atx kabel onderbreken?

Pagina: 1
Acties:

• themodfather
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:38
hallo

bij velleman kits ( www.velleman.be VELLEMAN KITS > ALARMS AND AUTOMOTIVE APPLICATIONS > K6400 ) hebben ze een codeslot waarmee je iets aan en uit kan schakelen. als je nou van een atx voedingskabel een juiste kabel onderbreekt zou niemand je pc moeten kunnen opstarten zonder de code.
1. klopt dit
2. zo ja welke kabel van de atx boom

alvast bedankt

The ModFather

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als ik het goed begrijp moet je daarvoor de groene draad gebruiken :?

Power on ofzo..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

dual-zip schreef op 06 June 2003 @ 16:59:
Als ik het goed begrijp moet je daarvoor de groene draad gebruiken :?

Power on ofzo..
Heel soms is deze draad ook paars.
Een ding is zeker hij zit in het midden en het is inderdaad de power-on
Als je deze draad doorverbind met een zwarte (aarde) dan gaat de voeding aan

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 17:06 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Yep, de groene moet je hebben :)
Zie ook de pinout page van www.technick.net B)

Maar een die-hard indringer zou natuurlijk de case opentrekken en dan de groene draad opnieuw uitknippen en doorverbinden :z

Verwijderd

BalusC schreef op 06 June 2003 @ 17:11:
Yep, de groene moet je hebben :)
Zie ook de pinout page van www.technick.net B)

Maar een die-hard indringer zou natuurlijk de case opentrekken en dan de groene draad opnieuw uitknippen en doorverbinden :z
tja,

doe je ook nog ff iets zo dat de case ook dicht moet zijn :+

• themodfather
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:38
ja maar het is vooral dat niet iemand het even snel doet
maar bedankt voor jullie repplies
hebben jullie er ook schema's van??

The ModFather

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Als je wil dat niemand "even snel" je pc opstart heb je toch ook nog zoiets als bios password? ;)

Is ook te omzeilen, maar dat is haast iedere beveiliging, en met een bios password zal ook niemand je pc zomaar even opstarten. Of je trekt de aan-knop van je pc los en verbindt de 2 pinnetjes op je mobo die normaal aan je powerknop zitten met een knopje dat je heel sneaky ergens achterop je pc maakt ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
W3ird_N3rd schreef op 06 June 2003 @ 18:59:
Als je wil dat niemand "even snel" je pc opstart heb je toch ook nog zoiets als bios password? ;)

Is ook te omzeilen, maar dat is haast iedere beveiliging, en met een bios password zal ook niemand je pc zomaar even opstarten. Of je trekt de aan-knop van je pc los en verbindt de 2 pinnetjes op je mobo die normaal aan je powerknop zitten met een knopje dat je heel sneaky ergens achterop je pc maakt ;)
een bios pass en een kast waar je het mobo achter op kan sluiten is al een aardige barriere :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

W3ird_N3rd schreef op 06 June 2003 @ 18:59:

dan maak je de kast open en sluit je de 2 betreffende pinnen even en klaar is kees ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

dual-zip schreef op 06 June 2003 @ 21:53:
[...]

dan maak je de kast open en sluit je de 2 betreffende pinnen even en klaar is kees ;)
Zoals ik al zei, is te omzeilen. Maar de oplossing die de topicstarter aandraagt, met die code, net zo goed door de draad los te knippen en alsnog door te verbinden.

Als het zover komt dat de kast ervoor openmoet kunnen beide beveiligingen omzeilt worden, maar de TS zei als dat het de bedoeling is dat niemand de boel even snel opstart. En als de PC openmoet om te starten dan is dat niet meer "even snel".

Een bios password omzeilen kost waarschijnlijk trouwens meer tijd dan een onderbroken kabel doorverbinden...

