Toon posts:

Netwerk of Browser probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Misschien dat er iemand me kan helpen,

In het kort, ik heb een internet verbinding, Chello.
Via de com21 gaat het naar de router....daar hangen 3 pc's aan.
Alles werkte goed, tot eergisteren.
Plotseling kan 1 pc geen verbinding meer maken, alles staat goed.
De router herkend die pc gewoon, ook ipconfig is oké.
Alle instellingen naagelopen, alles is echt goed ingesteld.

Wat er mis is, brouwser kan niets meer weergeven, geen detektie.
E-mail werkt niet meer, geen verbinding.

Wat gedaan, zeer grondig pc venieuwd, vanaf clear cmos data, fdisk en nieuwe instalatie besturingssysteem.
Nieuw netwerkkaartje, router reset en vernieuwd van software.
Niets helpt.

Maar er is meer, mijn 2e pc Win xp pro, krijgt dezelfde problemen na herstellen van het internet-protocol.......Daarna geen mogelijkheid om de verbinding tot stand te krijgen terwijl alles werkt, krijgt gewoon respons van de router, ip en zo.
Echter, na een systeem herstel naar een punt voor die internet-herstel werkt alles gewoon weer zoals het hoort.

Ok, ik ben bezig met een nieuw systeempje aan het bouwen, netwerkkaartje erin, aansluiten op de router, alles wordt herkend, ook de ip gekregen.
Maar verder niets, geen internet weer te geven, geen e-mail verbinding te krijgen, geen ping, de rest werkt gewoon, zelfs de icoontjes op de taakbalk....herstellen naar een eerder punt kan niet, er is nog niets mee gedaan.

Wie geeft me raad.

Willy

Verwijderd

ik ga ervanuit dat jou router ook een dhcp server is.

Dit lijkt me een Dns probleem, als je de dns servers van chello eens handmatig insteldt op je pc? dus niet via de dhcp laten lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 16:16:
ik ga ervanuit dat jou router ook een dhcp server is.

Dit lijkt me een Dns probleem, als je de dns servers van chello eens handmatig insteldt op je pc? dus niet via de dhcp laten lopen.
Ja dat klopt, maar het kan toch niet ineens veranderen, als het daarvoor goed werkte?
Maar ik zal het eens op die manier proberen, thanks.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
probeer dan eens de ip van google ofzo in je browser. dan weet je zeker dat het aan dns ligt

Mijn rig

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
* Welke router gebruik je?
* Wat geeft ipconfig /all vanaf alle drie de clients?
* Wat geeft je router zelf aan in het statusscherm v.w.b. WAN?
* Werkt LAN wel?
* Heb je na reset van router nog steeds het MAC-adres van je orginele Chello-verbinding erin zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Ip van bv google werkt ook niet.
De router is een sitecom.
ipconfig /all geeft iets eigenaardigs aan, alles ok, maar ik heb 1 dns nr ingevoerd in de router, terwijl de clients er 3 verschillende aangeven.....voor de reset had ik er 3 instaan

Iets in het kort, ik heb 1 hoofd pc, waar ik de router benaderd met gegevens en instellingen.
Na de reset was het mac-adres veranderd, cloon gedaan vanaf de hoofd pc, waar het netwerkkaart inzit van de kabel provider.
De andere pc's, alleen een netwerkkaartje, winipcfg, en internetten maar, ik heb bewust geen intern netwerkje lopen, de pc's zien elkaar niet.
Voorheen ging dat goed, totdat er 1 ineens geen kontakt meer kon maken met het internet, ook een nieuw gebouwd systeem met een nieuw netwerkkaartje werkt het ook niet meer, terwijl winipcfg gewoon werkt, de router ziet hem, en de ip wordt toegegeven, lease klopt voor 3 dagen.

Verwijderd

probeer ff het volgende:

Nic eruit, winxp booten, afsluiten, nic erin.

// dus fysiek uit de pc halen, deinstallen werkt niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties, het is opgelost.

Er is een "aanslag" geweest op mijn router, waardoor deze niet goed meer werkte.
Ik heb de router voorzien van nieuwe software en een hardware reset gegeven.
Daarna werkte alles weer zoals ervoor, zoals het hoort.
Wat het precies geweest is weet ik niet, maar bij een nader onderzoek is het misgegaan net na een download van 8 mb programma, terwijl op een ander pc een internet spel aan de gang was.
Misschien een soort overbelasting/vastloper of zo??
Enig idee?
Maar nogmaals het is opgelost, bedank nogmaals voor de reacties.

Willy
Pagina: 1