Ik ben bezig met het bouwen van een grafische omgeving op het linux platform. Heb al een simpele windowmanager geschreven die op xfree draait, en wat andere zaken gebouwd, en vraag me af welke alternatieven er voor Xfree zijn, aangezien ik het gehele spul wat groot en log vind. Het systeem waar ik het spul op ga draaien is een mini-itx systeem, wat voor de verandering eens niet ingezet zal gaan worden als htpc, haha 
XFree is in mijn ogen verouderd en draagt veel te veel legacy spul met zich mee. Tevens is xfree wat "zwaar" in mijn ogen.
Ik heb al zitten kijken naar directfb (en xdirectfb natuurlijk) en berlin (nog erg alpha), maar zijn hiernaast ook nog andere alternatieven (in planning danwel werkend)?
XFree is in mijn ogen verouderd en draagt veel te veel legacy spul met zich mee. Tevens is xfree wat "zwaar" in mijn ogen.
Ik heb al zitten kijken naar directfb (en xdirectfb natuurlijk) en berlin (nog erg alpha), maar zijn hiernaast ook nog andere alternatieven (in planning danwel werkend)?