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:03
zie dual_zip: zo'n onderbreking heeft totaal geen zin om aan de power-on vast te maken, iemand met een schroevendraaier heeft dan alsnog je pc binnen 20 seconden aan de gang (ik in ieder geval wel: openschroeven, eventjes de draden beetje strippen en verbinding maken -> klaar. Staat je voeding eenmaal aan maakt't ook geen ### uit dat'ie groene onderbroken is)

Wat je beter kan doen is bijvoorbeeld je 5V lijn onderbreken. Geen mobo werkt zonder, en je moet'm goed permanent sluiten om de pjoeter aan de gang te houden. Kost me zeker wel een minuutje meer ;)

Als je het echt goed wil doen: bios pass, da's nog altijd het meeste werk (laatst nog, op een feestje, na een redelijke hoeveelheid drank naar binnen te hebben gewerkt, toch wel een 10min bezig geweest met batterij vinden, jumpers voor CMOS clear zoeken, pc paar keer laten rebooten, etc)

Wat nog het allermoeilijkst te omzeilen is: een met wachtwoord beveiligd NT gebaseerde windows zonder floppydrive en cd-rom speler onderin bootsequence, met bios beveiligd. Zul je eerst goede opstart cd moeten vinden, daarna bios wachtwoord uitschakelen, en dan nog heb je die NT installatie niet gecracked, zul je ook nog eens mee aan de slag moeten. Uiteraard alles met NTFS opgeslagen en beveiligd :)

offtopic:
Kom er nu pas achter hoe moeilijk het is een PC te beveiligen tegen types als.. euh.. ik :+

[ Voor 6% gewijzigd door FragFrog op 06-06-2003 22:24 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

FragFrog schreef op 06 June 2003 @ 22:21:
zie dual_zip: zo'n onderbreking heeft totaal geen zin om aan de power-on vast te maken, iemand met een schroevendraaier heeft dan alsnog je pc binnen 20 seconden aan de gang (ik in ieder geval wel: openschroeven, eventjes de draden beetje strippen en verbinding maken -> klaar. Staat je voeding eenmaal aan maakt't ook geen ### uit dat'ie groene onderbroken is)
Trek je ATX stekker maar eens los en verbind de groene draad direct met een zwarte draad.

Voeding aan.

Verbreek deze verbinding nu. Wat gebeurt er?

Je zult die verbinding dus wel in stand moeten houden (alhoewel...op je mobo hoef je maar even verbinding te maken met die 2 pinnen... * Mentalist not sure, het zal er van hangen hoe je deze verbinding precies aanlegt...)
offtopic:
Kom er nu pas achter hoe moeilijk het is een PC te beveiligen tegen types als.. euh.. ik :+
Gewoon geheugen eruit halen en in je brandkluis opbergen, die pc krijg je echt niet meer opgestart 8)7 (misschien HK achtig, maar je zou dit nog serieus kunnen doen ook, het werkt :X)

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 06-06-2003 22:28 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

W3ird_N3rd schreef op 06 June 2003 @ 22:26:
[...]

Trek Je zult die verbinding dus wel in stand moeten houden (alhoewel...op je mobo hoef je maar even verbinding te maken met die 2 pinnen... * m-m not sure, het zal er van hangen hoe je deze verbinding precies aanlegt...)
* m-m kan wel sure zijn want het klopt.
Die pinnetjes waaraan je powerknop zitten hebben enkel een pulsje nodig. Je voeding heeft die groene draad constant verbonden nodig. Als je die doorknipt bij een draaiende computer gaat ie dus ook uit. Als je de draden van de powerknop doorknipt bij een draaiende PC gebeurt er niets :)

