Veritas - IDR probleem

Pagina: 1
Acties:

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 09:18
hoi, ik wil een bootable tape maken voor min streamer (een Compaq sdt-10000 20/40) met Veritas backup exec,
nu wordt er gezegd dat de (juiste) Windows cd nodig is, die heb ik heir ook bij de hand (een originele XP pro), maar toch zegt Veritas dat niet alle bestanden eropstaan, hoe los ik dit op? want Ghost maakt me ziek met slechte drivers en bied niet de mogelijkheid tot incremental updaten, hoe krijg ik veritas wel aan de praat?

en welke software anders?

de search leverde niet veel op...........

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

ondersteunt veritas wel XP. Volgens mij alleen 2K prof/server/adv. server.
Tenminste dat hoorde ik op het seminar waar ik was.

Enne mailen naar veritas?

• LiquidSmoke
hm, je zou gelijk kunnen hebben, de optie van Partition automatically e.d. staat aangevinkt maar is grijs (Die optie werkt alleen onder W2k),

welke software ondersteunt dan wel WinXP met Disaster recovery? ArcServe?

Verwijderd

kik eerst maar eens of je drive wordt gesupport voor idr

• LiquidSmoke
Yup, al op Compaq gekeken, op de doos stond ook DRTape ready :)

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

zou het niet weten. maar misschien heeft veritas ook software wat onder xp werkt. Op het seminar hadden ze het ook over ondersteuning server 2003 dus waarschijnlijk ook XP.

Ik zou even contact opnemen met veritas of ze XP ondersteunen...

• LiquidSmoke
nee, xp ondersteunt gewoon weg geen idr via bootable tape / cd, ik kan wel diskettes maken, maar die werken dan gewoonweg niet, als ik boot van zo'n diskette dan krijg ik al;leen de melding 'verwijder de schijf en druk op een toets'

is het niet mogleijk om een kale windows xp op met veritas op cd te zetten en die bootable te maken?

hoe doe je zoiets

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Dan heb je toch weer hetzelfde principe als Ghost?
Tenminste lijkt mij hoor...

Daarvoor kan je beter Ghost gebruiken. Want een CD kan je niet elke keer updaten (nou ja, met RW wel maar is een pokke klus).

Kan je niet met Ghost periodiek een Image maken over het netwerk o.i.d.

Dat doe ik ook o.a.

edit:
Als je trouwens Windows XP wilt booten van CD (dus niet de installatie maar XP zelf) dan schijnt er ergens op internet een Faq te bestaan, maar ik zou dan een Linux Live CD gebruiken (zoals Knoppix)

[ Voor 26% gewijzigd door Coolhva op 07-06-2003 12:43 ]

• LiquidSmoke
nope, de tapedrive zit in dezelfde pc die geimaged moet owrden, anders is niet mogelijk, het enige verschil is dat ik de tape dan incrementeel kan updaten en gewoon door kan werken, die boot-cd is alleen maar bedoeld om van te booten dat ik de tapedrive kan aanspreken en de tape kan terugzetten...... normaal zou je dan van tape kunnen booten met een uitgekleed os, maar dat gaat niet binnen windows xp (veritas ondersteunt geen bootable tape van windws xp, alsmede bootable cd imag emaken gaat ook al niet), ghost duurt me veel te lang, tegen de 3 uur (!), om dat elke dag te doen......... met veritas is het zo gebeurd (incrementeel)

[ Voor 10% gewijzigd door LiquidSmoke op 07-06-2003 13:09 ]

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Euhm lijkt mij als XP niet ondersteunt wordt je gewoon Windows 2000 moet gaan draaien.

Want al zou je b.v. XP van een cd booten en je kan de tape drive aanspreken wat dan?
Wil je dan je partitie waar XP opstaat updaten naar de Tapedrive...

Hmzzz.. Lijkt mij niet te gaan werken.

Of wachten totdat Veritas met XP ondersteuning komt (moet wel, nu 2003 server uit is).

• LiquidSmoke
nee, zo bedoel ik het niet, ik wil een cd met kant en klaar windows xp systeem + veritas die vanaf cd kan booten en je dus _niet_ hoeft t einstalleren, op die manier is de partitie die ge-restored moet worden niet in gebruik en kun je dus lekker je gang gaan, maar nu de vraag: HOE maak ik zo'n cd?
Pagina: 1