[brander] 3 jaar oude Philips 12x8x32 brander vraag

Pagina: 1
Acties:

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011
Hey mensen, ik heb een 3 jaar oude philips 12x brander. Nu heb ik pasgeleden de firmware geupdate, en nu staat er ineens als ie gaat branden dat Seamless Link geactiveerd is, dat is als het goed is zoiets als buffer-underrun protection. Maar hoe kan dat nou opeens geactiveerd zijn op zo'n oude brander?

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Verwijderd

Dat zal misschien te maken, hebben dat je de verkeerde firmware geupdate hebt, zodat hij toch de ondersteuning heeft volgens de software, maar terwijl het misschien voor een ander type brander was.

Maar volgens mij was er pas sinds 24x speed Semeless-link. Werkt hij verder wel goed?

• Krewcial
Hij werkt perfect...en ik heb ook goed gekeken voor welk type het was, en dat was goed...mijn brander stond ook bij de ondersteuning..

Edit: bij apparaat beheer stond eerst het type brander, nu staat er alleen Cd-Rom Speler bij.....

[ Voor 28% gewijzigd door Krewcial op 06-06-2003 17:19 ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Wazig, understeunt ie wel buffer-underuns? Misschien wordt dat wel gezien als seamless-link...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Daar is volgens mij een hele mooie methode voor om achter te komen >:)

Kost je alleen wel 1 cd'tje. Fikken en dan lekker stressen met Photoshop ofzo, 3d studio. Op die manier kom je er wel achter of die echt seamless is of niet :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Je hebt wel de juiste update. De eerste firmware versies van die brander hadden geen buffer underrun protection, latere versies wel.
Seamless link is de Philips naam voor deze technologie. De andere namen zijn gewoon merknamen van anders firma's.

Niets wazig dus.

Nog dit op de andere posters:
Vanaf die drive hebben alle Philipsen seamless link, ook de 16x, en dus niet pas vanaf de 24x.
In zulk een Philips drive kan je geen foute firmware flashen. Het flashtool laat dit niet toe.

• Krewcial
Dus hij heeft wel gewoon seamless link? Terwijl hij dat niet had toen ik hem kocht...nooit bufferunderrun-protection gehad ofzo.
Vreemd dat dat er nu wel op zit...

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-03 12:12

Tittysmack

"no comment"

De eerste lite-on branders van 12x hadden een 'buffer-underrun protection' Dat vond ik toen helemaal geweldig :P

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

• Krewcial
Dus het klopt gewoon wel..dat hij nu opeens na drie jaar wel buffer-underrun protectie heeft...terwijl hij dat eerst niet had, en ik hem ook nooit gekocht heb met die optie? Vind wel erg vaag dat ie het dan eerst niet had

[ Voor 13% gewijzigd door Krewcial op 07-06-2003 20:36 ]

• Angels2
[quote]Angels2 schreef op 06 June 2003 @ 19:28:
... De eerste firmware versies van die brander hadden geen buffer underrun protection, latere versies wel.
...
Je kocht em zonder en na een update heeft ie het nu wel. Is toch helemaal niet vaag.....

[ Voor 20% gewijzigd door Angels2 op 07-06-2003 22:48 ]

• Krewcial
Is dat eerder een software kwestie dan een hardware kwestie dan?

• Angels2
In dit geval: ja, dit is hier een software oplossing. De hardware was compatibel, een goede firmware kwam pas wat later als extraatje voor diegenen die al eentje hadden.

• Krewcial
Das mooi dan....philips...way to go!:P

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-03 15:35
Ik heb ook een 12x brander van philips in me hp pavilion zitten en die heeft het ook, terwijl ik nooit een upgrade heb gedaan.

Dus kan wel kloppen.

• Angels2
't Is gewoon zo.

• Krewcial
:D blijft wel gruwelijk....er na drie jaar achter komen dat je opeens buffer underrun protectie heb...maarja...wie z'n computer trekt tegewoordig 12x branden en IExplorer niet tegelijkertijd...eigenlijk nutteloos dus

Pagina: 1