• FragFrog
W3ird_N3rd schreef op 06 June 2003 @ 22:26:
Je zult die verbinding dus wel in stand moeten houden (alhoewel...op je mobo hoef je maar even verbinding te maken met die 2 pinnen... * FragFrog not sure, het zal er van hangen hoe je deze verbinding precies aanlegt...)
Hmmz, niet eens aan gedacht, choeizo jij! Ik had inderdaad nog in m'n hoofd dat je alleen even sluiting op je mobo moet maken om'm aan te krijgen, normaal gesproken dan. Tja, maar dan zie je nog steeds zodra je de pc open maakt een groene kabel naar een slot-achtig-iets gaan en er weer uitkomen... Daar is niet meer dan een schaar voor nodig en 30 secoden :)
Gewoon geheugen eruit halen en in je brandkluis opbergen, die pc krijg je echt niet meer opgestart 8)7 (misschien HK achtig, maar je zou dit nog serieus kunnen doen ook, het werkt :X)
Doe ff normaal: het moet wel een werkbare computer zijn. Bovendien is dit ook errug slecht voor de contactjes op je geheugenbankjes. Besides, als ik zie dat een pjoeter het niet doet, en ik hoor een bepaald aantal piepjes, en zie een keer de eigenaar wat kleins uit een kluisje halen en er weer in stoppen om'm aan de praat te krijgen... Dan verteld internet me snel genoeg wat er mis is, en heb ik zelf wel wat geheugen liggen. Iemand die achter je pc wil komt er gewoon altijd bij op zo'n manier. Qua hardware zou ik dit hele probleem niet zoeken, tenzij je iets hebt dat bijvoorbeeld alle ATX kabels onderbreekt. Heel gepruts, en vooral veel werk om dat te omzeilen. Ik ga uit van een inbraakpreventie tijd van zo'n 10 minuten, en die haal je op die manier wel :)

Maargoed, vandaar ook mijn oplossing: een normale gebruiker hoeft slechts 1 keer een wachtwoord in te voeren, weinig moeite dus, terwijl een 'inbreker' zeker een kwartier bezig is. Moet je natuurlijk niet je wachtwoord op een briefje onder je toetsenbord zetten |:(

[ Voor 26% gewijzigd door FragFrog op 06-06-2003 22:43 ]

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-08 22:53

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

@ m-m ; euh; er gebeurt dan wel iets; als je die draadjes (tegelijk) doorknipt gaat de pc namelijk lekker uit :p dank u windows :p

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ah, dus toch :)
FragFrog schreef op 06 June 2003 @ 22:37:
[...]
Hmmz, niet eens aan gedacht, choeizo jij! Ik had inderdaad nog in m'n hoofd dat je alleen even sluiting op je mobo moet maken om'm aan te krijgen, normaal gesproken dan. Tja, maar dan zie je nog steeds zodra je de pc open maakt een groene kabel naar een slot-achtig-iets gaan en er weer uitkomen... Daar is niet meer dan een schaar voor nodig en 30 secoden :)
En wat plakband, wasknijper+stukje metaal of iets anders om die groene draad ook verbonden te houden.
[...]
Doe ff normaal: het moet wel een werkbare computer zijn. Bovendien is dit ook errug slecht voor de contactjes op je geheugenbankjes. Besides, als ik zie dat een pjoeter het niet doet, en ik hoor een bepaald aantal piepjes, en zie een keer de eigenaar wat kleins uit een kluisje halen en er weer in stoppen om'm aan de praat te krijgen... Dan verteld internet me snel genoeg wat er mis is, en heb ik zelf wel wat geheugen liggen. Iemand die achter je pc wil komt er gewoon altijd bij op zo'n manier. Qua hardware zou ik dit hele probleem niet zoeken, tenzij je iets hebt dat bijvoorbeeld alle ATX kabels onderbreekt. Heel gepruts, en vooral veel werk om dat te omzeilen. Ik ga uit van een inbraakpreventie tijd van zo'n 10 minuten, en die haal je op die manier wel :)
Hmm, idd. Laat dat van dat geheugen maar zitten ;).

In die trant schiet me wel wat anders te binnen : removeable HD in je kluisje. Dan kun je de PC wel aanzetten, en je eigen HD meenemen, maar daar schiet je dan toch niks mee op :z ;)

Trouwens, binnen jouw ideeën is het onderbreken van alle ATX kabels ook nog zinloos. Neem je eigen voeding mee.
Maargoed, vandaar ook mijn oplossing: een normale gebruiker hoeft slechts 1 keer een wachtwoord in te voeren, weinig moeite dus, terwijl een 'inbreker' zeker een kwartier bezig is. Moet je natuurlijk niet je wachtwoord op een briefje onder je toetsenbord zetten |:(
...of op een post-it op de monitor plakken :X (ja, dat gebeurt in bedrijven echt)

