Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

60mm fanduct

Pagina: 1
Acties:

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Ik zoek een 60mm fan duct (zo'n flexibele slang) met oogjes om hem aan de kast of aan een fan te schroeven. Ik kan wel 80mm vinden bij diverse sites, maar 60 heb ik niet gezien. Ik heb 60 nodig omdat m'n kast alleen een 60mm aansluiting heeft. Voor warmte afvoer is dit wel voldoende, maar ja, zonder zo'n fanduct wordt het toch wat lastig.

Eigenlijk dus dit, maar dan in 60mm uitvoering:

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/303-332G.JPG

Iemand die weet waar dit verkocht wordt?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Misschien bij de DOE-HET-ZELF zaak even kijken of ze die slang hebben.
Zelf maken lijkt me niet echt lastig.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

freezinghardware? daar pluk je je plaatje ook vandaan :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:30

momania

iPhone 30! Bam!

Oxigun schreef op 06 June 2003 @ 17:08:
freezinghardware? daar pluk je je plaatje ook vandaan :P
Dat is ook het plaatje van de 80mm B)

Stuk flexible afvoerbuis halen bij de bouwmarkt is de beste optie denk ik.
En zelf bouwen is nog leuker ook, toch? ;)

[ Voor 25% gewijzigd door momania op 06-06-2003 17:10 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

zo'n buis moet er toch ook overheen vallen? beter iets te groot dan iets te klein. en 80mm doorsnede is helemaal zo groot niet

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
momania schreef op 06 June 2003 @ 17:08:
[...]

Dat is ook het plaatje van de 80mm B)

Stuk flexible afvoerbuis halen bij de bouwmarkt is de beste optie denk ik.
En zelf bouwen is nog leuker ook, toch? ;)
De slang zal het probleem niet zijn, maar wel die aansluit stukken. Je moet de slang namelijk wel ergens op kunnen vast klemmen....

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

men neme:
- karton en rolt daarvan een buisje in diameter van keuze
- neemt een stuk plastic (vuilniszak oid)
- spiraalsgewijs ijzerdraad wikkelen
- afmonteren met plakband.

Kan dan in elke maat gemaakt worden...

Alternatieve Tips: PVC afvoerpijp, afvoerslang voor drogers/afzuigkappen, (alles)stofzuigerslang...

Overigens is een te grote aan/afvoerbuis niet problematisch, eerder een voordeel. Ik zou lekker de 80mm buis nemen en die met een 60/80 verloop monteren.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 17:52 ]

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-11 19:50
kleinste maat die ze aan flexibele slangen hebben bij doe-het-zelf zaken is zo'n 10 cm, maar deze heb ik ook gebruikt voor 80mm fans, uiteinde zo bewerken en buigen zodat je een vierkant krijgt en hij past precies om een 80mm fan heen...

voor een 60mm fan zou je 't uiteinde ietsje kleiner kunnen maken door er een stukje uit te knippen en zo als 't ware een 80>60mm adapter creeeren..

[ Voor 19% gewijzigd door NewbieNeo op 06-06-2003 18:04 ]

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
NewbieNeo schreef op 06 June 2003 @ 18:02:
kleinste maat die ze aan flexibele slangen hebben bij doe-het-zelf zaken is zo'n 10 cm, maar deze heb ik ook gebruikt voor 80mm fans, uiteinde zo bewerken en buigen zodat je een vierkant krijgt en hij past precies om een 80mm fan heen...

voor een 60mm fan zou je 't uiteinde ietsje kleiner kunnen maken door er een stukje uit te knippen en zo als 't ware een 80>60mm adapter creeeren..
Oke, da's handige informatie. Moet ik alleen nog een 60mm aansluitstuk zien te vinden dat ik aan m'n kast kan schroeven (aan de achterkant).

Edit: gevonden!!! kant en klaar: http://www.datorprylar.co...dukt_detaljer.asp?ID=3328

Iemand die Zweeds of Noors ofzo spreekt? ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Microkid op 06-06-2003 18:54 ]

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Kan iemand plaatjes posten van zijn fanduct montage in de kast? (zelf gemaakt is natuurlijk nog interessanter). Ben benieuwd hoe jullie het inbouwen.

• NewbieNeo
kheb zelf zoiets voor me neefje gebouwd...
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thnio/images/pc/r/sidecase.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thnio/images/pc/r/side.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thnio/images/pc/r/sideoverview.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thnio/images/pc/r/sidezoom.jpg

- heb me oude zalman 6500B-AlCu gebruikt, daar ik nu zelf een MCX4000 heb.
- daarop een 80mm fan met fanguard schuin erop gemonteerd mbv. 4 kleine tie-wraps.
- dan een stukje flexibele buis gebruikt; ene kant bewerkt tot een vierkant dat precies over de fan past, en andere kant bewerkt tot een mooie cirkel. (normaal zit er nl. een spiraal vorm in, maar dat is lelijk als je 't uiteindelijk monteert, omdat er dan een stukje uitsteekt)
- 80mm gat gezaagd, geschuurd en stukjes zwarte tape opgeplakt, zodat airduct niet zou kunnen scheuren door evt. scherpe randen.
- en als afwerking een stukje afzuigkapfilter gebruikt als stoffilter. door de fanguard zal 't nooit in de fan gezogen kunnen worden.. :)

[ Voor 55% gewijzigd door NewbieNeo op 07-06-2003 14:27 ]

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-11 19:22
Microkid schreef op 06 June 2003 @ 17:01:
Ik zoek een 60mm fan duct (zo'n flexibele slang) met oogjes om hem aan de kast of aan een fan te schroeven. Ik kan wel 80mm vinden bij diverse sites, maar 60 heb ik niet gezien. Ik heb 60 nodig omdat m'n kast alleen een 60mm aansluiting heeft. Voor warmte afvoer is dit wel voldoende, maar ja, zonder zo'n fanduct wordt het toch wat lastig.

Eigenlijk dus dit, maar dan in 60mm uitvoering:

[afbeelding]

Iemand die weet waar dit verkocht wordt?
Waar heb je deze vandaan, heb gezocht op de site waar je het plaatje vandaan hebt, maar kan hem niet vinden, zie: Behuizing naar cpu fan heatpipe

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
[afbeelding]
Vind dat nou niet echt super gedaan... :/

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 10:41

dikiedik

de verkeers ont regelaar

monteren jullie deze fans nu zo dat ze de warme lucht van de processor direct naar buiten afvoeren, of zo dat de processor altijd koele lucht van buiten de kast krijgt :? bijde lijken me nl. aannemelijk en rendabel (sorrie voor de n00b vraag)

ride on

• NewbieNeo
ikzelf monteer de cpu fan altijd zo, dat ie koude lucht van buiten krijgt aangezogen, aangezien ik daarmee de beste resultaten behaal...

geloof dat er een heatsink is, die 't beste presteert, wanneer je warme lucht afzuigt...
weet alleen niet uit me hoofd welke dat ook alweer was...

@skyhawk
weenie of je mijn pics bedoelde, maar was ook niet mijn bedoeling om 't mooi uit te laten zien..
hoofddoel was effectiviteit; heb toch mooi de cpu temps met zo'n 8o tot 10o laten dalen, en dan vind ik 't tog best geslaagd..
als ik 't mooier uit had willen laten zien, had ik wel een plexiglas window gemaakt met geintegreerde plexiglas airduct en heldere ledjes om 't geheel mooi te verlichten. paintjob had er dan ook zeker bij gehoord... :P
maar ben nog te druk bezig met me eigen pc's, dus wie weet krijgt deze pc in de toekomst nog wel een opknapbeurt..
Pagina: 1