.

(Kan er trouwens een dockingstation op?? misschien dat je hem dan kunt "modden" zodat de laptop denkt hij gedockt is, en dus de monitor uitgang inschakelt)
Pagina: 1