Anders bios-pass en de pc fysiek (met sleutel/cijferslot) afsluiten, zodat je ook niet zomaar de kap eraf haalt om de cmos te resetten?
FlashBlue schreef op 06 June 2003 @ 22:38:
@ m-m ; euh; er gebeurt dan wel iets; als je die draadjes (tegelijk) doorknipt gaat de pc namelijk lekker uit :p dank u windows :p
Windows? Als ik de aan/uit knop indruk staat die pc direct uit... Niks windows ;) (krijg je bij het opstarten ook weer fijn scandisk, dus Windows heeft de pc helemaal niet afgesloten)

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 06-06-2003 23:04 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

FlashBlue schreef op 06 juni 2003 @ 22:38:
als je ze exact tegelijk doorknipt waardoor je even sluiting maakt met je kniptang wel ja :P Maar da's mierenneuken :P

W3ird N3rd ja dat heeft de P2 350 (server) hier ook ja. Nog uit het tijdperk dat de geweldige techniek om te gaan shutdownen nog niet bestond :P

[ Voor 18% gewijzigd door m-m op 06-06-2003 23:02 ]

• The Third Man
  • Laatst online: 00:25

The Third Man

The Third Jellyfish

Aangezien ik op school ook op zoek was naar een 'irritante 2e klassers'-beveiliging heb ik het volgende geprobeerd:

1. Bios password. Werkt redelijk.
Voordelen: voor meisjes en n00bs niet te kraken, werkt preventief (mensen gaan eerder op zoek naar een andere pc)
Nadelen: Zo gewist met jumper, en als je toevallig full pc access hebt kan je met killcmos.exe de boel wissen en is de beveiliging eraf, en oudere pctjes met een Award bios zijn natuurlijk met de bekende AWARD_SW loper te kraken.

2. Windows wachtwoord. Dit werkt natuurlijk alleen goed op NTbased systemen. Mijn pctje op school heeft WinXP dus geen probleem. Werkt erg goed.
Voordeel: niet te kraken/achterdeur
Nadeel: niet beschermd tegen bootflop of bootcd, niet op 9x ivm Veilige Modus en andere achterdeurtjes (zelfs met speciale progs)

Maar een 'startonderbreker' is natuurlijk wel het beste als: (en hier komt de gouden tip): je het dingetje in de voeding zelf inbouwt! Die is namelijk erg moelijk open te schroeven (2 schroeven zijpaneel van de kast, 4 achterkant voeding (+ 1tje van voeding aan pckast soms), 4 kapje van de voeding). Dat schrikt wel af natuurlijk.

Overigens de reden waarom een power button op de kast niet constant aan hoeft te zijn komt doordat je met een pulsje een stroomloop (loop als in herhaling) in werking stelt die de verbinding tussen de groene draad en de massa constant open houdt.

[ Voor 5% gewijzigd door The Third Man op 06-06-2003 23:03 ]

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Gewoon aan de onderkant van je mobo de powergood spoor door krassen en die beveileging er tussen zetten.. Daar komt dus niemand achter :)

Dan heb je alleen geen garantie meer :|

[ Voor 14% gewijzigd door Xtremer op 06-06-2003 23:08 ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

m-m schreef op 06 juni 2003 @ 23:01:
W3ird N3rd ja dat heeft de P2 350 (server) hier ook ja. Nog uit het tijdperk dat de geweldige techniek om te gaan shutdownen nog niet bestond :P
Mijn bak (en die P2 350 mogelijk ook nog wel, hangt van de specs af) kan volgens mij wel shutdownen op de aan/uit knop, maar dat staat uit... Iedere vorm van powersave, ACPI en al die onzin staat uit, dan werkt dat dus niet meer ;)
Lekkere Kwal schreef op 06 juni 2003 @ 23:02:
2. Windows wachtwoord. Dit werkt natuurlijk alleen goed op NTbased systemen. Mijn pctje op school heeft WinXP dus geen probleem. Werkt erg goed.
Voordeel: niet te kraken/achterdeur
Nadeel: niet beschermd tegen bootflop of bootcd, niet op 9x ivm Veilige Modus en andere achterdeurtjes (zelfs met speciale progs)
Binnen een bedrijf-achtig iets kun je misschien overwegen om geen floppy of cd-speler in te bouwen en cd's e.d. vanaf het netwerk te bekijken... Soms wat moeilijk (cd wisselen), maar het zou kunnen.
Maar een 'startonderbreker' is natuurlijk wel het beste als: (en hier komt de gouden tip): je het dingetje in de voeding zelf inbouwt! Die is namelijk erg moelijk open te schroeven (2 schroeven zijpaneel van de kast, 4 achterkant voeding (+ 1tje van voeding aan pckast soms), 4 kapje van de voeding). Dat schrikt wel af natuurlijk.
Goed plan :)

