welke kabel heb ik nodig??

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 17:00

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Topicstarter
hier onder een foto van mn digi camcorder (jvc gr-dvx507eg) er staat bij DV.
nu heb ik begrepen dat dit op een firewire kaart is aan te sluiten, maar welke kabel heb ik dan nodig ik weet dat er verschillende zijn zoals 4pin to 4pin en 4 to 6 enzo.
en als ik dan die kabel heb kan ik dan direct van de camcorder naar de pc opnemen ? en is dit digitaal?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/benniekooi/IMG_1855.JPG

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hiervoor heb je een firewire kabel nodig
en of dat 4-4 of 4-6 is dat ligt aan de pc waar je hem op aan sluit (over het algemeen hebben pcs 6 en notebooks 4 pins).

snuffel ook eens rond in AV.

Verwijderd

kijk op PC, kijk op camera en koop de kabel die beide connectoren heeft en geschikt is voor firewire...

Ideetje voor A/V FAQ aanvulling?
i.Link / FireWire / IEEE 1394 / DV:
Standaard die gebruikt wordt om digitale video (DV) over te pompen met een maximale snelheids van 400Mbit/sec. Kan ook gebruikt worden om gewone data over te pompen.
http://www.nonlineair.nl/home.htm

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 18:06 ]

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 10:30

Geckoo

Good news, everyone!

dom vraagje misschien kreeg je die kabel niet er bij toen je em kocht?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

Geckoo schreef op 06 June 2003 @ 18:00:
dom vraagje misschien kreeg je die kabel niet er bij toen je em kocht?
[paranoia...]
Of zat die niet in de tas????
:) ;) [/paranoia....]

Hoeft overigens niet hoor. Volgens mij zat er bij de JVC DV-cam van de pa van een maat van me, ook geen kabel. (Hij gebruikt de kabel, die hij bij zijn iMac kreeg ofzo... of die hij via Apple gekocht had.... weet nou ineens niet 100% zeker meer)

Het is overigens zeker een 4p Firewire aansluiting. Op mijn laptop zit precies zo'n zelfde. Ik heb de kabel die TS nu nodig heeft ook eens moeten kopen. Bij mijn Yamaha CDRW zat alleen een 6p - 6p kabel. Gelukkig zijn ze niet echt duur!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 18:07 ]

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 10:30

Geckoo

Good news, everyone!

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 18:04:
[...]

[paranoia...]
Of zat die niet in de tas????
:) ;) [/paranoia....]

Hoeft overigens niet hoor. Volgens mij zat er bij de JVC DV-cam van de pa van een maat van me, ook geen kabel. (Hij gebruikt de kabel, die hij bij zijn iMac kreeg ofzo... of die hij via Apple gekocht had.... weet nou ineens niet 100% zeker meer)

Het is overigens zeker een 4p Firewire aansluiting. Op mijn laptop zit precies zo'n zelfde. Ik heb de kabel die TS nu nodig heeft ook eens moeten kopen. Bij mijn Yamaha CDRW zat alleen een 6p - 6p kabel. Gelukkig zijn ze niet echt duur!
maar je zou toch verwachten dat als je een toch redelijk duur apparaat koopt dat je daarna nog los dingen erbij moet gaan kopen?
een kabel van 4punts naar 6punts moet er minimaal bijzitten
stel je voor
koop je een auto moet je wel nog ff los de wielen er bij kopen |:( :+

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

Geckoo schreef op 06 June 2003 @ 18:08:
[...]

maar je zou toch verwachten dat als je een toch redelijk duur apparaat koopt dat je daarna nog los dingen erbij moet gaan kopen?
een kabel van 4punts naar 6punts moet er minimaal bijzitten
stel je voor
koop je een auto moet je wel nog ff los de wielen er bij kopen |:( :+
Je kunt hem ook gewoon aan een TV of videorecorder aansluiten hoor. Er zullen best een boel mensen zijn, die hem (dat kabeltje dus) niet nodig hebben, omdat ze niet eens een PC hebben. En als ze al een PC hebben, dan hebben ze misschien wel helemaal geen behoefte om hun films met de PC te bewerken / op te slaan. En iedereen heeft eigenlijk wel een TV.

Jij hoeft toch ook geen hondenrek in je stationwagon, als je geen hond hebt, of een trekhaak, als je geen aanhanger/fietsenrek/caravan/noem-maar-op hebt!

Wedden dat er wel een S-video kabel bijzat??? Die heeft iedereen nodig, om zijn bandje zo rechtstreeks op de TV af te spelen. (Bijv. op vakantie.)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 18:14 ]

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-03 12:02
let er wel op dat niet op alle camera's de DV poort is geënabled, hier heb je een dongle voor nodig. Maar ik zou zeggen, probeer het, zown kabeltje kost toch niets.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:32
Zie post euss :) Redelijk basic dit en met wat zoekwerk (en manual) wel te vinden :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.