DiVX vs. XViD installatie (XViD wil niet meer?)

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:45
Om mijn vermoeden kracht bij te zetten zou ik een oproep willen doen.

Ergens heb ik het idee dat zodra je divx 5.0.5 installeerd xvid niet meer zal willen (thans, mijn andere topic | xvid install doet meteen uninstall) installeren.

Controleer op virussen natuurlijk! - Ik ben er geen tegengekomen overigens

Ik heb de files die ik gebruik online gezet (http://members.home.nl/srbekooij voor de files) waarmee het dus, denk ik, misgaat. Divx-codec haal je van www.divx.com weg aangezien mijn 5mb FTP vol zit (@home zegt dat ik er 25 moet hebben!)

Installeer eerst de XVID die ik online heb gezet, wil hij? Hatsaflatsa! Oke dan!
Installeer dan DIVX, wil hij ook? Halleeeee! Kan niet beter!
Installeer nu voor de 2e keer weer XVID - Gaat het nu zoals in mijn andere topic? Beste mensen, dan weten we genoeg lijkt mij!.

(ben nog bezig uploaden)

[ Voor 13% gewijzigd door SkyStreaker op 06-06-2003 17:33 ]

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Ik heb XviD en DivX naast elkaar draaien, zonder enig probleem. Heb wel als eerst XviD geinstalleerd en daarna pas DivX, works like a charm!

Profile

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:10

IceStorm

This place is GoT-like!!!

En ik heb het precies andersom gedaan en dat werkt ook prima ;) Ook jou versies overigens.

Oh en je hebt wel 25 mb bij @home, alleen is dat 5 mb per mailadres :+.

• XtremeChicken
  • Laatst online: 09-07 23:30

XtremeChicken

Dodge Viper ownage

Kan je die mailspace dan gebruiken als webspace? ;o

[ Voor 60% gewijzigd door XtremeChicken op 06-06-2003 18:10 ]

Core i5 14600K | Gigabyte B760 Gaming X DDR4 | 32GB DDR4 Kingston Fury | Asus RX 6750XT | Seasonic M12II Evo 520W | beQuiet Case

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:13

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik doe het juist helemaal andersom, nl in deze volgorde:

- DivX 3.11a
- DivX 4.12 (niet gebruiken om 3.11a te decoden)
- DivX 5.0.5 Pro
- XviD (van Koepi)
- Streamswitcher van Morgan
- VobSub

Daarna nog wat losse codecjes :)
Works like a charm :9

Systeem specs

• SkyStreaker
Dit is me toch wat - die computer wil gewoon xvid KEIHARD niet installeren! Zelfs een clean install van heel windows helpt niet! FFDSHOW, NIMO, KOEPI of welke dan ook, het mag niet baten. Updates voor windows helpt ook geen zier.

Hoe gek het ook mag klinken, ik denk aan... Nvidia drivers, maar dat zal wel doelloos gelul in de ruimte zijn als ik zeg dat het daaraan ligt.

[ Voor 93% gewijzigd door SkyStreaker op 06-06-2003 18:52 ]

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

tranztaz schreef op 06 juni 2003 @ 18:24:
Dit is me toch wat - die computer wil gewoon xvid KEIHARD niet installeren! Zelfs een clean install van heel windows helpt niet! FFDSHOW, NIMO, KOEPI of welke dan ook, het mag niet baten. Updates voor windows helpt ook geen zier.

Hoe gek het ook mag klinken, ik denk aan... Nvidia drivers, maar dat zal wel doelloos gelul in de ruimte zijn als ik zeg dat het daaraan ligt.
Ik kan me amper voorstellen dat het aan de nVidia drivers ligt. Voordat ik mijn huidige ATI RadeOn 9700 had, draaide ik een GeForce 4MX (traag ding in games, maar goed) met de nieuwste drivers van nVidia en ik heb ervoor ook altijd nVidia gehad. Nooit problemen gehad met het installeren van nVidia drivers en XviD. Het moet ergens anders aan liggen, alleen zou ik absoluut niet weten aan wat :(

Profile

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:58
tranztaz schreef op 06 June 2003 @ 18:24:

Ik heb hier ook geen problemen met Nvidia/DivX/Xvid
Xvid uninstallde alleen een oudere versie van Xvid toen ik die installeerde, maar het ging zonder problemen. Ik gebruik deze

• SkyStreaker
Raar raar raar - deze wil wel! Dank je Zedonite. Ik zal het wel nooit weten wat hier aan de hand is, ach... :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 21:00

Sick Nick

Drop the top!

wat je ook kan doen is al die divx/vxid codecs achterwege laten en ffdshow installeren, kan je ze allemaal bekijken zonder allemaal losse codecs. Enige wat je dan niet kan is encoden in divx/xvid enzo, maar voor gewoon bekijken werkt het prima.

http://sourceforge.net/projects/ffdshow/
Pagina: 1