Makkelijkste manier om dat nog te omzeilen is je eigen voeding meenemen... (FragFrog begon over het meenemen van eigen spullen) Maarja, als we eigen spullen mee gaan nemen is haast de enige overblijvende optie de HD onbruikbaar/afwezig te maken als je weg bent van de comp...

Maar zover wil de TS volgens mij helemaal niet gaan ;)
M1lamb3r schreef op 06 June 2003 @ 23:26:
en dat doe je met een removable HD rack :P
Lees het topic, dat had ik al gezegd ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 06-06-2003 23:26 ]

• Puc van S.
  • Laatst online: 15:12
en dat doe je met een removable HD rack :P

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:21

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Een BIOS password is idd het eenvoudigst, maar het is veel ruiger als je je PC aan moet zetten met een cijfercombinatie.
Wat ik een keer heb gedaan was zo'n antiek keylock-slot aan de ATX-power heb geschakeld. Dat ding viel nauwelijks op en zonder sleutel ging 'ie niet aan.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

[b]

Wat nog het allermoeilijkst te omzeilen is: een met wachtwoord beveiligd NT gebaseerde windows zonder floppydrive en cd-rom speler onderin bootsequence, met bios beveiligd. Zul je eerst goede opstart cd moeten vinden, daarna bios wachtwoord uitschakelen, en dan nog heb je die NT installatie niet gecracked, zul je ook nog eens mee aan de slag moeten. Uiteraard alles met NTFS opgeslagen en beveiligd :)
[/offtopic]
afgezien van het bios wachtwoord, kun je met Knoppix zo op zo'n systeem. Alleen daar nog een truuk voor ... ;)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als je je ATX kabel nou aan je moederbord vastsoldeert dan kun de inbreker z'n eigen voeding ook niet meer gebruiken

Oplossing daartegen is natuurlijk draadjes doorknippen en alsnog andere voeding aansluiting :P

Maar zo kan je bezig blijven, volgens mij is inderdaad de enigste optie de HDD (of in ieder geval het medium waar de gewenste data opstaat cq datadrager) te blokkeren door middel van een 12 cijferige code, in een soort shell omgeving ofzo, zodat eventuele crack programmatjes niet werken :P

Daarnaast ook een BIOS-password instellen, zodat iemand zonder dit wachtwoord de boot-volgorde niet kan wijzigen. Logischerwijs begint deze natuurlijk bij de HDD, waarna de inbreker een wachtwoord wordt gevraagd

Slot op de case is ook noodzakelijk, of je zet deze gewoon in een kluis die onmogelijk open is te maken anders is het bios password zo verdwenen.

Komt erop neer dat elke beveiliging te kraken is... zij het met }:O soms dan 8)

Een beveiliging die me wel onkraakbaar lijkt, is een gemodifficeerd BIOS installeren, welke zoekt naar een USB-geheugenstick, waar een indentificatie-code opstaat. Logischerwijs bevat dit BIOS per default een wachtwoord, resetten van het bios levert dus niets op dan

[ Voor 42% gewijzigd door Glashelder op 07-06-2003 15:55 ]

• The Third Man
  • Laatst online: 00:25

The Third Man

The Third Jellyfish

dual-zip schreef op 07 June 2003 @ 15:49:Een beveiliging die me wel onkraakbaar lijkt, is een gemodifficeerd BIOS installeren, welke zoekt naar een USB-geheugenstick, waar een indentificatie-code opstaat. Logischerwijs bevat dit BIOS per default een wachtwoord, resetten van het bios levert dus niets op dan
Dit is idd ook een goede manier, een soort USB-dongle-to-the-max. Alleen zou het bios dan wel weer te flashen of te hotswappen kunnen zijn als het op een normaal retail mobo zit.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Lekkere Kwal schreef op 07 June 2003 @ 16:56:
[...]
Dit is idd ook een goede manier, een soort USB-dongle-to-the-max. Alleen zou het bios dan wel weer te flashen of te hotswappen kunnen zijn als het op een normaal retail mobo zit.
Oke, de BIOS-chip zit dan bij deze vastgesoldeerd, en niet in een socket :Y)

• FragFrog
W3ird_N3rd schreef op 06 juni 2003 @ 22:59:
In die trant schiet me wel wat anders te binnen : removeable HD in je kluisje. Dan kun je de PC wel aanzetten, en je eigen HD meenemen, maar daar schiet je dan toch niks mee op :z ;)
Kijk, dit is nou wel een goed idee. En hier wordt ook wel mee gewerkt, zij het in de vorm van vooral tapestreamers, op middelbare scholen bijvoorbeeld. Al jou data op je eigen removable HD, als je gaat werken haal je'm uit je kast en jast 'm erin, en geen hond komt meer bij je data. Overigens werkt een goed beveiligd NTFS windhoos systeem net zo goed, als er tenminste geen cd-rom / floppy in de kast zit (wat al gesugereerd is overigens)
Trouwens, binnen jouw ideeën is het onderbreken van alle ATX kabels ook nog zinloos. Neem je eigen voeding mee.
Heb ik aan gedacht, maar alle powerkabels vervangen is net ff wat meer werk dan een reepje geheugen ergens inzetten. Ik ga nog steeds uit van niet meer dan 10 min. beveiligd tegen onbevoegden: veel langer heb je vaak niet op een kantooromgeving waar constant mensen je kamer in en uit lopen :)
...of op een post-it op de monitor plakken :X (ja, dat gebeurt in bedrijven echt)
Erg he :X
Windows? Als ik de aan/uit knop indruk staat die pc direct uit... Niks windows ;) (krijg je bij het opstarten ook weer fijn scandisk, dus Windows heeft de pc helemaal niet afgesloten)
ACPI is het magische sleutelwoord geloof ik ;)

USB dongle zou idd ook leuk kunnen, of wat met lappie's gebruikt wordt: smartcard reader. Haast waterdichte beveiliging, misschien dat zoiets ook te realiseren is met 'n PCI kaartje en wat bleutooth. Vast wel een snuggere jongen die dat uitgewerkt heeft :)

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
Ik snap niet waarom ze niet gewoon een slot op de kast doen (de zijkant ala chieftech oid). Dat icm met een voedingstrucje en voila. De meeste gaan niet voor de gein hacken waarbij ze de zijkant kapot dremelen :X

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:02

Wildfire

Joy to the world!

blackangel schreef op 07 June 2003 @ 20:09:
Ik snap niet waarom ze niet gewoon een slot op de kast doen (de zijkant ala chieftech oid).
Dat zijn gewoon standaardsleuteltjes. Mijn Xaser II (aangepaste Chieftec dus) kan ik openmaken met oude sleuteltjes van een 386...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Foxie_s
  • Laatst online: 18-03 20:30
Hangt er natuurlijk volledig vanaf wat je probeert te beveiligen.
Wil je gewoon zorgen dat je pc niet opstart zonder paswoord (voor bijvoorbeeld je storende zusje van de pc te houden ) is een sleuteltje al meer als genoeg (of eventueel die stroomonderbreker met behulp van een cijfercombo)

Wil je dat je handige broertje ( die ook veel van pc's kent) van je pc afblijft zal je de kast zelf moeten gaan beveiligen (zodat hij niet simpel de kast kan openschroeven en de onderbreking overbruggen)

Wil je de data volledig beveiligen ( als je pc gestolen wordt of zo ) dan ben je verplicht om te gaan werken met een removeble harddisk (en deze natuurlijk goed wegsteken). Want je kan je pc dan beveiligen met bios paswoorden, stroomonderbrekers enz enz het enige wat de "dief" moet doen is gewoon de HD losschroeven en in een andere pc steken als secundaire schijf
Pagina: 1